20 Ocak 2024, 14:00
Mehmet Akif
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 218-219-220-221-222. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218-219-220-221-222 Cevapları Anka Kuşu Yayınevi

7. Tema Bilim Ve Teknoloji: Siber Zorbalık Dinleme/İzleme Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları Anka Yayınları

Düşünelim-Tartışalım

Siber zorbalığın ne demek olduğunu sınıf arkadaşlarınıza anlatınız.

Cevap:

Siber zorbalık, dijital teknolojiler kullanılarak gerçekleştirilen zorbalıktır. Bu tür zorbalıklar sosyal medyada, mesajlaşma platformlarında, oyun platformlarında ve cep telefonlarında görülebilir.  Hedef seçilen kişileri korkutmaya, kızdırmaya ya da utandırmaya yönelik olarak tekrarlanan bir davranıştır. Buna örnek olarak şu eylemler gösterilebilir:



  • sosyal medyada bir kişi hakkında yalanlar yaymak ya da utandırıcı fotoğraflar yayınlamak
  • mesajlaşma platformlarından incitici mesajlar ya da tehditler yollamak
  • başka birinin kimliğiyle başkalarına kötü mesajlar göndermek.

Yüz yüze zorbalık ve siber zorbalık çoğu kez birlikte gerçekleşir. Ancak siber zorbalık geride dijital iz bırakır; bu da aslında istismarın durdurulmasını sağlayacak yararlı ip uçları temin edebilir.


SIBER ZORBALIK

Eğitsel animasyonu izlerken anlamını bilmediğiniz kelimeleri 2. etkinlikte bulunan kelime kısmına yazınız.



Cevap:

Siber

Tahminim: Genel ağa ait olan

Pop up



Tahminim: Açılır pencere


1. ETKİNLİK

Yukarıdaki görselleri inceleyiniz. Başlıktan ve bu görsellerden yola çıkarak izleyeceğiniz filmin konusunun ne olabileceğini yazınız.

Cevap: Görsellerde internette zararlı yazılımlara maruz kalan insanlar var. Bu nedenle metnin konusu zararlı yazılımlar olabilir.


2. ETKİNLİK 

İzlediğiniz animasyondaki anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirtilen kutucuklara yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını kullanıldıkları cümlelere bakarak tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlüğe bakarak kontrol ediniz. Tahmininiz, kelimenin sözlük anlamıyla örtüşüyorsa en sağdaki kutucuğa gülen yüz; örtüşmüyorsa asık yüz çiziniz.



Cevap:

Siber

Tahminim: Genel ağa ait olan

Pop up



Tahminim: Açılır pencere


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları Anka Yayınları

3. ETKİNLİK 

İzlediğiniz filmin özetini yazım kurallarına ve noktalama işaretlerine uyarak yazınız.

Cevap: İnternette dolaşırken bizi bekleyen tehlikeler olduğunu unutmamak gerekir. Pop uplar, kimlik hırsızları, ve hediye kazandınız gibi şeyle karşımıza çıkınca bunlara tıklamayalım. Bilmediğimiz e postalar gelince buradaki linkleri tıklamayalım ve arkadaşlarımıza göndermeyelim. Onlar da mağdur olabilirler. Güvenli internet kullanalım.


4. ETKİNLİK 

Aşağıdaki soruları izlediğiniz animasyondan hareketle cevaplayınız.



1. Siber zorbalık kavramını kendi cümlelerinizle tanımlayınız. Daha önce bu tarz bir zorbalığa uğramış biriyle karşılaştıysanız onun başına gelenleri yazınız.

Cevap: Siber zorbalık, sosyal medyada, ya da internette gezerken maruz kaldığımız dolandırıcılık, kandırılma durumlarıdır.


2. Siber tuzaklar nelerdir?

Cevap:



Hediye gibi teklifler

Kimlik, kredi kartı, banka kartı gibi bilgilerin istenmesi

Pop up tarzı açılır pencereler ile zararlı yazılımlar

E posta yolu ile gönderilen zararlı linkler



Kişilik testleri


3. Bilgisayarınızda gördüğünüz her yarışma, oyun ve teklif güvenilir midir?

Cevap: Hayır güvenli değildir. Amaçları dolandırıcılık ya da kimlik hırsızlığı olabilir.


4. Genel ağ adreslerine kişisel bilgilerinizi vermeden önce ne yapmalısınız?



Cevap: Bilgi isteyen siteyi incelemeli, aile büyüklerine sormalıyız.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları Anka Yayınları

5. Kimlik bilgilerinizi paylaştığınız güvenli olmayan siteler size ne gibi tuzaklar kurabilir?

Cevap:

Kimlik bilgilerini eline geçirip kötü amaçlı kullanabilirler.

Banka ya da kredi kartı bilgilerini kullanıp dolandırabilirler.

Sosyal medya hesaplarını eline geçirip arkadaşlarımıza gönderip para isteyebilirler.


6. E-posta zincirlerini arkadaşlarınıza yollamanız doğru mudur? Neden?

Cevap: Doğru değil çünkü onlarda dolandırılabilir.


7. Genel ağdaki güvenilir olmayan bağlantıların riskleri nelerdir?

Cevap: Kimlik ya da kredi kartı bilgilerini ellerine geçirebilirler.


5. ETKİNLİK 

Aşağıdaki dilekçe örneğini inceleyiniz. Daha sonra adınıza açılmış olan sahte sosyal medya hesabını ihbar eden dilekçenizi “Emniyet Genel Müdürlüğüne” yazınız.

Cevap:


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları Anka Yayınları

6. ETKİNLİK 

Aşağıda varsayılan durumlardan hareketle, verilen soruları cevaplayınız.

Okul kantininde sıraya girdiniz. Üst sınıflardan biri gelip önünüze geçti. Onu uyarmanıza rağmen sizi dinlemedi.

1. Neler hissedersiniz?

Cevap: Sinirlenir ve haksızlığa uğradığımı düşünürdüm.

2. Sıranızı alan kişinin doğru davranışı ne olurdu?

Cevap: Normal sıraya girmesi gerekirdi. Ya da rica edip izin isteyebilirdi.

3. Bu sorunu nasıl çözmelisiniz?

Cevap: Öğretmenime söylerim.


Anneniz kardeşinizle size birer hediye aldı ve kutulardan istediğinizi seçebileceğinizi söyledi. Kardeşiniz hediyesini beğenmeyip sizinkini istiyor. Üstüne bir de ağlıyor.

1. Neler hissederdiniz?

Cevap: Kardeşim için üzüntü duyardım.

2. Kardeşinize nasıl tepki verirdiniz?

Cevap: Sakin olmasını söylerdim.

3. Kardeşiniz nasıl davransaydı doğru olurdu?

Cevap: Kendi kutusuna razı olmalıydı.

4. Bu sorunu nasıl çözmelisiniz?

Cevap: Ona hakkına razı olması gerektiğini, hayatta bu tip durumlarla karşılaşabileceğini söylerdim.


Bir arkadaşınız izinsiz olarak günlüğünüzü aldı. İstediklerini yapmadığınız takdirde yazdıklarınızı başkalarıyla paylaşacağını söyleyerek sizi tehdit ediyor.

1. Nasıl hissederdiniz?

Cevap: Çok sinirlenirdim.

2. Tepkiniz ne olurdu?

Cevap: Onunla derhal arkadaşlığımı bitiririm.

3. Arkadaşınızın doğru davranışı ne olurdu?

Cevap: Günlük özel bir eşyadır. Almaması gerekirdi.

4. Bu sorunu nasıl çözmelisiniz?

Cevap: Eğer günlüğümü vermez ise aileme söyler, onun ailesi ile görüşmesini isterdim.


Yolda yürürken karşı kaldırımdaki birinin hayvanlara zarar verdiğini gördünüz.

1. Neler hissederdiniz?

Cevap: Üzülür ve sinirlenirdim.

2. Nasıl tepki verirdiniz?

Cevap: Uyarırdım.


3. Zorbalık kime ve neye karşı olursa olsun onaylanmayan, istenmeyen bir davranıştır. Nasıl mücadele etmeliyiz? Somut örneklerle açıklayınız.

Cevap: Kanunlar, cezalar, eğitim ile bu konuyla mücadele edilebilir. Örneğin bir ceza caydırıcı olursa insanlar bunu bilir ve yapmaktan vazgeçer.


4. Bir arkadaşınızın böyle bir davranışa maruz kaldığını gördüğünüzde nasıl davranmalısınız?

Cevap: Arkadaşımın yanına gitmeli, destek olmalı, yetişkinlerden yardım istemeliyiz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları Anka Yayınları

7. ETKİNLİK 

Aşağıdaki kavramların en dördünü kullanarak siber zorbalığı önlemeye yönelik öyküleyici bir metin yazınız.

öfke, şiddet, pişmanlık, anlayış, kardeşlik, suç, adalet, zorbalık, değer vermek, sevgi göstermek, saygılı olmak

Cevap:

Zorbalık

Bir zamanlar, genç bir çocuk olan Emre, sık sık bilgisayarında zaman geçirir ve internet dünyasını keşfederdi. Emre, online oyunlarda yeni arkadaşlar edinir ve diğer oyuncularla etkileşimde bulunmaktan keyif alırdı. Ancak, bir gün karşılaştığı siber zorbalık, hayatını tamamen değiştirecekti.

Emre, bir oyun sırasında tanıştığı bir kişiyle arkadaş olmuştu. Ancak, zamanla bu kişi, Emre’ye karşı öfke dolu mesajlar atmaya ve onu aşağılamaya başladı. Emre, önce şaşkındı ve ardından bu durum onu içsel bir çatışmaya sürükledi. Anlam veremediği bu öfke ve şiddetle başa çıkmak zordu.

Zamanla, Emre’nin kendine olan güveni azaldı, pişmanlık duygularıyla dolup taştı. Ancak, bir gün durumu değiştirmeye ve adaleti sağlamaya karar verdi. Emre, zorbalığa karşı çıkarak, oyun platformunun destek ekibine durumu bildirdi. Adalet arayışıyla birlikte, suçun cezasını çekmesini umdu.

Olayın ardından, Emre’nin kardeşi Onur, abisine destek olmak için yanında durdu. Onur, kardeşine anlayış gösterdi ve onu suçlamadan, sadece destek olmayı seçti. Bu, Emre’nin suçluluk duygularını bir nebze hafifletti. Kardeşlik bağları, Emre’nin bu zor durumu atlatabilmesine yardımcı oldu.

Emre, siber zorbalıkla mücadeledeki deneyimini paylaşarak diğer gençlere farkındalık yaratmaya karar verdi. Değer vermek ve saygılı olmak, dijital dünyada da önemliydi. Emre, sevgi göstermek ve insanlara saygılı olmanın, siber zorbalığı önlemek için güçlü bir silah olduğunu anlamıştı.

Sonunda, Emre’nin cesareti ve adalet arayışı, zorbalıkla mücadelede bir dönüm noktası oldu. Emre, zorbalıkla karşılaşanlar için bir ilham kaynağı haline geldi ve insanlara, dijital dünyada birbirlerine değer vermeyi ve saygı göstermeyi öğütledi. Bu öykü, zorbalıkla mücadelede sevgi, anlayış ve kardeşlik gibi değerlerin ne kadar önemli olduğunu vurguluyordu.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 211-213-214-215-216-217. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.