18 Eylül 2023, 21:03 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 36-38-39-40-41-42-43-44. Sayfa Cevapları Anka Kuşu Yayınları2. Tema Milli Mücadele Ve Atatürk: Mehmet’in Merhameti Metni Cevapları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41-42-43-44 Cevapları Anka Kuşu Yayınevi6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları Anka Kuşu YayınlarıDÜŞÜNELİM-TARTIŞALIM1. Çanakkale Savaşları ile ilgili neler biliyorsunuz? Cevap: Birinci Dünya Savaşı yıllarında düşman donanmasının Çanakkale Boğazı’nı geçerek İstanbul’u işgal etmek istediğini, Türk halkı ve askerlerinin Çanakkale’yi savunduğunu, bu savaşta genç yaşlı kadın erkek herkesin mücadele ettiğini, 250 bin şehit verdiğimizi ve neticesinde Çanakkale Geçilmez denmesini sağladığımızı biliyorum. 2. Birlik ve beraberlik denilince ulus tarihimizde hangi olaylar aklınıza gelmektedir? Cevap: İlk aklıma gelen Kurtuluş Savaşı ve 15 Temmuz darbe girişimi. Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz. Okuma esnasında 1. etkinlikteki bölümleri cevaplayınız. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları Anka Kuşu Yayınları1. ETKİNLİKMetindeki şahıs kadrosu Cevap: Mehmet, İngiliz Subay, İngiliz Askerleri, Türk Askerleri, Hüseyin Olayların geçtiği yer ve zaman Cevap: Zaman Haziran ayı. Olayın geçtiği yer Kirte dolayları. Serim ve çözüm bölümleri arasında düşüncede yaşanılan farklılık Cevap: Serim bölümünde iki ayrı millete ait askerlerin düşmanlığı varken, çözüm bölümünde insani duygular ön plana çıkmaktadır. 2. ETKİNLİKAşağıda, metinde kullanılan bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu anlamlardan yola çıkarak bulmacayı çözünüz. Öğrendiğiniz kelimeleri sözlük defterinize yazınız. Cevap: 1. Birbirine bağlı olan devletler (müttefik) 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları Anka Kuşu YayınlarıAşağıdaki cümlelerde “siper” sözcüğünün kazandığı anlamları belirleyerek yazınız. Saklanılacak yer-Kuytu yer-Şapkanın önündeki çıkıntı-Askerler için kazılmış üstü açık hendek-Arkasına, altına veya içine girerek saklanılacak yer Cevap: Bu duvarı kendimize siper yapalım. → Saklanılacak yer 3. ETKİNLİKAşağıdaki boşlukları metne göre doldurunuz. Cevap: Metnin Konusu: Çanakkale Savaş’ında yaşanan Türk askeri Mehmet ile İngiliz teğmen arasında geçen insani bir olay 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları Anka Kuşu Yayınları4. ETKİNLİKOkuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 1. Şiddetli siper savaşları kimler arasında yaşanmaktaydı? Türkler ne istiyordu? Cevap: Türkler ile İngilizler arasında yaşanmaktaydı. Türkler vatanlarını savunmak ve düşmanı yenmek istiyordu. 2. Mehmet, neden beyaz bayrak sallamaya başladı? Karşı taraf nasıl bir tepki verdi? Cevap: Beyaz bayrak sallayarak ateşkes yapılmasını istiyordu. Karşı taraf önce mendile ateş ettiler. 3. Mehmet’in yaralı İngiliz askerini almak için siperden çıkması hangi özelliğinin göstergesidir? Cevap: Merhametli, cesaretli ve ahlaklı olduğunu göstermektedir. 4. Hikâyede duygu belirten ifadelerin altlarını çiziniz. Cevap: Genç teğmen acı acı bağırıyor ama hiç kimse o yoğun ateş arasında teğmeni siper içine çekmeye cesaret edemiyordu. Yahu, feryat ediyor baksana! Yarası çok mu ağır acaba, dedi çaresizlik içinde. Şu keferelere bak hele! Beyaz bayrağa bile ateş ediyorlar, dedi. Öyle deme Hüseyin, çok acı çekiyor. Artık dayanamayacağım. 5. Acı çeken birine karşı hissettiğiniz duygunun adı nedir? Bu duyguyu hissetseydiniz hangi olay ya da durum karşısında hissettiğinizi arkadaşlarınıza anlatınız. Cevap: Üzüntü, acıma ve merhamet. Yaralı birini görünce, ya da ölmek üzere olan birini görünce. 6. Bir Türk askerinin savaşta düşmanına acıması ve ona yardım etmesi size neler düşündürdü? Cevap: Türklerin ne kadar insani ve merhametli olduğunu düşündürdü. 5. ETKİNLİKAlttaki fotoğrafların her birinin vermek istediği iletileri düşününüz. Her bir fotoğrafla ilgili üç arkadaşınızı birbirlerinin düşüncelerinin devamı olacak nitelikte konuşturunuz. Konuşmalar sonunda vardığınız genel yargıyı fotoğrafın numarasının yazılı olduğu bölüme yazınız. Cevap: Çadırda kalan çocuklara karşı acıma, köpeğe karşı sevgi, huzurevinde kalan yaşlı dedeye ise sevgi ve merhamet duyguları beslenir. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları Anka Kuşu Yayınları6. ETKİNLİKÇanakkale Savaşları dünyanın en çetin savaşlarından biri olarak tarihe adını altın harflerle yazdırmıştır. Bu çetin savaşın geçtiği topraklar hakkında ne kadar bilgiye sahipsiniz? Aşağıdaki yazıyı okuyunuz ve ilgili soruları cevaplayınız. Çanakkale GeçilmezGelibolu Millî Parkı ve yarımadasını gezmek için başlangıç noktası olarak Kilitbahir Kalesi’ni tercih edebilirsiniz. Üç yapraklı bir çiçeğe de benzeyen kalede 2004-2005 yıllarında yapılan restorasyon çalışmaları sonunda ziyaretçiler düzenli alınmaya başlanmıştır. Cephanelik, hamam kalıntısı, mazgallar, topçular, okçular ve askerlerin kullanım alanları mevcut. Kilitbahir Kalesi Çanakkale şehir merkezinde, boğazın Anadolu yakasında bulunan Çimenlik Kalesi’yle karşılıklı bekçileridir boğazlarımızın. Kilitbahir Kalesi’ndeki gezimizi bitirdikten sonra Abide yönüne devam ettiğiniz takdirde tabyalara ulaşacaksınız. Tabyalar deniz tarafından bakıldığında araziyle bütünleşmiş görünen ve yerleri kesinlikle belli olmayan fakat kara tarafından bir kale suru gibi toplara, ağır menzilli silahlara mevzi görevini yapmıştır. Birkaç km daha ilerledikten sonra Mecidiye Tabyaları’yla karşılaşacaksınız. Burada sizi savaştan sonra en çok sözü edilen kahramanlardan Seyit Onbaşı’nın 272 kg’lıktopu kaldıran dev heykeli selamlar. Seddülbahir Kalesi, hemen boğazın karşı girişinde olan Kumkale ile birlikte Çanakkale Boğazı’nın ilk savunmasını üstlenmiştir. Bu iki kale şu anda harabe hâlindeki durumlarıyla savaşın tüm acımasızlığını da göstermektedir. Yahya Çavuş’un az sayıda askeriyle kara savaşlarının ilk savunmasını yaptığı Ertuğrul Koyu’nu görüp Yahya Çavuş ve kahraman silah arkadaşları için yapılan şehitliği ziyaret ettikten sonra hemen yanında İngiliz askerleri için yapılmış Helles Anıtı’nı da görebilirsiniz. 1915 yılı boyunca süren ve Türk milletinin zaferiyle sonuçlanan Çanakkale Savaşı tarihimize bir zafer olarak yazılmıştır. Her ailenin en az bir ferdini kaybettiği bu savaşın yaşandığı alanları mutlaka görün. Bu yazıda okuduklarınız bir tas çorba ve bir somun ekmekle akşama kadar savaşan askerlerimizi, Türk’ün yenilmezliğini ve Çanakkale’nin geçilmezliğini anlatmaya yetmez. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları Anka Kuşu Yayınları1. ”Çanakkale Geçilmez” metnin türünü gerekçeleriyle birlikte yazınız. Cevap: Bilgilendirici bir metindir. Çünkü Çanakkale Savaşlarının yapıldığı yerler hakkında açıklayıcı bilgiler verilmektedir. 2. Okuduğunuz metinde adı geçen yerlerden hangilerini yukarıdaki haritada belirgin olarak görmektesiniz? Yazınız. Cevap: Gelibolu Yarımadası, Seddülbahir, Kilitbahir, Şehitler Anıtı, Çanakkale Boğazı. 3. Haritaya bakarak en çok görmek istediğiniz yerleri yazınız. Cevap: En çok Gelibolu Yarımadasını ve oradaki tüm alanları ziyaret etmek isterim. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları Anka Kuşu Yayınları7. ETKİNLİKAşağıdaki cümlelerden hangilerinin öznel, hangilerinin nesnel olduğunu belirleyerek işaretleyiniz. Cevap: Birinci Dünya Savaşı’ndan yenik çıkan Osmanlı acımasızca paylaşılıyordu. (Öznel) Atatürk 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıkarak kurtuluş mücadelesini başlattı. (Nesnel) Bütün Anadolu halkı canla başla Mustafa Kemal ve Türk ordusunu destekledi. (Öznel) Başkomutan Mustafa Kemal Paşa, 7-8 Ağustos 1921 tarihlerinde uygulamaya koyduğu “Tekâlif-i Milliye Emirleri” ile dünyada ilk kez, “topyekûn savaşı” başlattı. (Nesnel) Kadın erkek, genç yaşlı tüm Anadolu bağımsızlığı için yürekten savaşıyordu. (Öznel) Türk kadını Mehmetçiğin yanında fedakârca savaştı. (Öznel) 8. ETKİNLİKİyelik ekleri eklendikleri kelimelere sahiplik anlamı kazandıran eklerdir. Bu ekler, isimlere eklenir. Aşağıdaki cümlelerden iyelik eki kullanılmayanların önlerindeki kutucukları işaretleyiniz. Diğer cümlelerdeki iyelik eki almış kelimeleri bulup örnekteki gibi yazınız. Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları Anka Kuşu Yayınları9. ETKİNLİKa.) Sadece şefkat iyileştiricidir. Çünkü insanın içindeki tüm hastalıklar sevgi eksikliğinden kaynaklanır. Yukarıdaki sözün çağrıştırdığı kavramları aşağıdaki kavram havuzuna yazınız. Cevap: İyilik, sevgi, şefkat, merhamet, acıma, vicdan. b.) Etkinliğin a bölümünde oluşturduğunuz kavram havuzundan seçeceğiniz kelimelerle bilgilendirici bir metin oluşturunuz. Metninizi oluşturmadan önce konusunu ve ana düşüncesini belirleyip yazınız. Cevap: Konu: Ali’nin sokakta bulduğu köpeği sahiplenmesi ve köpeğin Ali’yi kurtarması. Ana Düşünce: İyiliğin karşılıksız kalmayacağı c.) Metninizin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinde nelere değineceğinizi aşağıdaki bölüme yazınız. Cevap: Giriş: Ali ve köpeğin tanışması Gelişme: Ali’nin zor durumda kalması ve köpeğin yardımı Sonuç: Ali ve Köpeğin dotluğu d.) Taslağını hazırladığınız metni defterinize yazınız. Yazınızı arkadaşlarınıza okuyunuz. Cevap: Ali Ve Köpek Ali, her sabah olduğu gibi ekmek almaya giderken sokakta başı boş, sevecen ve aç bir köpek ile karşılaşır. Birden ona kanı kaynar ve aldığı ekmekten bir parça verir. Köpek Ali’yi takip eder ve eve kadar gelir. Ali onu çok sever ve sevgiyle davranır. Ali, yine sabah ekmek almaya giderken başıboş bir köpek sürüsü ile karşılaşır ve korkar. Köpekler Ali’ye doğru hamle yapınca, arkadaş olduğu köpek hemen ona siper olur ve diğer köpekleri kovar. Ali ve köpek bundan sonra dost olurlar ve uzun yıllar birlikte ayrılmaz arkadaş olurlar. Ali, köpeğine henüz bir isim koymamıştır. Ve ona seslenirken dostum demektir. SONRAKİ METNE HAZIRLIK“Anadolu İmecesi” adlı metnin şiir olan bölümlerini ezberleyiniz. Cevap: ANADOLU İMECESİ (Şiir Bölümü) Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 8. Tema Değerlendirme Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
25 Eylül 2023, 20:15 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 3187 |
Yardımcı oldu hep daha iyisini arıyordum sonunda buldum teşekkürler. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |