14 Eylül 2023, 11:02
Mehmet Akif
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kâmil Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110-111-112-113 “Kâmil” Metni Cevapları MEB Yayınları 4. Tema ERDEMLER


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 106. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Evsiz sözcüğü kimler için kullanılır?

Cevap: Evsizlik, sosyo-ekonomik bir sorun olarak düzenli bir barınma mekanına sahip olamama halidir. Sokaklar, terk edilmiş mekanlar, gece kullanım sıklığı az olan kent içi çöküntü alanları evsizlerin barınma alanlarıdır. Evsizlik olgusunu yaşayan bireye evsiz denilmektedir.

2. İnsanlara ön yargılı davranmak niçin doğru değildir? Arkadaşlarınızla tartışınız.



Cevap: İnsanlara karşı ön yargılı olmamız onları tanımamız üzerindeki büyük bir engeldir. Birinin kötü olduğunu düşündüğümüzde iyi yönlerini, iyi olduğunu düşündüğümüzde kötü yönlerini göremeyiz. İnsanları doğru tanımak ve anlamak için ön yargılarımızdan arınmamız gerekir. Böylece hem kendimize iyilik yapmış oluruz, hem de insanlara haksızlık etmemiş oluruz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 109. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

1. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde renklendirilmiş kelime gruplarının cümleye kattığı anlamları yazınız.

Kâmil ellerini gözüne siper ederek balkona baktı.



Cevap: Ellerinin gözünün üstüne gölge edecek biçimde koymak demektir.

Gözümüzün önünde kötü şartlar içinde olan birini görmezden gelemeyiz.

Cevap: Farkında değil gibi davranmamak anlamına gelmektedir.

Bir grup çocuk arkasına takılır, canından bezdirene kadar bağıra çağıra şaklabanlık ederlerdi.



Cevap: Canından bezdirmek, çektiği sıkıntılar yüzünden içinde olduğu hayatı artık istemeyecek bir duruma gelmek; şaklabanlık etmek, komik duruma düşmen anlamındadır.

b) Yukarıdaki kelime gruplarını siz de birer cümlede kullanınız.

Cevap:

  • Güneş ışığından göremeyince elimi gözüme siper ettim.
  • Onun bu halini görmezden gelmemeliyiz.
  • Küçük çocuk, canından bezdirene kadar annesine bağırdı.
  • Şaklabanlık ederek komik olacağını mı sanıyorsun?

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metinden hareketle yanıtlayınız.



1. Yazar, Kâmil ile karşılaşınca niçin korkmuştur?

Cevap: Yalnız olduğu için korkmuştur.

2. Kâmil hangi amaçla yazarın evine gelmiştir?

Cevap: Kâmil aç olduğu için gelmiştir.



3. Yazara göre Kâmil bahçe kapısını açmaya niçin çekinmiştir?

Cevap: Mahallede itilip kakıldığı için izinsiz açmaya çekinmiştir.

4. Mahalledeki çocukların Kâmil’e kötü davranmalarının gerçek sebebi sizce nedir?

Cevap: Bunun sebebi iyilik etmenin gerçekten güzel bir duygu olduğunun farkında olmamalarıdır.



5. Yazarın babası, Kâmil ile niçin ilgilenmektedir?

Cevap: Onunla kimse ilgilenmediği için, itilip kakıldığı için ilgilenmektedir.

6. Kâmil sizin mahallenizde yaşıyor olsaydı ona nasıl davranırdınız? Neden?

Cevap: Ona iyi davranırdım. Çünkü her insanın ilgiye ve sevgiye ihtiyacı vardır. Bazıları ilgi ve sevgi bulamaz, kötü hisseder. Kötü hissetmemesi için onunla ilgilenirdim.




6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 110. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

3. ETKİNLİK

Metindeki baba karakterinin kişilik özelliklerini yazınız.

Cevap:

Kişilik Özellikleri: Yardımsever, vicdanlı, anlayışlı, düşünceli, güvenilir.


4. ETKİNLİK

a) Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmış reklam filmini izleyiniz. Reklam filminden hareketle soruları yanıtlayınız.



göç idaresi reklam görüntüsü

1. Reklam filminde kaç kişi konuşuyor?

Cevap: Reklam filminde dört kişi konuşuyor.

2. Konuşan karakterin cümlelerinin içeriğini ve uzunluğunu değerlendiriniz.



Cevap: Konuşan karakter başından geçenleri anlatmaktadır. Kısa ve derin anlamlara sahip cümleler kurmaktadır.

b) Türk Kızılay’ına gönüllü üye olduğunuzu düşününüz.

1. Kızılay’a gönüllü olarak hangi alanda destek olmak istersiniz?

Cevap: Kızılay’a kan bağışı konusunda destek olmak isterim. Gönüllü biçimde kan bağışında bulunmak ve insanlara kan bağışının önemini anlatmak isterim.

2. İzlediğiniz reklam filminden hareketle destek olmak istediğiniz alan ile ilgili Kızılay için bir reklam metni yazınız. Yazacağınız reklam metninde dış sesi (en son sözü söyleyen kişi) konuşturmayı unutmayınız.

Cevap:

Çoğu insan ölümcül bir yarası olmamasına rağmen kan kaybından hayatını kaybetmektedir. Bu insanlar kan bulması için kan bağışı yapmak çok önemlidir. Unutulmamalıdır ki bugün kan bekleyen başkası olsa da yarın kendimiz veya dünyada en çok sevdiğimiz kişi olabilir. Kan ver, insanlara umut ol!


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 111. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

5. ETKİNLİK

a) Kâmil gibi evsizlerin toplum tarafından dışlanmaması için çözüm önerileriniz nelerdir?

Cevap:

Evsiz insanlar için özel yurtlar yapılabilir. Bu yurtlara insanlar ziyarette bulunurlarsa onların da hepimiz gibi olduğu görülür. Onlarla sohbet etmek ve tanımak bize bu konuda yardımcı olabilir.

b) Çözüm önerilerinizin yer aldığı “yardımlaşma” temalı metninizi aşağıdaki özdeyiş, atasözü ve deyimi kullanarak yazınız.

Cevap:

• “Dünya kötülük yapanların yüzünden değil, hiçbir şey yapmayıp seyredenler yüzünden tehlikeli bir yerdir.” Albert EINSTEIN (Albırt Aynştayn)

• Baş başa vermeyince taş yerinden kalkmaz.

• Yaraya merhem olmak.

Cevap:

YARDIMLAŞMA

Dünyada hiçbir insan tüm becerilere sahip olamaz. Dolayısıyla bazı işler için başka insanların yardımına ihtiyaç duyar. Bazı işler için hep birlikte hareket etmek gerekir. “Baş başa vermeyince taş yerinden kalkmaz.” atasözü de bunu anlatır.

Toplumda bazı insanlar diğerlerinden daha fazla yardıma ihtiyaç duyarlar. Onları da unutmamak gerekir. Böyle insanlara yardım etmek, sorunlarını çözmeye çalışmak, yaraya merhem olmak görevimizdir. Unutulmamalıdır ki gerçek dayanışma birilerine yardım etmek değil, herkesin birbirine yardım etmesidir. Einstein’ın dediği gibi “Dünya kötülük yapanların yüzünden değil, hiçbir şey yapmayıp seyredenler yüzünden tehlikeli bir yerdir.”

Yardımlaşma toplumun daha mutlu ve huzurlu olması için çok önemlidir. Yardımsız yaşayabilen bir insan veya yardımlaşma olmadan sürdürülecek bir toplum düşünülemez.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 112. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

6. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki metinde bazı cümlelerin eğik yazılma nedeni nedir?

Cevap: Metinde konuşma içeren cümleler eğik yazılmıştır.

b) Haberi okuyucuya iletirken görsel seçiminde neye dikkat edilmiştir? Yorumlayınız.

Cevap: Haber metninde bahsedilen araç net görünmekte, insanların yüzü görünmemektedir. Böylece yardım edilen insanlar rencide edilmemiştir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 113. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

7. ETKİNLİK

a) Yukarıda italik yazılmış kelimelerin türünü ve metne olan katkısını belirtiniz.

Cevap: Kelimelerin türü isimdir. İsimler varlıkların adını karşılar. Bahsedilen varlık zihnimizde canlanır.

b) İçinde varlık adlarının geçtiği “merhamet” temalı bir şiir yazınız. Şiirinizdeki isimlerin altını çiziniz.

Cevap:

MERHAMET

Merhamet duymalıyız her varlığa,
Çiçeğe, böceğe, kelebeğe, kuşa.
İnsanız biz sahibiz her duyguya,
Merhamet gelir hepsinin başında.

Merhamet bizi affedici yapar,
Sevgi ve saygı kalbimizi sarar,
İnsanlığımızın kıymeti artar,
Aramızda sağlar köprüler kurar.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

Victor Hugo’nun “Sefiller” romanı ile ilgili araştırma yapınız.

Cevap:

Sefiller Victor Hugo tarafından yazılan tarihi romandır. 19. yüzyılın en büyük eserlerinden biri olarak kabul gördü.

Yasa ve merhametin doğasının incelendiği roman ayrıca Fransa tarihi, Paris’in mimarisi ve kentsel tasarımı, siyaset, ahlak felsefesi, adalet, din, aile ve romantik sevginin türleri ve doğası gibi konuları özenle ele alır.

Roman birçok alt konuya yer verir ama ana konu dünyada iyilik yapma gücü bulan ama sabıkalı geçmişinden kaçamayan eski mahkûm Jan Valjan’ın hikâyesidir.

“Sefiller” Roman Özeti İçin Tıklayın

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Malazgirt Metni Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.