14 Eylül 2023, 11:07
Mehmet Akif
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sefiller Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 “Sefiller” Metni Cevapları MEB Yayınları 4. Tema ERDEMLER


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 114. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Sefiller romanı ile ilgili edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:

Sefiller Victo Hugo tarafından yazılan tarihi romandır. 19. yüzyılın en büyük eserlerinden biri olarak kabul gördü.



Yasa ve merhametin doğasının incelendiği roman ayrıca Fransa tarihi, Paris’in mimarisi ve kentsel tasarımı, siyaset, ahlak felsefesi, adalet, din, aile ve romantik sevginin türleri ve doğası gibi konuları özenle ele alır.

Roman birçok alt konuya yer verir ama ana konu dünyada iyilik yapma gücü bulan ama sabıkalı geçmişinden kaçamayan eski mahkûm Jan Valjan’ın hikâyesidir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 118. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

1. ETKİNLİK

Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz ve sözlük anlamlarını bularak kontrol ediniz.



Cevap:

Endüstri: Sanayi.

Jest: Beklenmedik iyi davranış.

Kriko: Ağır bir yükün kaldırılmasını veya alt tarafında yapılacak bir çalışmada otomobil vb. taşıtların yerden yükseltilmesini sağlayan alet.



Nalbant: Hayvanların ayağına nal çakan kimse.

Mösyö: Erkeklere verilen bir unvan, bay.


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metinden hareketle yanıtlayınız.

1. Foşlövan‘ın Madlen Baba’yı sevmeme sebebi nedir?



Cevap: Madlen Baba kasabaya yerleştiğinden beri para kazanamadığı için sevmemektedir.

2. Kent halkı Madlen Baba’ya nasıl davranmaktadır?

Cevap: Kent halkı Madlen Baba’ya karşı saygılı davranmaktadır.

3. Madlen Baba Javer’in sözlerinden neden ürperir?



Cevap: Çünkü kimliğinin açığa çıkmasından korkar.

4. Niçin Madlen Baba önce başkalarının Foşlövan’ı kurtarmasını bekler?

Cevap: Kimliğini saklamaya devam edebilmek için bunu ister.

5. Madlen Baba’nın yerinde olsaydınız aynı fedakârlığı yapar mıydınız? Neden?



Cevap: Yapardım. İnsan hayatı çok önemlidir. Bir insanın acı içinde ölmesini görmek yerine ona yardım etmeyi isterim.

6. Bu kaza olayından sonra Foşlövan’ın ve Javer’in Madlen Baba’ya karşı duyguları ne yönde değişebilir? Değerlendiriniz.

CEVAP: Foşlövan artık Madlen Baba’ya karşı kin beslemeyebilir, hatta onu çok sevebilir. Javer ise onun kim olduğunu anladığı için onu takip etmeye başlayabilir.


3. ETKİNLİK

Madlen Baba ve Foşlövan’ın karakter özelliklerini karşılaştırınız.



Cevap:

Madlen Baba’nın Karakter Özellikleri: Yardımsever, merhametli, cesur, yiğit.

Foşlövan’ın Karakter Özellikleri: Kindar, suçlayıcı, bencil.


4. ETKİNLİK

Sefiller romanı ile Kâmil hikâyesinin anlatıcılarını karşılaştırınız.



Cevap:

Sefiller: 3. tekil şahıs (Hakim bakış açısı)

Kâmil: 1. tekil şahıs (Kahraman anlatıcı)


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 119. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki görseli yorumlayarak görüşlerinizi bildiriniz.



Cevap: Zor durumda olan birine karşı el uzatmak, yardımlaşmak çok önemlidir. İnsanlar birlik ve beraberlik ile her şeyin üstesinden gelir.


6. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelime gruplarını inceleyiniz. Soruları yanıtlayınız.

Cevap:

Foşlövan’ın işleri bozulmaya başlamıştı.
• İhtiyar adam tekerleklerin arasına sıkışmıştı.
Madlen’in yüzünde mutlu bir anlam belirmişti.
• Daha sonra gözlerini Madlen’in gözlerine dikerek, kelimelerin üzerine basa basa devam etti.

1. Altı çizili kelime gruplarından ikinci kelimeye hangi soruları sorarak birinci kelimeyi bulabiliriz?

Cevap: “Kimin işleri?” sorusunu sorabiliriz.

2. Altı çizili kelime gruplarından ikinci kelimeleri cümleden çıkardığımızda cümlede nasıl bir değişiklik olur?

Cevap: Adamın nereye sıkıştığını anlayamayız.

3. Kelime gruplarını birbirine bağlayan çekim ekini belirtiniz.

Cevap: “-in,-ın” çekim ekleri kelime gruplarını birbirine bağlamıştır.

4. Siz de içinde belirtili isim tamlaması geçen iki cümle yazınız.

Cevap:

  • Öğrencinin çantasında birkaç kitap vardı.
  • Annemin resmini görünce donup kaldım.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 120. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

b) Aşağıdaki isimleri karşılarındaki isimle anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde örnekteki gibi eşleştiriniz.

Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 120. Sayfa Cevapları


7. ETKİNLİK

Aşağıda verilen isim tamlamalarını örnekteki gibi bulunuz. Tamlamanın türünü yandaki kutulara yazınız. Tamlamalarda geçen kelimelerin ilk harflerini aşağıdaki dairelere yazınız.

Cevap:

  • Geçmiş, ihtiyarın yüzünden okunabiliyordu. ⟶ Belirtili İsim Tamlaması
  • İstanbul laleleri iyiliği ve zarafeti temsil eder. ⟶ Belirtisiz İsim Tamlaması
  • Onun için iyilik kapıları sonuna kadar açılmıştı. ⟶ Belirtisiz İsim Tamlaması
  • Uzun yıllar süren savaşta barışın inşası için çok çalıştı. ⟶ Belirtili İsim Tamlaması
  • Soğuk havada köpeği beslemek isteyen Rıdvan’ın elleri donmuştu. ⟶ Belirtili İsim Tamlaması
  • Dürüstlük temalı konuşma radyo dinleyicileri tarafından çok beğenildi. ⟶ Belirtisiz İsim Tamlaması
  • Memleket değerlerini korumalıyız. ⟶ Belirtisiz İsim Tamlaması
  • İnsanların ricasına daha fazla dayanamadı ve yardım etmeye karar verdi. ⟶ Belirtili İsim Tamlaması

ŞİFRE: İYİLİK BİR ERDEMDİR


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 121. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

8. ETKİNLİK

Evrendeki tüm kötülükler yok edilemese de yapılan iyiliklerin karşılıksız kalmayacağını anlatan metninizi aşağıdaki atasözlerini de kullanarak yazınız.

Cevap:

*  İyiliğe iyilik her kişinin kârı, kötülüğe iyilik er kişinin kârı.
* İyilik et denize at, balık bilmezse Halik bilir.

Cevap:

İYİLİĞİN KARŞILIĞI

Dünyada kötülük olduğu kadar iyilik de vardır. Dünyayı ayakta tutan yapılan bu iyiliklerdir. Eğer iyi insanlar olmasaydı sadece kötülükler var olur, dünyamız çoktan yaşanmaz hale gelirdi.

Kötülüklerin olduğu evrende iyilik daha fazla olmalıdır. Yoksa yaşamımız çok korkunç bir hale gelir. Birine yaptığımız iyilik sonucunda o kişi de iyilik yapmak ister. Böylece bize karşı olmasa bile her iyilik karşılık bulur. Hatta iyilik etmek o kadar önemlidir ki kötülük edene karşı bile iyi davranılması gerekmektedir. “İyiliğe iyilik her kişinin kârı, kötülüğe iyilik er kişinin kârı.” atasözü de bunu vurgular. Kötü bir insan ona karşı iyilik edildiğini görüp de iyilik ederse insanlığımız güzelleşir.

Bazı iyilikler sessizdir; yapan kişi dışında kimse bilmez. Ancak bu durum iyilik etmeye engel olmamalıdır. “İyilik et denize at, balık bilmezse Halik bilir.” atasözünde olduğu gibi iyiliğin karşılığını insan bilmese de olur. Önemli olan bunu yapmak ve dünyanın daha kötü bir hale gelmesini zorlaştırmaktır.

İyilik etmek bir nevi görev, sorumluluktur. İyi bir dünyada yaşamanın verdiği huzuru başka hiçbir şey veremez. İYiliğin bir erdem olduğunu bilmeli, iyilik saçmayı unutmamalıyız.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

Hayvan sevgisini anlatan bir şiir bularak sınıfa getiriniz.

Cevap:

KEDİM

Kedim henüz bir yaşında;
Uyur hep soba başında.
Hem cesurdur, hem de kurnaz.
Bir tıkırtı duyar duymaz.
Uyanır, aslan kesilir;
Gözleri volkan kesilir.
O geldiği günden beri
Bizim evin fareleri
Damdan, tavandan indiler,
Birer deliğe sindiler.
Koşup yakalıyor hemen
Yuvasından, deliğinden
Çıkanları diri diri.
Artık bunlardan hiç biri
Dolaplarıma girmiyor,
Kitapları kemirmiyor.

HALİT FAHRİ OZANSOY

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kâmil Metni Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.