14 Eylül 2023, 13:38
Mehmet Akif
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Torunuma Mektuplar Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154-155 “Torunuma Mektuplar” Metni Cevapları MEB Yayınları 5. Tema MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 150. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. 26 Ağustos tarihi ile ilgili yaptığınız araştırmanızı arkadaşlarınızla paylaşınız.

26 Ağustos 1922: Büyük Taarruz, Türk Kurtuluş Savaşı sırasında Türk ordusunun Yunan kuvvetlerine karşı başlattığı genel saldırıdır. Bakanlar Kurulu taarruz kararını almış ve 14 Ağustos 1922 tarihinde kolordular taarruz için yürüyüşe geçmiş, 26 Ağustos’ta saldırı başlamış, 9 Eylül’de Türk Ordusu İzmir’e girmiş ve 18 Eylül’de de Yunan Ordusu’nun’nun Anadolu’yu tamamen terk etmesiyle savaş sona ermiştir.

2. Yaşadığınız bölgedeki müzeler ile ilgili edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.



Cevap:

Zeugma Mozaik Müzesi (Gaziantep)

Zeugma Mozaik Müzesi, 2011 yılında Gaziantep’te açılan ve dünyanın ikinci büyük  mozaik müzesi özelliğini taşıyan müzedir. 



Gerek mimarisi, gerekse teknolojik açıdan dünyanın önde gelen bir müzesidir. İki bin yıllık mozaiklerin yıllar içinde define avcılarının talanıyla eksilen parçaları, lazer sistemiyle görüntü olarak tamamlanmaktadır. Zeugma’daki mozaikler on üç renk armonisinden oluşmaktadır. Üç blok olarak inşa edilen Zeugma Mozaik Müzesi, mozaik ve arkeoloji müzeleriyle sergi ve konferans salonu olarak hizmet verecek. Müzede Zeugma’dan gelen mozaikler sergilenir. Ayrıca Dünyaca ünlü “Çingene Kızı” mozaiği sergilenmektedir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 152. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

1. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ederek karşılarına yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz.

Cevap:

Büst: Heykelcilikte başı, göğsü, bazen de omuzları içine alan sanat ürünü.



Diyagram: Herhangi bir olayın değişimini gösteren grafik.

Kenetlenmek: Bir konuda aynı tutum ve davranışı göstermek.

Galeri: Sanat eserlerinin veya herhangi bir malın sergilendiği salon.

Minnet: Yapılan bir iyiliğe karşı kendini borçlu sayma.



Mozole: Anıt mezar.

b) Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlük defterinize yazınız.


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.

1. Yazarın mektubunu yazdığı tarih hangi önemli olayların yıl dönümüdür?



Cevap: Malazgirt Savaşı ve Büyük Taarruz ‘un yıl dönümleridir.

2. Yazar, tozlandığını ve ışığını yitirdiğini düşündüğü millî duygularını hangi etkinliklerle canlandırır?

Cevap: Anıtkabir’i ziyaret ederek, müzeyi ve mozoleyi görerek canlandırır.

3. Yazar Anıtkabir ziyaretinde neler hissetmiştir?



Cevap: Ata’ya karşı minnet duymuştur ve şehit olanları hatırlayınca kendini çok coşkulu, vatansever hissetmiştir.

4. Siz daha önce müze ziyaretinde bulundunuz mu? Bulunduysanız ziyaret esnasında neler hissettiniz?

Cevap: Bulundum. Müze ziyareti sırasında geçmişte insanların nasıl yaşadığını düşünürüm. Onların hayatını hayal etmeye çalışırım. Kendimi bir zaman yolcusu gibi hissederim.

5. Millî kültürün korunmasında müzelerin katkısı nedir? Açıklayınız.



Cevap: Müzelerde yaşanmışlık vardır. Oradaki tüm eserleri geçmiş yıllarda insanların yaptıklarıdır. Bazı eserler de o insanların hayatını bize anlatmak için günümüzde yapılmıştır. Müzeler tarihi geçmişten günümüze taşır. tarih de milli kültürün en önemli unsurlarından biridir.


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.

Cevap:

Konu: Müzelerin önemi ve değeri



Ana Fikir: Müzeler bize tarihimizi anlatır ve hatırlatır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 153. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragrafları okuyunuz ve soruyu yanıtlayınız.

Yukarıdaki paragraflarda olaylar kimin ağzından anlatılmaktadır? Yazınız.

Cevap:



Torunuma Mektuplar: 1. tekil şahıs (yazar)

Boş Saksı: 3. tekil şahıs


5. ETKİNLİK

Mektup türüne ait aşağıdaki özelliklerden hangileri “Torunuma Mektuplar“ adlı metinde bulunmaktadır? İşaretleyiniz.

Cevap:

[ ✓ ] Mektup, yazılan kişiye uygun hitapla başlamıştır.
[ ] Mektup, uzaktaki kişiye duygu ve düşünceleri iletmek için yazılır.
[ ] Mektubun yazıldığı tarih bellidir.
[ ] Yazar duygu ve düşüncelerini paylaşmak için yazmıştır.
[ ] Mektubun sonu sağlık, esenlik ve iyi dileklerle bitirilmiştir.
[ ] Mektubun sağ alt köşesinde ad soyad ve imza vardır.


6. ETKİNLİK

Kendinizi, yaşadığınız yeri tanıtan bir rehber olarak hayal ediniz. Yörenizin kültürel özelliklerini hazırladığınız görselleri kullanarak anlatınız.

Cevap:

KONYA

Konya kültürel özellikleri denilince kendine özgü yemekleri, yöresel kıyafetleri, türküleri ve daha birçok özelliği içerisinde barındırmaktadır. Kuruluşu çok eski tarihlere dayanan ve birçok tarihi olaya şahit olmuş olan bu güzel şehrimiz, yöresel anlamda da ülkemizin öne çıkan nadir şehirleri arasında yer almayı başarabilmiştir.

Tarihin önemli isimlerinden Nasreddin Hoca’nın da yaşamına tanıklık etmiş, köklü tarihi ve kültürü ile Türkiye’de mutlaka görülmesi gereken şehirlerden biri.

Konya gezilecek yerler bakımından oldukça zengin bir çeşitliliğe sahip. Sadece kültür turizmi için değil inanç turizmi için de her yıl binlerce yerli ve yabancı turist burayı ziyaret ediyor.

Yemekler: Her damak tadına uygun birçok yemeğe sahip olan Konya özellikle etli ekmek ile birlikte ön plana çıkmaktadır. Sadece bununla sınırlı kalmayıp bin bir çeşit tada sahip olan Konya ilimizin öne çıkan yemekleri;

  • Bamya Çorbası
  • Çebiç
  • Fırın Kebabı
  • Mevlana Böreği
  • Saç Arası Yemeği

Yöresel Kıyafetler: Yöresel kıyafetler, Konya ilimizde genellikle yöresel fuarlarda ve seminerlerde göreceğimiz “Kaşık Havası, Gedil Zeybeği, Zambak ve Develi” gibi halk oyunlarında ve gösterilerde görülmektedir. Genellikle yeşil ve turuncu renklerin hakim olduğu yöresel kıyafetlerde başta çember, üstünde işlik alta don şalvar ve ayağa ise ince yemeni şeklinde terlik ya da örme patik giyilmektedir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 154. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

7. ETKİNLİK

Millî bayramların sizde uyandırdığı duyguları anlatan mektubunuzu, bu bayramları borçlu olduğumuz tarihî kahramanlardan birine yazınız.

Cevap:

Atam,

Senin vatanseverliğin, ileri görüşlülüğün ve cesaretin sayesinde bugün milli bayramlarımızı doyasıya kutluyoruz. Demokrasiye olan inancın ve kararlı duruşun hepimize örnek teşkil ediyor. Sen ve silah arkadaşların, seni destekleyen milletimiz sayesinde eşit ve özgür bir yaşam sürüyoruz. Bizlere armağan ettiğin Çocuk Bayramı ve Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında öyle coşkulu ve umutlu hissediyorum ki kelimelerle anlatmam mümkün değil. Sana ve senin yanında olanlara sonsuz teşekkürler.

En içten sevgilerimle.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 155. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde altı çizili sıfatları cümleye kattıkları anlam açısından inceleyiniz.

Cevap:

İçimde bazı duyguların tozlandığını, ışığını yitirdiğini ilk orada hissettim.
Önemsemem gereken birçok şeyin üzerinde düşünmediğimi anladım orada.
Afyonkarahisar’daki Ulu Cami kaç direk üstüne kurulmuş?
Her adımda destanlar yaratan ordumuz, ulusuyla kenetlenip düşmanın üstüne yürümüştü.
Topkapı Sarayı’na gitmek için hangi yolu takip etmeliyim?

a) Altı çizili sıfatlardan hangileri isimleri soru yönünden belirtmiştir?

Cevap: “kaç” ve “hangi” soru yönünden belirtmiştir.

b) Altı çizili sıfatlardan hangileri isimlerin miktarlarını belli belirsiz belirtmiştir?

Cevap: “bazı”, “birçok” ve “her” belirtmiştir.

c) “bazı, hangi, birkaç, birçok, kaç, her, kimi” kelimelerini isimleri belirtecek şekilde cümlelerde kullanınız.

Cevap:

  • Bazı günler kendimi kötü hissediyorum.
  • Hangi kalemi satın alacaksınız?
  • Burada birkaç kitap olacaktı.
  • Gelirken kaç ekmek almalıyım?
  • Gördüğüm her insanı sen sanıyorum.
  • Kimi zaman aklıma ilkokul yıllarım gelir.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

UNESCO (Yunesko) tarafından belirlenen ve koruma altına alınan kültürel miraslarımız ile ilgili bilgi toplayınız.

Cevap:
Bu sözleşmenin amacı kültürel ve doğal varlıkları dünyaya tanıtmak, toplumda söz konusu evrensel mirasa sahip çıkacak bilinci oluşturmak ve çeşitli sebeplerle bozulan, yok olan kültürel ve doğal değerlerin yaşatılması için gerekli işbirliğini sağlamaktır.
Uluslararası önem taşıyan ve bu nedenle takdire ve korunmaya değer doğal oluşumlara, anıtlara ve sitlere “Dünya Mirası” statüsü tanınmaktadır.
Ülkemizin, bugüne kadar UNESCO Dünya Miras Listesi’ne 19 adet varlığımızın alınması sağlanmıştır.
1. Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası (Sivas) 1985
2. İstanbul’un Tarihi Alanları (İstanbul) 1985
3. Göreme Millî Parkı ve Kapadokya (Nevşehir) 1985 (Karma Miras Alanı)
4. Hattuşa: Hitit Başkenti (Çorum) 1986
5. Nemrut Dağı (Adıyaman) 1987
6. Hieropolis-Pamukkale (Denizli) 1988 (Karma Miras Alanı)
7. Xanthos-Letoon (Antalya-Muğla) 1988
8. Safranbolu Şehri (Karabük) 1994
9. Truva Arkeolojik Alanı (Çanakkale) 1998
10. Edirne Selimiye Camii ve Külliyesi (Edirne) 2011
11. Çatalhöyük Neolitik Alanı (Konya) 2012
12. Bursa ve Cumalıkızık: Osmanlı İmparatorluğunun Doğuşu (Bursa) 2014
13. Bergama Çok Katmanlı Kültürel Peyzaj Alanı (İzmir) 2014
14. Diyarbakır Kalesi ve Hevsel Bahçeleri Kültürel Peyzajı (Diyarbakır) 2015
15. Efes (İzmir) 2015
16. Ani Arkeolojik Alanı (Kars) 2016
17. Aphrodisias (Aydın) 2017
18. Göbekli Tepe (Şanlıurfa) 2018
19. Arslantepe Höyüğü (Malatya) 2021

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Adam Olmuş Çocuklar-Barış Manço Metni Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


22 Şubat 2024, 10:56

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3712

Bayıldım acayip derecede

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.