Cevap Yaz
05 Ocak 2022, 22:05
Donatello
Yönetici

7. Sınıf Türkçe 10-11-12-13. Sayfa Cevapları MEB Yayınları



7. Sınıf MEB yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 10, 11, 12, 13 “BİR DÜNYA DÜŞÜNÜRÜM” Etkinlik Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

• Nasıl bir dünyada yaşamayı hayal edersiniz?

CEVAP: İnsanların birbirine saygı duyduğu, kimsenin kimseyi yargılamadığı, doğanın canlı olduğu, kimsenin yoksulluk çekmediği bir dünyada yaşamayı hayal ediyorum.

• Yunus Emre’nin “Sevelim, sevilelim / Dünya kimseye kalmaz.” dizeleri sizde hangi duyguları çağrıştırıyor?

CEVAP: Bu dizeler bana her insanın ölümlü olduğunu hatırlatıyor. İnsanlar birbirine sevgi duymalıdır. Çünkü dünya kimseye ait değildir. Eninde sonunda hepimiz öleceğiz ve geriye sadece yaşadığımız anlar kalacak. Bu anları güzel yapmanın sırrı sevmek ve sevilmektir.

1. ETKİNLİK

Şiirde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyiniz. Belirlediğiniz kelimelerin anlamlarını şiirden hareketle tahmin ederek yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe sözlükten kontrol ediniz. 

Ülkü: maç edinilen, ulaşılmak istenen şey, ideal.

Olimpiyat: Bazı alanlarda düzenlenen yarışma.

2. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiirden hareketle cevaplayınız.

1. Şiirin birinci bölümünde şair, nasıl bir dünya düşünüyor?

CEVAP: Şair hırsın ve kinin olmadığı, yüzlerin güldüğü ve gözlerde sevginin ışığının yandığı bir dünya düşünüyor.

2. Şiire göre ülküsü kardeşlik olan bir dünyada yaşayan insanların özellikleri nelerdir?

CEVAP: Yaşlılar korkusuz, çocuklar mutlu ve gençliğin sevinçli olduğu bir dünyadır.

3. Şiirin ana duygusu nedir?

CEVAP: Dünyayı güzel yapan sevgi ve kardeşliktir.

4. Şairin yerinde olsaydınız nasıl bir dünya düşünürdünüz? Anlatınız.

CEVAP: Herkesin huzur ve mutluluk içinde yaşadığı, çocukların dilediğince oyun oynadığı, yaşlıların gülüp şakalaştığı bir dünya düşünürdüm.

5. Şiirin en beğendiğiniz bölümü hangisidir? Neden?

CEVAP: Şiirin son bölümünü beğendim. Çünkü son bölümde aklın aydınlığından bahsetmiştir. Ben de dünyayı güzelleştirmenin akıl ile olacağını düşünüyorum.

b) Okuduğunuz şiirle ilgili iki soru yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.

  • Şair şiirde neden Arkadia’dan bahsetmiş olabilir?
  • Şiirde neden sürekli kardeşlik vurgusu yapılmaktadır?

3. ETKİNLİK

“Bir Dünya Düşünürüm” şiirinde kullanılan söz sanatlarını (kişileştirme, konuşturma, karşıtlık, abartma) bularak yazınız.

  • Sarısında, siyahında, beyazında ⟶ Karşıtlık 
  • Arasız bir olimpiyat şenliği yer yüzünde  ⟶Abartma
  • Aynı rüzgarla okşanır özgürlük çiçeği bayraklar ⟶ Kişileştirme


4. ETKİNLİK

Sevgili Öğrenciler, Her bireyin yemeye, gezmeye, eğlenmeye olduğu kadar sevmeye, sevilmeye, üzülmeye, heyecanlanmaya, kızmaya da ihtiyacı vardır. Dolayısıyla duygular hayatı yönlendiren başlıca unsurlardır.

Yukarıdaki bilgiden hareketle “hayatınıza yön veren duygular” ile ilgili bir konuşma yapınız.

CEVAP: İnsanlar duygu ve düşünceleriyle hareket eden canlılardır. Yani duygular da düşünceler kadar yaşamı yönlendirmektedir. İnsanın yaşam boyunca aldığı kararlarda duyguları da önemlidir. Sevinç, üzüntü, korku, şaşkınlık gibi hislerimiz hayatımızda nasıl bir yol alacağımızı etkiler. Örneğin; bir insan kızdığı biriyle bir daha görüşmek istemez. Dinlerken mutlu olduğu bir şarkıyı pek çok kez dinler. Bu nedenle duyguları hafife almamalıyız. Hislerimiz bizleri iyi bir yere ulaştırabilir.

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki fiilleri görsellerle ilişkilendirerek fiillerin anlam özelliklerini örnekteki gibi [iş (kılış), oluş, durum] ilgili boşluklara yazınız.

  • kızartmak ⟶ iş (kılış)
  • oturmak ⟶ durum
  • uçurmak ⟶ iş (kılış)
  • uyumak ⟶ durum
  • paslanmak ⟶ oluş
  • üzülmek ⟶ durum
  • yaşlanmak ⟶ oluş
  • solmak ⟶ oluş
  • boyamak ⟶ iş (kılış)
  • susmak ⟶ durum
  • büyümek ⟶ oluş

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde koyu harflerle yazılmış fiillerin anlam özelliklerini örnekteki gibi yazınız.

• Ayşe ninenin sepette unuttuğu armutlar çürümüş. ⟶ Oluş fiili
• Çocuk sabaha karşı uyumuş. ⟶ Durum fiili
• Yere düşen kalemleri arkadaşıyla topladı. ⟶ İş (kılış) fiili
• Doğan her güneşle seni düşünürüm. ⟶ İş (kılış) fiili
• Üzüntüden Cemal dedenin saçları bir anda beyazladı. ⟶ Oluş fiili
• Bebek, ışıltılı gözlerle minik kediye bakıyor. ⟶ İş (kılış) fiili
• Ağaçtan düşen çocuğun kolu morardı. ⟶ Oluş fiili
• Yüreğinin resmini gözlerinde seyrediyorum. ⟶ İş (kılış) fiili
• Derse yetişebilmek için hızlı adımlarla yürüyordu. ⟶ Durum fiili
• Dikkatsiz davrandığı için çantasını yere düşürdü. ⟶ İş (kılış) fiili
• Zavallı çocuk utancından hemen kızardı. ⟶ Oluş fiili

7. ETKİNLİK

“Benim Dünyam” konulu bir şiir yazınız. Yazdığınız şiirin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz.

CEVAP: NELER VAR?

Benim dünyamda sevgi ve neşe var,
Heyecanla koşup oynayan çocuklar,
Gülüp şakalaşarak konuşan yaşlılar,
Coşkuyla çalışan nice gençler var.

Benim dünyamda huzur ve güven var,
Ekvatordan kutuplara uzanan barışlar,
İyimser ve sonsuzluğa uzanan bulutlar,
Hiç batmayan sıcak bir güneş var.



Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB-2 Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Cevap Yaz
Forum DirilişYasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.