23 Mart 2022, 14:15
Mehmet Akif
Yönetici

7. Sınıf Türkçe 192-193-194-195. Sayfa Cevapları Meb Yayınları



7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192-193-194-195 Cevapları Meb Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Mevlana Celaleddin-i Rumi Dinleme Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 192. Sayfa Cevapları

Belgeseli izlerken anlamını bilmediğiniz kelimeleri “1.Etkinlik”e not alınız.

Cevap: Seda, sema




7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 193. Sayfa Cevapları

1. Etkinlik

a) Belgeseli izlerken not aldığınız kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe sözlükten kontrol ediniz.

Cevap:

Seda: Ses

Sema: Gök



b) Not aldığınız kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Cevap:

– Ayşe’nin sedası çok güzel.
– Türk Yıldızları semada gösteri yaptı.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 194. Sayfa Cevapları

2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları izlediğiniz belgeselden hareketle cevaplayınız.



1. Celâleddîn, nasıl bir günde ve nerede doğmuştur?

Cevap: Belh şehrinde kum fırtınası olan bir günde doğdu.

2. Babası Celâleddîn’i ne zaman ve kime teslim etmiştir?

Cevap: Emeklemeyi bırakıp ayağa kalktığı gün, Burhaneddin Tirmizi’ye teslim etmiştir.



3. Hükümdarın şehrin anahtarını Bahaeddin Veled’e göndermesine neden olan olayı anlatınız.

Cevap: Belh’teki bir derste felsefeci Fahrettin Razi ile üç gün üç gece süren bir tartışmadan galip çıkmıştır.

4. Celâleddîn’in çölde gördüğü serabın hakikati nedir? Açıklayınız.

Cevap: Altı ciltlik Mesnevi’nin yazılışıdır.



5. İzlediğiniz belgeselde geçen “Aşkı bulması için bir de kendini kendinden iyi anlayana ihtiyacı vardı.” sözünü yorumlayınız.

Cevap: Aşkı tam manasıyla anlayabilmesi için, onu anlayabilen ve güvenilir bir dosta edinmesi gerekiyordu.

6. Tebrizli Şems ile karşılaşan Mevlânâ’nın hayatında meydana gelen değişiklikler nelerdir?

Cevap: Şems ile olan dostluğu ailesini ve çevre esnafını rahatsız etmiştir.



7. Mevlânâ’nın düşünceleriyle bütün insanlığı kucaklamasının nedenleri neler olabilir?

Cevap: Mevlana kimsenin umudunu Allah’tan kesmemesi gerektiğini, ne olursan ol yine gel sözleri ile dile getirmiştir.Onun hoşgörü iklimi tüm insanları kucaklamıştır.

3. Etkinlik

Aşağıda metin türleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. “Mevlânâ Celâled- dîn-i Rûmî” metninin türüyle ilgili olanları işaretleyerek metnin türünü yazınız.

Cevap:



Olaylar, kronolojik sıraya uygun biçimde üçüncü kişi ağzıyla anlatılmıştır. (X)
Günlük hayatta karşılaşamayacağınız bir kişinin hayatına yer verilmiştir. ()
Tanınmış bir kişinin hayatı, eserleri, başarıları anlatılmıştır. (X)
Tarafsız ve gerçekçi bir biçimde nesnel anlatım kullanılmıştır. (X)
Anlatılanlar kişinin kendisi tarafından anlatılmıştır. ()
Kişinin hayatının bir bölümü anlatılmıştır. ()

4. Etkinlik

Araştırdığınız ünlü Türk düşünür veya bilgininin insanlığa yaptığı katkıları arkadaşlarınıza anlatınız.

Cevap:

Yahya Kemal Beyatlı(1884-1958): Türk şair, yazar, siyasetçi, diplomat. Cumhuriyet dönemi Türk şiirinin en büyük temsilcilerinden biridir. Türk edebiyatı tarihi içinde “Dört Aruzcular” dan biri olarak kabul edilir. Sağlığında Türk edebiyatının baş aktörleri arasında kabul edilmiş ancak hiç kitap yayınlamamış bir şairdir. Yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti’nde milletvekilliği ve bürokratlık gibi siyasi görevler üstlenmiştir. Yahya Kemal; mükemmel bir şair, güçlü bir yazar, coşkulu bir hatip, gerçek bir entelektüel, başarılı bir diplomat, iyi bir siyaset adamı idi. Fakat Yahya Kemal’in bunların dışında, bir de fikir adamı yönü vardır. O, aynı zamanda, Doğu ve Batı’nın zengin kültür mirasını, Türk tarihinin zaferlerini ve zaaflarını, aldığı akademik eğitimin kazandırdığı formasyonla bir potada yoğuran, yorumlayan, Türk insanının manevi dünyasını doğru tahlil eden ve Türk düşüncesine yeni bir vizyon kazandıran gerçek bir fikir adamıydı. Kültür Bakanlığı 2008 yılını Yahya Kemal Yılı ilan etmiştir.



5. Etkinlik

a) İzlediğiniz belgeseldeki örtülü anlamları belirleyerek yazınız.

Cevap:  Celaleddin emeklemeyi bırakıp ayağa kalktığı gün babası tarafından boynuna asılı yeşil kaplı Kur’an- Kerim ile Burhaneddin Tirmizi’ye teslim edilmesi.

b) İzlediğiniz belgesel kimler için ve hangi amaçla hazırlanmış olabilir? Açıklayınız.

Cevap: Mevlanayı tanıtmak için tüm insanlara.




7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 195. Sayfa Cevapları

6. Etkinlik

“Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî” belgeselinin tutarlılığını (mantık kurallarına uyması, duygusal ve düşünsel çelişkiler taşımaması, konudan sapılmaması) sorgulayarak düşüncelerinizi aşağıya yazınız.

Cevap: Biyografi olarak anlatıldığı için bu tür duygu ve düşüncelere yer verilmemiştir.

7. Etkinlik

Fare ile Kurbağa” metninde geçen ek fiilleri bularak birer cümlede kullanınız.

Cevap:

Kaybettiğimi sandığım yüzük meğer kuşun gagasındaymış.
Akşama kadar evde olursan birlikte yemek yeriz.
Size malzeme verirsek bize uçurtma yapar mısınız?

8. Etkinlik

Aşağıdaki paragraftan yola çıkarak A4 kağıdına paragrafın sizde uyandırdığı düşünceleri anlatan bir yazı yazınız. Yazınızı sınıf veya okul panosunda paylaşınız.

Bir şey yap… Güzel olsun. Çok mu zor? O vakit güzel bir
şey söyle. Dilin mi dönmüyor? Güzel bir şey gör. Veya Beceremez
misin? Öyleyse güzel bir şeye başla Ama hep güzel şeyler olsun.

Şems-i Tebrizî


Ders Ve Çalışma Kitabı Cevapları

7. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 192-193-194-195. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe 34-35. Sayfa Cevapları Meb Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

01 Mart 2022, 18:47

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2705

Çok iyi bir site tavsiyem bence siteyi kullanın cevaplar doğru

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.