28 Mart 2022, 22:18
murat
Yönetici

7. Sınıf Türkçe 20-21-22-23-24-25-26-27. Sayfa Cevapları Meb Yayınları



7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ana İşsiz Kalınca Cevapları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 Ana İşsiz Kalınca Etkinlik Cevapları Meb Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20. Sayfa Cevapları

Hazırlık Çalışmaları



“Özlem” duygusu sizin için ne ifade ediyor?

Cevap: Ayrı kaldığım ve sevdiğim insan yada canlıları görme isteğim.Onlarla sohbet etme, birlikte vakit geçirme isteği.

Aile içi dayanışma nasıl olmalıdır? Açıklayınız.

Cevap: Aile içinde herkes birbirine yardımcı olmalı, fedakarca davranmalı, Birbirlerinin eksikliklerini gidermeli ve sevgiyle bağlı olmalıdır.



“Yurt sevgisi” ile ilgili ezberlediğiniz şiiri okuyunuz.

Cevap:

YURT SEVGİSİ
Güven,özlem demek,
Saygı,sevgi demek,
Özgürlük demek,
Barış demek,

Dostluk demek,
Kardeşlik demek,
Çiçek,güverçin,türkü demek,
Yurt’un güzelligi demek,



Sokkata duran insanlar.
Oyun oynayan çoçuklar.
Anıyı yaşatan insanlar.
Yurt sevgisine bağlı demek.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 24. Sayfa Cevapları

1.Etkinlik

a) Metinde geçen bazı kelimeler harfleri karışık olarak verilmiştir. Verilen anlamlardan hareketle kelimeleri düzenleyiniz.



Cevap:

1. ulosk: soluk
2. tumu: umut
3. zömel: özlem
4. keçlinme: içlenmek
5. alıs: sıla
6. ilmenek: ilenmek
7. kurbu: buruk
8. yıgak: kaygı

b) Düzenlediğiniz kelimeleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.

Cevap:



– Soluk renkleri sevmiyorum.
– Umut insanların içinde her zaman olmalı.
– Özlem kavuşmayı değerli kılar.
– Arkadaşımın söylediği söze çok içlendim.
– Sıla hasreti artık beni yoruyor.
– Bazen ilendiğim oluyor ama sonra kendime kızıyorum.
– İçimde buruk bir acı var.
– Kaygılarımın yersiz olduğunu anladım.

2.Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

1. Atıl’ın annesinin işten üzgün dönmesinin nedeni nedir?



Cevap: Çalıştığı yerde işine son verdikleri için.

2. Atıl’ın okula gitmek istememesine neden olan sorunla ilgili çözüm önerileriniz nelerdir?

Cevap: Atıl’ın yeni ve bilinçli arkadaşları olması okula gitme isteğini arttıracaktır.Ayrıca yöneticilerin onu okula davet etmeleri ısrar etmeleri gerekir.

3. Metnin kahramanının köyden gelirken giydiği giysiler hangileridir?



Cevap: Kaba kumaştan yapılmış pantolon,soluk, yıpranmış gömlek, el örgü kazak,nakışlı yün çoraplar,
dirsek yerleriyle yakası yamalı ceket, lastik ayakkabılar.

4. Atıl‘ın içindeki yurt özlemini alevlendiren olayı kısaca anlatınız.

Cevap: Pantolonun paçasındaki kurumuş çamuru avucuna alınca dalıp gitti ve yurt özlemi alevlendi.

5. Sizce kültürel farklılıklardan doğabilecek sorunlar nelerdir?



Cevap: Sosyalleşme sorunu, dil, örf adet, gelenek sorunu, dinsel farklılıklar, dil sorunu, adaptasyon sorunu.

6. İnsanların anlaşabilmesi için aynı dili konuşması gerekir mi? Neden?

Cevap: Aynı dilin çok büyük bir önemi var.Bu nedenle dil anlaşmada önemlidir.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 25. Sayfa Cevapları



3.Etkinlik

Okuduğunuz metnin ana fikrini ve yardımcı fikirlerini bularak yazınız.

Metnin Ana Fikri: Sıla Özlemi

Metnin Yardımcı Fikirleri: Ana’nın işten çıkarılması, Atıl’ın elbiselerini görünce sıla özleminin alevlenmesi.

4.Etkinlik

a) “Ana İşsiz Kalınca” metninde geçen deyimleri bularak, anlamlarına uygun şekilde birer cümlede kullanınız.

Cevap:

Çırpınıp durma: Acı ile debelenmek
– Boşuna çırpınıp durma bu iş olmayacak.

Son verme: nihayete erdirme.
– Bu işe artık bir son vermek gerek.
Suspus olmak: Korku ya da benzeri bir nedenle sinmek, susmak, hiç sesini çıkarmamak.
– Ayşe ablasının yanında sus pus oldu.
Peşini bırakmama: Bir şeyi izlemekten vazgeçmemek.
– Kardeşim asla peşimi bırakmadı.
Elden geçirme: Eksiklikleri düzeltmek, onarmak; denetlemek için pek çok şeyi ele alıp yoklamak, gözden geçirmek.
– Terzi diktiği pantolonu yeniden elden geçirdi.
Bağrına basmak: Kucaklamak, kolları ile sararak göğsüne yaslamak.
– Annem beni bağrına bastı.

b) Bulduğunuz deyimlerin metne olan katkısını belirleyerek yazınız.

Cevap: Okuduğumuz metni daha güzel ve akıcı hale getirmiştir.

5.Etkinlik

Duygularımızı nasıl ifade ederiz? Anlatınız.

Cevap: Konuşarak, hareketlerimizle, ağlayarak, gülerek, jest ve mimiklerle.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 26. Sayfa Cevapları

6.Etkinlik

“Ana İşsiz Kalınca” metnini kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetleyiniz.

Cevap:

Ana’nın işten çıkarılması
Atıl’ın okula gitmek istememesi
Atıl’ın köyde giydiği elbiseleri görünce duygulanması memleket özlemi
Ana’nın evde sıkılması
Atıl’ın köye dönme isteği
Babasıyla yaşadığı anlaşmazlıklar.

7.Etkinlik

Aşağıdaki çekimli fiilleri örnekteki gibi birer cümlede kullanınız.

Cevap:

7. sınıf türkçe 7.Etkinlik

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 27. Sayfa Cevapları

8.Etkinlik

Kendinizi “Ana İşsiz Kalınca” metnindeki kahramanın yerine koyarak Türkiye’deki bir arkadaşınıza ülkenize duyduğunuz özlemi anlatan bir elektronik posta yazınız.

Cevap:

Merhaba Hasan,
Memleketimi çok özledim.Hepiniz burnumda tütüyorsunuz. Buralarda yaşamak oldukça zor.Köyümü arkadaşlarımı, akrabalarımı çok özlüyorum.Buradaki eğitimimi tamamlayınca hemen yurduma döneceğim.Saygılar ve selamlar..Bana mektup yazın ki özlemim azalsın.

Gelecek Derse Hazırlık

Ülkemizde yetişen ağaç türleri ile ilgili araştırma yapınız.

Cevap:
Sedir
Gürgen
Kayın
Sarı Çam
Fıstık Çamı
Meşe
Servi.
Kızılçam
Karaçam
Köknar
Porsuk
Ihlamur
Kestane
Ladin
Ardıç
Kızılağaç

Ders Ve Çalışma Kitabı Cevapları

7. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 20-21-22-23-24-25-26-27. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe 14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları Meb Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

zvr
BU İÇERİĞİ EMOJİYLE DEĞERLENDİR
HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.