29 Aralık 2019, 10:14 |
8. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 82-83-84-85-86-87. Sayfa Cevapları8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87 “Türkçenin Güzelliği” Metni Etkinlik Cevap Anahtarı MEB Yayınları82. Sayfa HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 1. Türk Dili Yılı ile ilgili yaptığınız araştırmanın sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Kamu spotları hazırlandı, çeşitli yarışmalar yapıldı, kısa filmler çekildi. 2. “Gaye, bugünkü ve yarınki Türk’ün medeniyetini kucaklayacak en güzel ve ahenkli Türkçedir.” sözüyle Atatürk neyi vurgulamak istemiştir? Cevap: Türkçenin çok eski zamanlardan beri kullanıldığı ve sadece bugünü değil gelecekteki konuşma dilinin de ahenkli olması ve güzel bir Türkçe kullanılması gerekliliğini vurgulamıştır.Dilimize girecek olan ya da girmiş olan yabancı dillerden arındırılıp Türkçe karşılığının belirlenmesi gerekir.Bu çalışmalar Türkçenin ilelebet yaşamasına katkı sağlayacaktır. 1. ETKİNLİK Okuduğunuz metinde yer alan, aşağıda anlamı verilmiş gizli sözcükleri tamamlayınız. Cevap: 84. Sayfa 2. ETKİNLİK Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 1. Bir dilin güzel olması hangi şarta bağlıdır? Cevap: Bir dilin “güzel” olması, kelimelerinin “ince sesli”lerden teşekkül etmesi ve “ahenkli” bir söylenişe sahip olmasına bağlıdır. 2. Yazar, metnin son paragrafında Türkçeyi nasıl tanımlamıştır? Cevap: Dilimiz Türkçe, asırlardan beri şairlerimiz, yazarlarımız ve milletimizin severek kullandığı 3. “Vızıldamak, çağlamak, cıvıldamak” gibi dilimizin güzelliğini yansıtan başka sözcükler biliyor musunuz? Cevap: Hapşırmak, horlamak, melemek, havlamak, böğürmek, kükremek, tıslamak, anırmak, kişnemek. 4. “Eskişehir”e “Eskikent” demek neden doğru değildir? Açıklayınız. Cevap: Şehir kelimesindeki sıcaklık kent kelimesinde yoktur.Bir şehre kent demek onun manasını azaltmakta ve soğuk hale getirmektedir.Bu nedenle hem cümle yapısı olarak hem de anlam olarak uygun düşmemektedir. 3. ETKİNLİK Metinden hareketle Türkçenin güzelliği ve zenginliğini anlatan bir döviz (üzerine yazı yazılmış bez veya karton) hazırlayınız. Cevap: 4. ETKİNLİK Aşağıda verilen bilgilerden okuduğunuz metinle ilgili olanları X ile işaretleyiniz. Cevap: Verilen düşünceler kanıtlanmıştır. (X) 85. Sayfa 5. ETKİNLİK Sınıftan bir arkadaşınızı dükkân sahibi olarak belirleyiniz. “Yabancı sözcüklerden oluşan tabelaların Türkçe yazımı” konusunda dükkân sahibini ikna edici bir konuşma yapınız. Cevap: Kuaför yerine berber kelimesini kullanmak daha doğru olur.İnsanlar kuaför deyince bayanların saçını kesen bir dükkan olduğunu düşünmektedir.Oysa sen erkekleri traş edeceksin.Bu nedenle kuaför yerine berber yazan bir tabela kullanmalısın. 6. ETKİNLİK Aşağıdaki cümlelerde zarf tamlayıcılarının altlarını çizip bu ögeyi bulmak için yükleme hangi soruları sorduğunuzu yazınız. Cevap: İki arkadaş parkta uzun uzun konuştular. Onu görmek için beklemiştik. Biz akşamki uçakla İzmir’e gideceğiz. Kitap okumayı çok seviyorum. Az önce evden ayrıldı. 86. Sayfa 7. ETKİNLİK Aşağıda verilen cümlelere zarf tamlayıcısı ekleyerek cümleleri tekrar yazınız. Arkadaşım şiir ezberlemeyi seviyor. Cevap: Arkadaşım şiir ezberlemeyi çok seviyor. Buradaki eski günlerimi hatırlarım. Cevap: Buradaki eski güzel günlerimi hatırlarım. Bütün çalışmalarımı incelemiş. Cevap: Bütün çalışmalarımı detaylıca incelemiş. Çocuk çevresindekilere gülümsüyordu. Cevap: Çocuk çevresindekilere bol bol gülümsüyordu. Sepeti çekebilirsiniz. Cevap: Sepeti şimdi çekebilirsiniz. 8. ETKİNLİK a) “Arıyorum” şiirinde koyu yazılmış sözcüklerin yerine yanındaki kutudan bulacağınız Türkçe karşılıklarını yazınız. • iki katlı evinizi Cevap: Dükkânın store,BAKKALIN market TORBA poşet; Büyüğün mega, küçüğün mikro,SONUN final; İKİ KATLI EVİNİZİ dubleks, üç katlı komşu evini tripleks, Mesireyi, kır gezintisini picnic; 87. Sayfa b. Deyimler ve atasözleri dilimizin zenginliğidir. Bununla ilgili düşüncelerinizi aşağıdaki karikatürün konuşma balonlarına yazınız. Cevap: GELECEK DERSE HAZIRLIK Reşat Nuri Güntekin ve “Çalıkuşu” romanı hakkında bilgi edininiz. Cevap: Çalıkuşu, Reşat Nuri Güntekin’nin 1922 yılında yazdığı bir romandır. Türk edebiyatının en çok tanınan ve sevilen klasik eserleri arasında yer alır. Ağırlıklı olarak Anadolu’da geçer ve arka planda Osmanlı’nın son yıllarını anlatır. Romanın ana kahramanı Feride’nin hatıra defteri şeklinde yazılmıştır. Bir önceki yazımız olan Tiyatro, pandomim, opera, operet, skeç nedir başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |