13 Ocak 2024, 12:06
Mehmet Akif
Yönetici

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-236-237-238. Sayfa Cevapları Ferman Yayınları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 230-231-232-233-234-235-236-237-238 Cevapları Ferman Yayınları

7. Tema Sanat: Ressam İçin Zili Çalın Metni Cevapları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları Ferman Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

1. Çizdiğiniz resimlerde en çok hangi renk ve figürleri kullanırsınız? Neden?

Cevap: Ben genellikle mavi, yeşil, sarı ve kırmızı renkleri çok kullanıyorum. Doğa resimleri, güneş, deniz, dağ, orman gibi figürleri çiziyorum. Çünkü doğayı çok seviyorum.

2. Resim yaparken neler hissedersiniz? Duygularınızı anlatınız.



Cevap: Resim yaparken çizdiğim yerlerde kendimi hayal ederim. Bir orman, ya da kırda olduğumu düşünürüm.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları Ferman Yayınları

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metindeki anlamım bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Cevap:



Kelime/Kelime Grubu: Sahanlık

Yapılarda ve bazı taşıtlarda kapı önünde, merdiven başlarında veya dönülen bölümünde bulunan geniş yer.

Cümlem: Sahanlığı temizlemek çok vaktimizi aldı.

Kelime/Kelime Grubu: Peyzaj



Bir yerin doğal görünüşü.

Cümlem: Bahçede peyzaj çalışmaları devam ediyordu.

Kelime/Kelime Grubu: Natürmort

Konusu, cansız varlıklar veya nesneler olan resim; ölüdoğa



Cümlem: Natürmort tablolar hep ilgimi çeker.

Kelime/Kelime Grubu: Portre

Bir kimsenin yağlı boya, sulu boya, kara kalem vb. bir yolla yapılmış resmi

Cümlem: Resim dersinde portre çalıştık.




2. ETKİNLİK 

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Usta neden her şeyin çok güçleştiğini düşünüyormuş?

Cevap: Herkesten farklı olanı yapmanın, kendini ve diğer sanatçıları yinelememenin, sanatta yeni yollar açmanın zor olduğunu düşündüğü için böyle düşünüyormuş.

2. Ressam küçük portreyi gösterirken resmin ne için yapıldığını söylemiş?



Cevap: Resmin duygulardan ziyade renk, ışık ve leke olarak algılandığını, resmin yalnızca ressamın duygu ve algılarını değil, resmin kendisini yansıttığını söylemiştir.

3. Usta, adamın yarım kaldığını söylediği resim hakkında neler söylemiştir?

Cevap: “Bitmiş bir resim o. Daha doğrusu seyircinin bitirmesini istediğim bir resim. Düşünebiliyor musunuz, bu resmin önünde, her seyirci, kendinden bir şeyler katarak bitirmek isteyecek onu. Biliyor musunuz, yaşım ilerledikçe resimlerimi tamamlamak istemiyorum. Daha doğrusu, bitmeden bitiyor resimler. Bir renk, bir çizgi daha koysam bu resme bakana sanki bir şey kalmayacak diye korkuyorum.”

4. Ressam, yazara ne hediye etmiştir?



Cevap: Bir dağ resmi… Hiçbir toprak renginin yer almadığı, kırmızı, yeşil ve mavi renklerden oluşan, bilmeyen biri için bitmemiş bir dağ resmi.”

5. Bir tepede resim yaparken ölen ustanın yarım kalan resminin adı nedir?

Cevap: Gün Batımında Bir Dağ Doruğu.


3. ETKİNLİK 

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.



Cevap:

Metnin Konusu: Yazarın yaşlı bir ressam ile tanışması ve resim sanatı hakkında konuşmaları.

Metnin Ana Fikri: Resim sanatı sadece göz ile değil, aynı zamanda düşünme ve algılama ile görülebilir.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları Ferman Yayınları

4. ETKİNLİK 

Metni tekrar okuyunuz. Metnin özetini “özet çıkarma” yöntemine uygun olarak aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken tekrar edilen ifadelere ve gereksiz olduğunu düşündüğünüz ayrıntılara yer vermeyiniz.



Cevap: Yazar, yaşlı bir ressamı ziyaret etmek için evine gidiyor. Ressam tablo satın almaya gelen biri olduğunu düşünüp eve almak istemiyor fakat yazar ressam olduğunu söyleyince eve alıyor. Ressam yazara resim yapmanın zorlaştığını söylüyor. Sanatta yeni yollar açmak gerektiğini söylüyor. Ressam ve yazar tablolar üzerinden sanatta yenilik, özgülük hakkında konuşuyorlar. Ressam, kendisinin bir yazarla olan farkını anlatıyor. Yazar ressamın yanından ayrılıyor, daha sonra birkaç kez daha uğruyor. Ressam yazara bir dağ resmi hediye ediyor. Yazar, ressamın bir tepede resim yaparken yıldırım düşmesi sonucu öldüğü haberini alıyor.


5. ETKİNLİK 

Bir metni oluşturan cümleler ve paragraflar anlam bakımından birbirine bağlıdır. Daha önce öğrendiğiniz “ama, fakat, lâkin, ya da, veya, buna rağmen” vb. ifadeler dışında “oysaki, başka bir deyişle, özellikle, kısaca, böylece, ilk olarak ve son olarak” ifadeleri de cümleler arasında bağlantı kurmak amacıyla kullanılır.

Okuduğunuz metinde geçen geçiş ve bağlantı ifadelerinin yer aldığı cümleleri okuyunuz. Geçiş ve bağlantı ifadelerinin hangi düşünce veya olaylar arasında bağlantı sağladığını ve metnin anlamına katkısını söyleyiniz. Siz de aşağıya geçiş ve bağlantı ifadelerinin yer aldığı cümleler yazınız.

Cevap:

Yarın pikniğe gideceğiz ama yağmur yağarsa başka bir etkinlik yapacağız.

Salı ya da Çarşamba günü ablam gelebilir.

Kış aylarını çok severim, özellikle Şubat ayını.

İlk olarak pazara gideceğim, ondan sonra gelişmelere göre hareket edeceğim.

Derslerime çok çalışıyorum, buna rağmen istediğim başarıyı elde edemedim.

Ayşe bana çok kızgındı, oysaki ben ona sevgiyle yaklaşmıştım.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları Ferman Yayınları

6. ETKİNLİK  

Aşağıda verilen cümlelerdeki anlatım bozukluğunun nedenini ve doğru cümleyi noktalı yerlere sırasıyla yazınız.

Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları Ferman

 


7. ETKİNLİK 

Sınıfınızda “ünlü ressamlar ve tabloları” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda yaratıcı konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmanızda edindiğiniz bilgilerden örnekler veriniz. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.

Cevap:

 

Merhaba! Bugün, dünyanın en önemli ressamlarından biri olan Leonardo da Vinci ve ünlü eseri “Mona Lisa” hakkında konuşalım. Leonardo da Vinci, İtalyan Rönesansı’nın önemli figürlerinden biridir. Sadece ressam değil, aynı zamanda bilim adamı, mucit ve yazar olarak da ün kazanmıştır.

Leonardo da Vinci’nin “Mona Lisa” tablosu, 16. yüzyılda yapılmış en ünlü portrelerden biridir. Tablo, bir kadının gülümsemesiyle ünlüdür ve bu gülümseme dünya genelinde ikonik hale gelmiştir. “Mona Lisa”, da Vinci’nin sanatsal becerilerini, detaylara olan hassasiyetini ve portre sanatındaki ustalığını sergileyen bir şaheser olarak kabul edilir.

Tablonun arka planındaki manzara, ince detayları ve kadının gizemli gülümsemesi, izleyicileri derin düşüncelere sevk eder. Bu eser, Rönesans döneminin önemli bir temsilcisidir ve günümüzde Louvre Müzesi’nde sergilenmektedir.

Leonardo da Vinci’nin eserleri, sadece sanat dünyasında değil, aynı zamanda bilim ve matematik alanlarında da etkili olmuştur. Onun eserleri, çağının ötesinde bir dahi olarak kabul edilmesini sağlamıştır.


8. ETKİNLİK 

Resim sanatıyla ilgili dosya kâğıdına bir şiir yazınız. Yazdığınız şiiri gözden geçirirken varsa şiirinizdeki yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.

Cevap:

RESİM DÜNYASI

Bir fırça darbesiyle doğar dünya,
Renklerin dansında coşar her yıldız.
Tablo bir öykü, anlatır sessizce,
Resmin içinde gizli bir büyü var.

Gökyüzü mavisine sarar fırça,
Bir ressamın hayali uçar rüzgarla.
Rengarenk çiçekler, doğanın nefesi,
Sanatın dokunuşu, yaşamın resmi.

Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 222-223-224-225-226-227. Sayfa Cevapları Ferman Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.