09 Ocak 2024, 18:15 |
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 237-238-239. Sayfa Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bilim Ve Kültür Yayınları 237-238-239. Sayfa Cevaplarıİçindekiler 7. Tema Bilim Ve Teknoloji: Kuduz Aşısı Dinleme Metni Cevapları2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları Bilim Ve Kültür YayınlarıHAZIRLIK1. Louis Pastör hakkındaki araştırmadan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Fransız kimya ve biyoloji bilginidir. Mayalanma olayından ve bulaşıcı hastalıklardan mikroorganizmaların sorumlu olduğunu kanıtlamış, “kendiliğinden üreme” kuramını çürütmüş, pastörizasyon yöntemini ve kuduz aşısını bulmuştur. Fransa’da ufak bir kasabada doğdu. 2. Metnin görsellerini inceleyip metinde neler anlatıldığını tahmin ediniz. Cevap: Köpeğin bir çocuğu ısırması, hastaneye götürülmesi ve iyileştirilmesi. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları1. ETKİNLİKa. Metnin konusunu aşağıya yazınız. Cevap: Kuduz bir köpek tarafından ısırılan bir çocuğun hastaneye götürülmesi, burada Pastör’ün kuduz aşısını bulması ve çocukta denemesi, çocuğun iyileşmesi. b. Görsellerinden yararlanarak olayların oluş sırasına göre metni anlatınız. Cevap: Joseph’i kuduz bir köpek ısırır. Ona bir yetişkin yardımcı olur ve hastaneye götürür. Pastör aşı çalışması yapar ve çocukta dener. Çocuk iyileşir. c. Aşağıya, metnin içeriğine uygun bir başlık yazınız. Cevap: Aşının Gücü 2. ETKİNLİKMetinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 1. Çocuk neden ana yoldan değil de daha kısa olan arka yoldan okula gitmek istemiş? Cevap: Okula geç kaldığı ve sınıfa öğretmeninden önce girebilmek için. 2. Arka yolda çocuğun başına ne gelmiş? Cevap: Kuduz bir köpek tarafından ısırılmış. 3. Köpeğin ve ısırdığı kişilerin hastalığı neymiş? Cevap: Kuduz. 4. Kuduza karşı aşıyı kim bulmuş? Cevap: Louis Pastör bulmuş. 5. Çocuk nasıl iyileşmiş? Cevap: Louis Pastör’ün bulduğu aşı sayesinde iyileşmiş. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları3. ETKİNLİKa. Metnin son bölümünde yer alan aşağıdaki cümleleri olayların oluş sırasına göre numaralandırınız. Cevap: 4. ETKİNLİKBütün insanlara faydalı olabilmek için nasıl bir buluş yapmak istersiniz? Aşağıya yazınız. Cevap: Bütün insanlara faydalı olmak için hava kirliliğini engelleyecek ve havayı anında temizleyecek bir buluş yapmak isterdim. Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-233-234-235-236. Sayfa Cevapları Bilim Ve Kültür Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |