31 Ağustos 2023, 19:15
Donatello
Yönetici

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 12-14-15-16 Koza Yayınları


1. Tema Birey ve Toplum: Dünya Çocukları Metni Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-13-14-15-16. Sayfa Cevapları Koza Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

HAZIRLIK

1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin size hissettirdiği duygu ve düşünceleri yanlarındaki noktalı yerlere yazınız.

5. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları 12. Sayfa

Cevap:



1. Görsel: Engelli birinin top oynamayı bırakmaması ve mutlu olması beni çok sevindirdi.

2. Görsel: Dostlar birbiriyle her şeyi paylaşırlar. Ben de yiyeceklerimi arkadaşlarımla paylaşmaktan hoşlanırım.

3. Görsel: İnsanlar kötü günlerde bir araya gelerek birbirine destek olmalıdır.



2. Arkadaşlarınızla birlikte oynadığınız oyunları düşününüz. Oyun oynarken neler hissediyorsunuz? Sizce dünyadaki diğer çocuklar da sizinle aynı oyunları oynuyor, sizinle aynı duyguları paylaşıyor olabilirler mi? Nedenleriyle birlikte söyleyiniz.

Cevap: Arkadaşlarımla oynarken kendimi mutlu, neşeli, özgür ve hayal gücü yüksek hissediyorum. Onlarla oynarken aklıma hep yeni oyunlar geliyor. Bence dünyadaki diğer çocuklar da böyle hisseder. Çünkü oyun oynamak insana pozitif enerji veriyor.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 14. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

1. ETKLİNLİK

a. Aşağıda şiirde geçen bazı kelimeler verilmiştir. Bu kelimelerin anlamlarını yer aldığı dizeden hareketle tahmin ediniz. Ardından bu kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.

Cevap:



5. Sınıf Türkçe 14. Sayfa Cevapları

b. Türkçe sözlüklerinizi inceleyiniz. Ardından orta kalınlıkta bir defter edininiz. Alfabemizdeki harflerin sayısını dikkate alarak defterinizin sayfalarını alfabetik sıraya göre harflere ayırınız. Bunu yaparken dilimizde bazı harflerle başlayan kelimelerin sayısının daha çok olduğunu göz önünde bulundurunuz. Örneğin, “A”, “E”, “M”, “S” gibi bazı harflerle başlayan kelimelerin sayısı oldukça fazladır. Bu nedenle bu harflere ayrılan sayfa sayısını diğerlerinden fazla tutunuz. Artık size ait özel bir sözlük defteriniz oldu. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazarak sözlüğünüzü zenginleştiriniz. Bu çalışmayı bilgisayarınızda bir dosya açarak da yapabilirsiniz.

Cevap: Bu etkinliği öğretmen rehberliğinde yapmalısınız.

2. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirden hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız.



Şair, yaşamın nasıl olmasını istiyor?

Cevap: Şair, yaşamın bir çocuk oyunu kadar renkli olmasını istiyor.

“Dünyayı, kardeşlik dallarında / Uçan kuşlar doldursun.” dizeleriyle ne anlatılmak istenmektedir?

Cevap: Dünyanın kardeşlik duygusuyla ve barış içinde yaşanan bir yer olmasını istediğini anlatmaktadır.



Şair, çocuklardan ne istiyor?

Cevap: Şair, bütün çocukların birleşmesini istiyor.

Şair, dünya çocukları için Tanrı’dan ne diliyor?

Cevap: Şair, Tanrı’dan çocukların ayaklarını yorgunluktan korumasını istiyor.



Siz, şairin yerinde olsaydınız dünyada yaşayan diğer çocuklar için neler dilerdiniz?

Cevap: Ben olsaydım, dünyanın her yerinde çocukların güvenle oyun oynayacağı bir yer dilerdim.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 15. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

3. ETKİNLİK

Aşağıda verilen bilgilerden hareketle “Dünya Çocukları” metninin konusunu aşağıya yazınız. Ardından metnin ana duygusunu işaretleyiniz.

Bir metinde üzerinde durulan düşünce, olay, durum ya da sorun metnin konusudur. Bir metnin konusunu bulmak için “Metinde ne anlatılıyor?” sorusunu sorarız.
Ana fikir ise metnin yazılış amacı yani yazarın okuyucuya vermek istediği mesajdır. Ana fikri bulmak için metnin tamamını okumak gerekir. Böylelikle metni daha iyi anlayarak verilmek istenen mesajı kolayca bulabiliriz. Ana fikri belirlemek için şu soruları kendimize sormalıyız: “Yazarın bu metni yazma amacı nedir? Yazar, okuyucuya nasıl bir mesaj veriyor?”
Şiirlerde ana fikrin yerine ana duygu bulunur. Şiirin okuyucuda uyandırdığı temel duygu ana duygudur. Ana duygu yerine “tema” kelimesi de kullanılır.



Cevap:

Metnin konusu: Çocukların birlikte oynaması

Metnin ana duygusu: Oyun oynamaya karşı duyulan özlem.

5. Sınıf Türkçe 15. Sayfa



4. ETKİNLİK

a. Kişileştirme (teşhis) söz sanatıyla ilgili aşağıda verilen bilgileri okuyunuz.

Cevap:

İnsana ait özelliklerin insan dışındaki varlıklara verilmesiyle yapılan söz sanatına kişileştirme (teşhis) denir.

“Güneş dağların arasından üzgün bir şekilde batıyordu.” cümlesinde güneşe, insana ait olan üzülme özelliği verilerek kişileştirme yapılmıştır.



b. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde kişileştirme sanatının nasıl yapıldığını yazınız. Ardından okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının hangi dizede yapıldığını söyleyiniz.

Parktaki ağaçlar rüzgârın bağırtısına yapraklarını dökerek isyan ettiler.

Cevap: Rüzgarın bağırması ve yaprakların isyan etmesi kişileştirmedir.

Zaman bu koca yürekli köpeği insanlığa karşı küstürmüştü.

Cevap: Zamanın küsmesi kişileştirmedir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 16. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

5. ETKİNLİK

a. Çocuk Hakları Bildirgesi ile ilgili aşağıdaki bilgileri okuyunuz. Çocuk haklarının korunmasının önemi hakkında kısa bir konuşma yapınız. Konuşmanızda izlediğiniz veya okuduğunuz medya haberlerini göz önünde bulundurunuz. Ayrıca gözlemlerinize de yer veriniz.

Cevap:

Çocuklar kendi haklarını korumakta zorlanırlar. Çünkü onlar sorumluluk sahibi olmak için küçüktürler. Bu nedenle onların haklarını korumak yetişkinlerin görevidir. Her çocuk haklarını bilmeli ve haklarına sahip çıkmak konusunda yetişkinlerden destek görmelidir. Bugünün çocukların yarının büyüğüdür. Bu nedenle sağlıklı toplumlara sahip olmak için çocukları korumalıyız.

b. Sizce Çocuk Hakları Bildirgesi neden yayınlanmış olabilir? Dünyadaki çocuklar hayatlarını bildirgenin ilk dört ilkesine uygun yaşayabiliyorlar mı? Siz bildirgeye ne gibi ilkeler eklemek isterdiniz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap:

Bu bildirge dünyadaki herkesin çocukların haklarına saygı duyması için yayınlanmış olabilir. Dünyada bu ilkelere uygun yaşamayan çocuklar var. Ne yazık ki onlar her hakkını kullanamıyor. Ben bildirgeye çocukların işçi olarak çalıştırılmaması ve eğitim hakkının elinden alınamaması ile ilgili ilkeler eklemek isterdim.


6. ETKİNLİK

Yandaki görseli inceleyiniz. Görselden hareketle defterinize iki dörtlükten oluşan kısa bir şiir yazınız. Şiirinizi yazmaya başlamadan önce konuyu belirleyiniz. Ardından hangi duyguları ele alacağınıza karar veriniz. Şiirinize uygun başlık koymayı unutmayınız.

Cevap:

5. Sınıf Türkçe 16. Sayfa Cevapları

İZİN VERİN

Dünyanın tüm çocukları bir arada
Ancak böyle başlarız oynamaya.
Ulaşmak için sevgi ve mutluluğa,
İzin verin biz çıkalım oynamaya.

Azalıyor insanların huzuru, sevgisi
Duyulmuyor hiç şarkıların sesi,
Çocuklardır bu dünyanın neşesi,
İzin verin biz çıkalım oynamaya.

Sonraki Derse Hazırlık

Ülkemizdeki göçmenlerin yaşadıkları temel sorunları araştırınız. Araştırma sonucunda edindiğiniz bilgileri sınıfa getiriniz.

Cevap: Genel olarak kültür ve dil alanında sorunlar yaşamaktadırlar.

 

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Anıttepe Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


21 Eylül 2023, 17:21

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3712

Çok teşekkür ederim ödevime yardımcı oldunuz. Benim için en önemli olanı farklı bilgilerin verilmesi ve açıklayıcı olması. Bunu sizde buldum.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.