14 Eylül 2023, 15:18
Donatello
Yönetici

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 171-172-173-174-175-176 Koza Yayınları


6. Tema Sağlık ve Spor: Olimpiyat Oyunları Metni Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 171-172-173-174-175-176. Sayfa Cevapları Koza Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 171. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

HAZIRLIK

Aşağıda görselleri verilen spor dallarının adlarını söyleyiniz. İlgi duyduğunuz bir spor dalı varsa bu dalla ilgili bildiklerinizi söyleyiniz.

Olimpiyat Sporları

Cevap: Resimdeki spor dalları sırayla futbol, sırıkla atlama, masa tenisi, karate ve gülle atmadır. Ben futbol izlemeyi ve oynamayı seviyorum. Futbol iki takımın karşılaştığı bir spordur. Oldukça rekabetçi bir spordur. Bu nedenle eğlencelidir.




5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

1. ETKİNLİK

a. Aşağıda metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Anlamları, ilgili oldukları
kelimelerle eşleştiriniz.

Cevap:

Olimpiyat Kelimeleri



b. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak yazınız.

Cevap:

  • Yarın akşam festivalde olacağız.
  • Bu diskleri yarışmadan önce yerine koymalıyız.
  • Tüm saha meşalesini alıp gelenlerle dolmuştu.
  • Bu uluslararası toplantıya katılmak istiyorum.
  • Paralimbik oyunları izlemek için işlerimi bitirdim.

c. Metinde geçen spor terimlerini belirleyiniz. Bunları birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.

Cevap: Tenis, yüzme, bisiklet, voleybol.



  • Yarın tenis oynamaya bizimle gelmek ister misin?
  • Her yaz bu havuzda yüzme yarışması yapılıyor.
  • Yeni bisikletimi ona göstermek istiyorum.
  • Bu akşamki voleybol maçını izlemem lazım.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 173. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

2. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde geçen kelimelerden bazıları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri alt sıradaki eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.

Cevap:

Eş Anlamlı Kelimeler

3. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.



Metnin konusu: Olimpiyat oyunlarının tarihçesi ve gelenekleri

Metnin ana fikri: Olimpiyat oyunları köklü tarihi olan, spor dallarını tanıtan bir etkinliktir.

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Olimpiyat oyunlarının geçmişi nereye dayanmaktadır?



Cevap: Olimpiyat Oyunları’nın geçmişi, binlerce yıl önce Eski Yunan’da yapılan festivallere dayanmaktadır.

Modern olimpiyat oyunları ilk kez nerede ve hangi tarihte düzenlenmiştir?

Cevap: Modern Olimpiyat Oyunları’nın ilki, 1896 yılında Yunanistan’ın başkenti Atina’da düzenlenmiştir.

Olimpiyat ateşi nasıl taşınır?



Cevap: Olimpiyat ateşi, yolculuğun büyük bölümünde sporcular, sanatçılar, öğrenciler gibi pek çok kişi tarafından elden ele geçirilerek taşınır.

Olimpiyat oyunlarının sloganı nedir?

Cevap: Olimpiyat Oyunları’nın sloganı olan “Citius, Altius, Fortius” Türkçede “daha hızlı, daha yüksek, daha güçlü” anlamına geliyor.

Paralimpik Oyunları’nda yer alan spor dalları nelerdir?



Cevap: Tenis, yüzme, atletizm, bisiklet, voleybol, okçuluk Paralimpik Oyunları’nda yer alan spordallarından birkaçıdır.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 174. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

5. ETKİNLİK

“Olimpiyat Oyunları” metnini tür ve biçim yönünden “Sağlık ve Spor” teması içinde yer alan “Mavi Eşofmanlı Adam” metniyle karşılaştırınız.

OLİMPİYAT OYUNLARI

Tür: Bilgilendirici Metin



Biçim: Düz yazı

MAVİ EŞOFMANLI ADAM

Tür: Öykü

Biçim: Düz yazı



6. ETKİNLİK

Metne ait görselleri inceleyiniz. Bu görsellerin metni yeterince destekleyip desteklemediğini nedenleriyle yazınız.

Cevap: Metinde Olimpiyat Meşalesi ve Paralimpik Oyunlara ait görseller yer almaktadır. Bu görseller metinde anlatılanları zihnimizde canlandırmak adına yeterlidir. Daha uzun bir metin olsaydı Olimpiyat Oyunlarından farklı görseller de iyi olurdu ancak metnin uzunluğu için iki görsel yeterlidir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 175. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

7. ETKİNLİK

a. Karşılaştırma ve duygu belirten ifadelerle ilgili aşağıda verilen bilgileri okuyunuz.

b. Karşılaştırma ve duygu belirten ifadelerle ilgili örnek cümleler yazınız. Cümlelerdeki karşılaştırma unsurlarını ve duyguları söyleyiniz.

Karşılaştırma cümlelerim:

  • İlk kitabı diğerlerinden daha detaylıdır.
  • Bayram tatilinde İzmir’in trafiği de İstanbul’unki gibi sakindi.

Duygu belirten ifadelerle ilgili cümlelerim:

  • Güzelim sahil kasabası iki yılda beton yığınına döndü.
  • Öğretmenin anlattıklarını keşke defterime yazsaydım.

8. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Sıra arkadaşınızla iş birliği yaparak Olimpiyat Oyunları için iki slogan üretip yazınız.

Cevap: 

1. slogan: Barış içinde, hep birlikte spor yapalım!

2. slogan: Önce rekabet, sonra başarı!


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 176. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

9. ETKİNLİK

a. Aşağıda verilen haberi okuyunuz, görseli inceleyiniz.

b. Haber metninde adı geçen altı çizili spor dallarını inceleyiniz. Bu spor dallarını daha önce duydunuz mu? Bu sporlardan hangisini ya da hangilerini yapmak isterdiniz? Siz de olimpiyatlarda ülkenizi temsil etmek ister miydiniz? “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgilerden faydalanarak arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.

Cevap: Bu haberde yer alan sporlardan karateyi yapmak isterdim. Ancak Olimpiyatlardaki tüm sporları düşündüğümüzde ülkemizi tenis sporuyla temsil etmek isterdim. Gerçekten tenis oynamak da izlemek de bana çok keyif veriyor. Ayrıca diğer spor dallarına göre daha estetik ve kültürlü buluyorum. Tüm spor dallarında ülkemizi başarılı görmek istiyorum. Bu yüzden Olimpiyatlar yapıldığı zaman onları takip etmeyi seviyorum.

10. ETKİNLİK

Olimpiyatlarda başarılı olan sporcularımızı düşününüz. “Madalya kazanmak için neler yapmış, nasıl çalışmış olabilirler? Sizce başarılarının sırrı sadece antrenman yapmak mıdır? Bir sporcunun kişilik özellikleri neler olmalıdır?” sorularından hareketle defterinize bir hikâye yazınız. Yazdıklarınızda anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanınız. Yazarken doğruluğundan emin olmadığınız sözcükler için yazım kılavuzundan faydalanınız.

Cevap: BAŞARMAK İÇİN

Sena, okular arası badminton yarışmasında yarışacaktı. Bu nedenle her gün sabahtan akşama kadar çalışırdı. Antrenörü onunla ilgilenirdi. Yarışma haftası geldiğinde Sena çok çalışmış olmasına rağmen ilk maçlarda başarılı olmadı. Bu yüzden sürekli üzülüyor, kızıyordu. Antrenörü Sena’ya “Sürekli çalışmak veya yetenekli olmak yeterli değil.” diyordu. Ona sabırlı, kararlı, özgüvenli ve soğukkanlı olmayı öğretmek istiyordu. Sena duygularını ve düşüncelerini kontrol etmeye başladı. Böylece kalan tüm maçları kazandı ve okullar arası şampiyon oldu.

SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Uykunun insan üzerindeki etkileri hakkında güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız.

Cevap: Uykunun fiziksel ve zihinsel etkileri vardır. Gün içinde vücutta biriken toksinler, uyku boyunca merkezi sinir sisteminden temizleniyor. Gereksiz bilgileri silerek hafıza işlevine de katkı sağlıyor. Üstelik kısa süreli hatıralar, uzun süreli hatıralara uyku aracılığıyla dönüştürülüyor. Enerji koruma teorisine göre uyku, metabolizma hızını düşürerek enerji tasarrufu sağlıyor. Yapılan bir çalışmaya göre düşük uyku kalitesi ve yetersiz uyku, zihinsel sağlığı olumsuz etkileyerek duygu durum bozukluklarını tetikleyebiliyor.

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 162-165-166-167-168-169-170 Koza Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


19 Şubat 2024, 17:48

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3715

Cevaplarınız çok işime yaradı.

05 Mart 2024, 20:27

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3715

Bence güzeldi işime yaradı saolun

12 Mart 2024, 21:43

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3715

Bence çok iyi bir site ben bu siteden artık ödevleri mi yapı cam

21 Mart 2024, 19:55

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3715

Çok güzel artık bu siteden bakıcam

25 Mart 2024, 20:58

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3715

ödevlerimde bu sayfa çoook yardımcı oluyor çok teşekkürler

18 Nisan 2024, 20:20

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3715

Bence bu uyguluma çok iyi

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.