14 Eylül 2023, 12:18
Donatello
Yönetici

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 162-165-166-167-168-169-170 Koza Yayınları

6. Tema Sağlık ve Spor: Mavi Eşofmanlı Adam Metni Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 162-163-164-165-166-167-168-169-170. Sayfa Cevapları Koza Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 162. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

HAZIRLIK

1. Sağlığınızı korumak için neler yapıyorsunuz?

Cevap: Sağlığımı korumak için abur cubur yemekten kaçınıyorum. Evde yaptığımız sağlıklı yemekleri yiyorum. Yürüyüş yapmayı ve arkadaşlarımla oyunlar oynamayı seviyorum. Böylece spor yapmış oluyorum.

2. Spor yapmayı seviyor musunuz? En çok hangi spor dallarına ilgi duyuyorsunuz.

Cevap: En sevdiğim spor futboldur. Hem izlemeyi hem de oynamayı seviyorum.




5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 165. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

1. ETKİNLİK

Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyip defterinize yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Kelimelerin sözlük anlamlarına bakarak tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Kelimeleri Türkçe sözlüğünüze yazınız. Metinden alınan “tatlı” kelimesinin sözlükteki anlamları aşağıda verilmiştir, okuyunuz. Önceki bilgilerinizden de faydalanarak kelimenin metinde hangi anlamıyla kullanıldığını işaretleyiniz. Kelimeyi metinde kullanıldığı anlamının dışındaki anlamlarıyla birer cümlede kullanınız.

Cevap:

Tatlı Ne Demek



Cevap:

  • 1. cümlem: Bu ağaçtaki elmalar daha tatlı görünüyor.
  • 2. cümlem: Yöremizdeki göllerin suyu tatlıdır, içebilirsiniz.
  • 3. cümlem: Akşam gelecek misafirler için tatlı yapmaya başladı.
  • 4. cümlem: Koridorun diğer ucundan tatlı bir ses gelmeye başladı.
  • 5. cümlem: Böyle tatlı bir bebeği kim sevmez?

2. ETKİNLİK

Metinde geçen eş sesli kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimeleri ve cümlelerdeki anlamlarını aşağıya yazınız.

Cevap: 

yüz: Başta, alın, göz, burun, ağız, yanak ve çenenin bulunduğu ön bölüm.



kas: Tellerden oluşan ve kasılarak vücut hareketlerini sağlayan organ ve bu organın telsi dokusu

hava: Görünüş, davranış, söz vb. için bir kimsenin durumunu belirten özellik.

tatlı: Hoşa gidecek bir biçimde, tatlılıkla.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 166. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

3. ETKİNLİK

Metnin konusunu yazınız.



Cevap: Sağlığın önemi

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki sözleri okuyunuz. “Mavi Eşofmanlı Adam” metninin ana fikrini en iyi yansıtan atasözünü işaretleyiniz.

Cevap:

Sağlam Kafa Sağlam Vücutta Bulunur



5. ETKİNLİK

Metinde Mavi Eşofmanlı Adam, yaşadığı mahallede, insanlar spor yapsınlar diye çözüm yolları arıyor. Size göre insanları ikna etmek için hangi yollara başvurmalıdır? Önerilerinizi aşağıya yazınız.

Cevap: Bence bu etkinlikleri daha renkli hale getirebilir. Yani sadece koşmak insanlar için sıkıcı olabilir. Ancak koşmanın dışında farklı aktiviteler, yarışmalar olursa herkes bunun içinde yer almak ister. Örneğin; her koşu günü için bir renk belirlenip herkesin o renkte eşofman giymesi istenebilir. Haftada bir gün sağlık ile ilgili şiirler yazıp okunabilir. Sağlıklı yiyeceklerin hazırlandığı bir kutlama yapılabilir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 167. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Mavi Eşofmanlı Adam’ın fiziksel özellikleri nelerdir?



Cevap: Bembeyaz saçlı, yuvarlak kırmızı yüzlü, düşük çoraplı, bacakları kaslı, aynalı gözlüklü ve mavi eşofmanlıdır.

Mavi Eşofmanlı Adam’ın “Dünyada en önemli şey sağlıktır.” sözüne katılıyor musunuz? Düşüncelerinizi nedenleriyle yazınız.

Cevap: Katılıyorum. Sağlık olmadan her şey eksik kalır. Okula gitmek, uyumak, yemek yemek, oynamak gibi çok basit şeyleri bile yapmak zorlaşır. Sağlıklı oldukça rahat bir hayatımız olur.

Mavi Eşofmanlı Adam, koşuya katılanların sayısı az olunca sonunda nasıl bir çözüm yolu buluyor? Bu çözüm yolunun başarılı olduğunu düşünüyor musunuz? Neden?



Cevap: Her binanın bahçesine bir kayısı fidanı dikerek mahalleyi yeşillendirmek ister. Yeşillikler içinde insanın iyimser olacağını ve sağlığını korumak için daha dikkatli davranacağını öngörür. Bu çözüm yolu bence başarılıdır. Çünkü sağlıklı bir yaşam sürmek için sadece spor yapmak yetmez. Hayata farklı yönlerden bakmak ve çevremizi buna göre düzenlemek de sağlıklı yaşamı getirir.

7. ETKİNLİK

Ünsüz benzeşmesiyle ilgili aşağıda verilen bilgileri okuyunuz. Metinde ünsüz benzeşmesinin görüldüğü kelimeleri bularak aşağıya yazınız.

Cevap:

  • kulak ? kulağımdan
  • çok ? çoğu
  • çocukluk ? çocukluğunun
  • sağlık ? sağlığını

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 168. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

8. ETKİNLİK



a. Ünlem işareti (!) ve noktalı virgül (;) hakkında aşağıda verilen bilgileri okuyunuz.

Bu açıklamadan hareketle aşağıda verilen yazma alanına yay ayraç içindeki duyguları içeren cümleler yazınız.

Cevap:

  • (sevinç) Yaşasın! Yarın okul yok.
  • (korku) Eyvah! Okula geç kaldım.
  • (özlem) Ah şimdi İzmir’e geri dönmek vardı!
  • (can sıkıntısı, usanma) Off! Bıktım bu işten.
  • (acıma, üzülme) Vah vah! Kim bilir şimdi ne haldedir.
  • (öfke) Hemen git buradan!
  • (seslenme) Hey! Beni duyuyor musun?

b. Noktalı virgülün kullanımı ile ilgili aşağıdaki açıklamaları, verilen örnek cümlelerle eşleştiriniz.



Cevap:

Noktalı Virgülün Kullanıldığı Yerler


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 169. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki anlamları ilgili oldukları deyimlerle eşleştiriniz.

Cevap:

Sağlık İle İlgili Deyimler

10. ETKİNLİK

a. Sağlıklı ve sağlıksız besinleri gruplayarak yazınız.

Cevap:

Sağlıklı besinler: Et, yumurta, kuru baklagiller, yağlı tohumlar, sebzeler, meyveler, ekmek ve tahıllar.

Sağlıksız besinler: İşlenmiş etler, paketli gıdalar, margarin, kızarmış yiyecekler, şekerlemeler, tatlandırıcılar.

b. Sağlıklı ve sağlıksız besinlerin renk, koku, üretim şekli, tat gibi özelliklerini karşılaştırınız. Sağlıksız besinlerin vücudumuza verdiği zararları söyleyiniz. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgilerden faydalanarak tabloda “sağlıklı besinler” kısmında yer alan besinleri tüketmenizin vücudunuza ve sağlığınıza nasıl bir etkisi olabilir? Tükettiğiniz besinlerin yaşam kaliteniz üzerindeki etkileri nedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap:

Sağlıklı Besinler Tüketmenin Etkileri

  • Sağlam ve sağlıklı bir görünüştedir.
  • Canlı ve parlak bir cildi ve saçları olur.
  • Kuvvetli, gelişimi normal kaslara sahiptir.
  • Çalışmaya isteklidir.
  • Sık sık hasta olmaz.

Sağlıksız Besinler Tüketmenin Etkileri

  • Hareketleri ağır ve isteksizdir.
  • Pürüzlü, kuru, sağlıksız cilt yapısına sahiptir.
  • Sık sık baş ağrısından şikayet eder.
  • İştahsız, yorgun, isteksiz bir yapıya sahiptir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 170. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

11. ETKİNLİK

Aşağıdaki yazma alanına “sağlık ve spor” konulu bir yazı yazınız.

1. Metninizi yazmaya başlamadan önce metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.
2. Giriş, gelişme ve sonuç bölümünden oluşan bir taslak hazırlayınız.
3. Metninizde günlük hayattan örnekler veriniz.
4. Metninizde anlatımı desteklemek için grafik ya da tablo kullanınız.
5. Metninizi bitirdikten sonra gözden geçirerek varsa yazım ve noktalama hatalarını düzeltiniz.
6. Metninize bir başlık koymayı unutmayınız.

Cevap:

SPORLU HAYAT

Hayattaki en önemli şey sağlıktır. Sağlıklı bir yaşam sürmenin birçok yolu vardır. Bunlardan en önemlisi spordur. Spor hem fiziksel hem de zihinsel sağlık için gereklidir.

Spor yalnızca egzersiz demek değildir. Sporu yaşam biçimi haline getirmek hem onu daha keyifli yapar hem de hobi haline gelir. Sporun pek çok çeşidi vardır. Bunlardan kendimize uygun olanı seçmek gerekir. Spor yapmak bizleri daha dinç ve enerjik yapar. Cildimiz parlak ve canlı olur. Spor yaptığımızda kaslarımız  güçlenir. Böylece hemen yorulmayız. Hatta bağışıklık sistemimiz güçlendiği için az hastalanırız ve daha çabuk iyileşiriz.

Spor yapmanın faydaları saymakla bitmez. Her şeyden önce bizleri fiziksel ve zihinsel olarak rahatlatır. Spor olmadan sağlık olmaz.

SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Olimpiyatlar ve olimpiyatlarda yer alan spor dalları hakkında güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız.

Cevap:

Dünyada 4 yılda bir düzenlenen Olimpiyat Oyunları’nda din, dil, ırk ayrımı gözetilmeksizin tüm sporcular bir araya gelir. Bu spor şöleninde kurallara bağlı kalarak, dürüstçe ve kardeşçe bir yarışın içine girilir. Olimpizm anlayışını uygulamaya koyarak insanın dengeli gelişimini gerçekleştirmek ise olimpik hareketin temel hedefidir.

Günümüzde yapılan Modern Olimpiyat Oyunları’nın kökeni Antik Yunan’da yapılan şenliklere dayanır. İlk olimpiyatlar, Eski Yunan’da Tanrı Zeus adına yapılan şenliklerdi. İlk başlarda ölülerin ruhlarının 8 yılda bir dirileceği inancıyla 8 yılda bir düzenlenen oyunlar, daha sonra 4 yılda bir yapılmaya başlandı.

  • Olimpiyat Oyunları’nın açılış töreni sırasında oyunlara katılan bütün sporcular Olimpiyat Yemeni eder.
  • Olimpiyat Oyunları’nda birinciliği kazanan sporculara altın, ikincilere gümüş, üçüncülere de bronz madalyalar verilir.

Yaz Sporları: Atıcılık, atletizm, basketbol, beyzbol, binicilik, bisiklet, boks, dağcılık, fıtbol, golf, güreş, halter, karate, masa tenisi, okçuluk, tenis, voleybol, yüzme.

Kış Sporları: Alp Disiplini, buz pateni, buz hokeyi, kayaklı koşu, kızak, yarış kızağı.

 

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 158-159-160 Koza Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


10 Mart 2024, 12:51

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2791

Çok güzeldi

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.