20 Aralık 2023, 12:26 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 179-181-182-183. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 Cevapları Anka Kuşu Yayıneviİçindekiler
6. Tema Doğa Ve Evren: Gökyüzündeki Ateş: Kutup Işıkları Metni Cevapları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları Anka YayınlarıDüşünelim-Tartışalım1. Kutup ışıkları hakkında yaptığınız araştırmayı arkadaşlarınıza sununuz. Cevap: Mağara resimlerinden anladığımız kadarıyla en az 32.000 yıldır insanlığın dikkatini cezbeden kutup ışıkları, adını Roma mitolojisindeki şafak tanrıçası Aurora’dan alıyor. Kuzey Yarım Küre’deki kutup ışıklarını 1619 yılında tarif eden Galileo Galilei’nin onlara verdiği isim olan “aurora borealis” yani kuzey ışıkları ifadesini hâlen kullanıyoruz. Galileo bu ışık gösterisine atmosferimizden yan- Kaynak: bilimveteknik.tubitak.gov.tr 2. Kutup ışıkları hakkında yaptığınız araştırmalardan sonra kutup ışıkları ilginizi çekti mi? Neden? Cevap: Evet ilgimi çekti. Muhteşem bir ışık gösterisi olduğu için hayran kaldım. Bu ışıkları görmek için kutuplara bile gitmeyi isterim. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları Anka Yayınları1. ETKİNLİKMetindeki anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlük kullanarak kontrol ediniz. Daha sonra bu kelimeleri cümle içinde kullanınız. Cevap: Biyoteknoloji Tahminim: Canlıları bilimsel yollarla araştırma teknolojisi. Cümlem: Biyoteknoloji ileriki yıllarda daha da gelişecek. Tundra Tahminim: Soğuk yerlerdeki bitki örtüsü ve iklim çeşidi. Cümlem: Tundrada yaşayan bitkiler her yerde yetişmez. Manyetik alan Tahminim: Mıknatısın oluşturduğu çekim alanı. Cümlem: Deney yaparken mıknatısın manyetik alanlarını da öğrendik. Molekül Tahminim: Birkaç atomun birleşmesinden oluşan yapı. Cümlem: Moleküler biyoloji okumak istiyorum. Lazer: Tahminim: Yoğunlaştırılmış ışık. Cümlem: Uzay filmlerinde lazer silahları oluyor. 2. ETKİNLİKAşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Cevaplarınızı defterinize yazınız. 1. Tromso, neden ilgi çekici bir kenttir? Cevap: Kuzey Kutbu’na yakınlığı, donmuş gölleri, nehirleri, şelaleleri ve tundra yaşam kuşağının bitki türleri ile ilgi çekicidir. 2. Yazar Tromso’ye neden gitmiştir? Cevap: Soğuk deniz canlıları ve deniz biyoteknolojisi ile ilgili bir kongre için gitmiştir. 3. Yazar, Tromso’de heyecanla neyi beklemektedir? Cevap: Kutup ışıklarını görmek için heyecanla bekliyormuş. 4. Kutup ışıklarının diğer adı nedir? Cevap: Kutup ışıklarının diğer adı auroradır. 5. Kutup ışıkları nasıl oluşur? Cevap: Kutup ışıkları Güneş’ten kopup gelen parçacıkların yeterli enerjiye sahipse atmosfere kadar ulaşıp atmosferin en dış kısmındaki atomlarla çarpışması sonucu oluşur. Parçacıklar oksijen atomuyla çarpışırsa yeşil, daha yüksek tabakalardaki oksijen atomuyla çarpışırsa kırmızı, azot molekülleriyle çarpışırsa mavi, iyonlaşmamış azot atomları ile çarpışırsa mor-eflatun ışık yayar. 6. Geçtiğimiz çağlarda insanlar neden kutup ışıklarıyla ilgili efsaneler üretmişlerdir? Cevap: Yeterli bilimsel çalışmalar ve bilgiler olmadığı için. 7. Kutup ışıklarının izlenebilmesi için gereken koşullar nelerdir? Cevap: Gece vakti ve gökyüzünün bulutsuz olması gerekir. Güneş’teki patlamaların arttığı dönemlerde de kutup ışıklarının daha iyi görülebildiği bir dönemdir. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları Anka Yayınları3. ETKİNLİKa. Aşağıdaki metni okuyunuz. Dünyada yalnız yaşamıyoruz. Hayvanlar da bu dünyanın bir parçasıdır. Onları görmezden gelemeyiz. Onlar, bizim küçük dostlarımızdır. Onları sevmeli ve korumalıyız. Doğal ortamlarına zarar verecek her türlü davranıştan uzak olmalı, varlıklarını sağlıklı bir biçimde sürdürebilecekleri bir çevre yaratmalıyız. Onların varlığı bizler için hayati önem taşımaktadır çünkü dünyada var olan her canlı, birbirine görünmez zincirlerle bağlıdır. Bir türün yok olması, diğer türlerin yaşamından bir şeyler eksiltir. Bu eksikliklerin artması, birkaç yüzyıl içerisinde doğanın dengesini iyice bozacak ve dengesi bozulan doğa insan yaşamını tehdit edecek noktaya ulaşacaktır. b. Metni okuduktan sonra renklendirilmiş kelimelerle ilgili yargılardan doğru olanların sonuna “D”, yanlış olanların sonuna “Y” yazınız. Cevap: Maviyle yazılan kelimeler, adların yerini tutan kelimelerdir. (D) 4. ETKİNLİKAşağıdaki yönergeyi dikkate alarak bir masal yazınız. Masalınıza uygun bir başlık bulunuz. Ağaç-kuş-kafes-çocuk 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları Anka YayınlarıCevap: Ali Ve Kuş Sonraki Metne HazırlıkÜlkemizdeki ormanların bölgelere göre dağılımını gösteren bir harita bulunuz. Sınıfınıza getiriniz. Cevap:
Bir sonraki metnin etkinliğinde tasarlayacağınız afişte kullanmak üzere aşağıdaki malzemeleri getiriniz. Küt uçlu makas, bir tabaka beyaz karton, keçeli kalemler, eski dergi ve gazeteler, likit yapıştırıcı. Cevap: Bu malzemeleri sınıfa getirmelisiniz. Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |