16 Aralık 2023, 20:54
Mehmet Akif
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176-177-178 Cevapları Anka Kuşu Yayınevi

6. Tema Doğa Ve Evren: Son Martı Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları Anka Yayınları

Düşünelim-Tartışalım

1. Çevre kirliliği ne demektir? Çevre kirliliğinin sonuçları nelerdir?

Cevap: Doğanın, doğal kaynakların ve yaşanılan çevrenin aşırı ölçüde ve yanlış kullanılması nedeniyle doğal dengenin bozulması anlamına gelmektedir. Çevre kirliliği sonucu insanların, bitkilerin ve hayvanların sağlığı tehlikeye girer. Bazı bitki ve hayvanların nesillerinin yok olması tehlikesi gösterir. İnsanlarda bir çok hastalıklar görülür.

2. Doğaya zarar vermemek için neler yapmalıyız?



Cevap: Her şeyden önce bilinçli olmalıyız. Doğayı temiz tutmalı ve kirletmemeliyiz. Kimyasal atıkları derelere, denizlere ya da doğaya bırakmamalıyız. Fabrikaların bacalarına filtreler koyarak havanın temiz kalmasını sağlamalıyız. Ormanları yok etmemeliyiz. Araçların hızla elektrikli versiyonuna geçmemiz gerekir. 

3. “İnsan tabiattan uzaklaştıkça kalbi katılaşır.” cümlesinin iletisi nedir?

Cevap: İnsanların tabiattan uzaklaşması demek, tabiatı unutması demektir. Sürekli şehirde iş hayatı ile meşgul olması, daha çok para kazanma ile meşgul olması kalplerini katılaştırır. 




6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları Anka Yayınları

1. ETKİNLİK

a. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıdaki kutucuklara yazınız.

Cevap: Çelimsiz, Solgun, Yosun.

b. Bu kelimelerin anlamlarını metinde kullanıldıkları cümlelerden tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını sözlükten öğreniniz. Daha sonra bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Cevap:



Çelimsiz:

Tahminim: Güçsüz ve zayıf

Cümlem: Kardeşim çok çelimsiz.

Solgun:



Tahminim: Teninin ve yüzünün bir hastalık, ya da başka sebeplerle olduğundan açık renge gelmesi.

Cümlem: Ayşe bugün çok solgun görünüyor.

Yosun:

Tahminim: Suda ve denizde yaşayan otsu canlılar.



Cümlem: Yüzerken yosunları gördüm.


2. ETKİNLİK 

Okuduğunuz metnin hikaye unsurlarını bulunuz.

Cevap:

Şahıs ve varlık kadrosu: Doktor, Akasya Ağacı, Martı, Deniz, Yosun



Olay: Doktorun Akasya Ağacını yaşatmak istemesi, martı ile tanışması ve doğanın korunması ve eski güzel günlere geri getirmek için uğraşmaları.

Yer: Park

Zaman: Zaman belli değil.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları Anka Yayınları

3. ETKİNLİK 

Metindeki kurgusal öğeleri bulup aşağıdaki boşluğa yazınız. Ardından arkadaşlarınıza okuyunuz.



Cevap:

Martının konuşması,

Doktorun ağaç ve martıyla arkadaş olması,

Denizin tek martısı olması



Ağaçların sevilmediğini düşünmesi


4. ETKİNLİK 

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Yazarın akasya ağacının kurumasından korkmasının nedeni nedir?

Cevap: Parktaki tek ağaç olması. O ağaç da kurusa başka ağcın kalmayacak olması.



Yazar, martıyla karşılaşınca neden şaşırmıştır?

Cevap: Kentte hiç martı kalmadığını sanması.

Yazar, martıyla karşılaştığında neleri anımsamıştır?

Cevap: Çocukluğundaki güzel günleri anımsamış. Daha temiz ve güzel bir doğayı anımsamış.

Martı, okyanusun ötesine neden halkıyla gitmemiştir?

Cevap: Çünkü bu denizi çok seviyormuş. Büsbütün yalnız kalmasına dayanamayacağını düşündüğü için gitmemiş.

Martının yerinde olsaydınız halkınızla birlikte okyanusun ötesine gider miydiniz? Neden?

Cevap: Evet giderdim. Yalnız kalmaktan korkardım.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları Anka Yayınları

5. ETKİNLİK 

Aşağıda renkli levhalardaki beş kelimeyi, cümle içinde altı çizili olan kelimeler ile değiştirmeniz gerekmektedir. Kelime numaralarını cümlelerin karşılarına yazınız.

1. havlular
2. sinemaya
3. Aslı
4. evim
5. annemle beni

Cevap:

6. Sınıf Türkçe 176. Sayfa Cevapları Anka Yayıncılık

 


6. ETKİNLİK 

Metindeki hangi kelimeler adların yerine geçmiştir. Aşağıya yazınız.

Cevap: Burası, kimse, onlara, onun, bendim, onu, ona, o, bu, beni, onun, sen, seni, şey, ben, onların, bendim, ben, onun, tümü, onunla, bu, ona, bundan, benim, bu, kim, seni, sen, beni, bundan, bana, seni, ben, sen, benim, şey, şeye, bunları, bana, ben, onlara, benim, bu, sen, bundan, sana, sen, bunları, ona.


7. ETKİNLİK 

Aşağıdaki cümlelerde kullanılan zamirleri bulup cümlenin karşısındaki boşluğa yazınız.

Cevap:

Yarın ben de size geleceğim. — ben, size
Onu, yıllar önce birlikte görmüştük. — onu
Bu, benim yıllar önce sana hediye aldığım atkı. — bu, benim, sana
Bizler, sorumluluklarımızı yerine getirirsek ülkemiz gelişir. — bizler
Şunu yerden kaldırıp çekmeceye koyar mısınız?– şunu


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları Anka Yayınları

8. ETKİNLİK 

a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz.

b. Aşağıdaki soruları görsellerden hareketle cevaplayınız.

1. Bu görsellerin ortak özelliği nedir?

Cevap: Çevre kirliliği nedeni ile hayatını kaybetmiş hayvanların olması.

2. Görsellerden çıkarabileceğiniz yargılar nelerdir?

Cevap:

Çevre kirliliği hayvanlara zarar verir.

Hayvanların yaşamlarının kaybedilmesinden insanlar sorumludur.

Çevremizi temiz tutmalıyız.


3. Çevre kirliliğinin insanlar üzerindeki olumsuz etkileri nelerdir?

Cevap: İnsanların sağlıklarının bozulmasına ve doğal kaynakların yok olmasına neden olmaktadır. Havanın, denizin, suyun ve toprağın kirlenmesine ve yediğimiz besinlerden içtiğimiz suya kadar her şeyin zararlı hale gelmesine neden olmaktadır.


4. Dünyanın canlılar için daha yaşanabilir bir yer hâline gelmesi konusunda neler yapmalıyız?

Cevap: Doğanın temiz tutulması gerekir. İnsanların bilinçlenmesi ve doğaya karşı işlenen suçların cezalarının çok ağır olması gerekir. Unutmamak gerekir ki doğayı kirleten ve yok olmasına neden olan insanlardır. Bu nedenle yaşanabilir bir dünya için hep birlikte yaşadığımız doğaya sahip çıkmalı, herkesin üstüne düşen görevleri yerine getirmesi gerekir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları Anka Yayınları

9. ETKİNLİK 

Yandaki karikatürü inceleyiniz. Karikatürden hareketle aşağıdaki yönergeyi dikkate alarak defterinize çevre kirliliği hakkında bilgilendirici bir metin yazınız.

Cevap:

Bizim Elimizde

Havanın içinde bulunan temiz hava, nefes almamıza yardımcı olur. Ancak bazen fabrikalardan çıkan dumanlar, araçların egzoz gazları ve yanlış kullanılan yakıtlar hava kalitesini kötüleştirebilir. Bu durumda çeşitli hastalıklara neden olabilir.

Sularımızda balıklar ve diğer canlılar yaşar. Ancak bazen evsel atıklar ve sanayi atıkları sularımıza karışabilir. Bu durumda suyu kirletebiliriz. Kirli su içmek veya kirli sularda yüzmek sağlığımıza zarar verebilir. Toprağımızda bitkiler büyür ve hayvanlar yaşar. Ancak kimyasal gübreler ve zararlı kimyasal maddeler toprağı kirletebilir. Bu da bitkilerin ve hayvanların sağlığına zarar verebilir. Çöpleri doğru yerlere atmak çok önemlidir. Çünkü çöplerin yanlış yerlere atılması, çevremizi kirletir. Geri dönüşüme uygun atıkları ayırmak da önemlidir. Bu sayede atıkları tekrar kullanabiliriz.

Unutmayın, doğayı sevmek ve korumak hepimizin sorumluluğundadır. Sağlıklı ve temiz bir çevrede yaşamak için birlikte çalışalım!


10. ETKİNLİK 

Cevap:

6. Sınıf Türkçe 178. Sayfa Cevapları Anka Yayıncılık


11. ETKİNLİK

Arkadaşlarınızla bir grup oluşturup çevre kirliliğini anlatan bir karikatür hazırlayınız. Çalışmanız bittikten sonra karikatürünüzü okul panosunda sergileyiniz.

Cevap:

çevre kirliliği karikatür


 

Sonraki Metne Hazırlık

“gov” ve “edu” uzantılı sitelerden ya da yakınınızdaki bir kütüphaneden “kutup ışıkları” hakkında araştırma yapınız.

Cevap:

Mağara resimlerinden anladığımız kadarıyla en az 32.000 yıldır insanlığın dikkatini cezbeden kutup ışıkları, adını Roma mitolojisindeki şafak tanrıçası Aurora’dan alıyor. Kuzey Yarım Küre’deki kutup ışıklarını 1619 yılında tarif eden Galileo Galilei’nin onlara verdiği isim olan “aurora borealis” yani kuzey ışıkları ifadesini hâlen kullanıyoruz. Galileo bu ışık gösterisine atmosferimizden yan-
sıyan güneş ışınlarının yol açtığını düşünmüştü. Güncel açıklamamız ise Galileo’nunkinden oldukça farklı. Eriyik hâldeki demir çekirdeği sayesinde Dünya, bir çubuk mıknatısa benzer biçimde kuzey ve güney kutuplara sahiptir. Bu dev mıknatısın manyetik alanını kapsayan bölgeye manyetosfer denir. Manyetosfer, gezegenimizin atmosferini ve canlılarını uzayda hızla ilerleyen yüksek
enerjili parçacıklardan tıpkı bir kalkan gibi korur. Güneş aktiviteleri sonucunda yayılan plazma hâlindeki bu yüklü parçacıklar manyetosfer tarafından karşılanır. Manyetosferin Güneş’e bakan yüzü parçacıklarla çarpışarak dalgalanır ve aksi yöne doğru bir kuyruk oluşturarak damla biçimini alır. Kuyruk bölümünde hapsedilen parçacıklar, dalgalanmalar sonucunda, dev mıknatıs özelliğindeki Dünya’nın kutuplarına doğru hızlanarak ilerler. Atmosferin üst katmanlarına ulaşan parçacıklar, buradaki atom ve moleküllere enerjilerini aktarır. Dünya’nın manyetik alan çizgilerinin yoğunlaştığı kutup bölgelerinde yaşanan bu enerji aktarımı sonrasında fazladan enerji kazanan atom ve moleküller, bu enerjiyi ışık formunda yayar. Güneş rüzgârlarındaki parçacık
miktarınca yoğunluk gösteren ışık gösterisi, aktarılan fazladan enerjinin tamamı ışığa dönüşünceye dek devam eder. Manyetik kuyruktan kutuplara doğru akan parçacıklar iki kutba da aynı anda ulaşır ve kutup ışıkları her iki kutupta aynı anda oluşur. Güney kutbundaki ışıklara “aurora australis” yani güney ışıkları adı verilir. Kutup ışıklarındaki renk çeşitliliğiyse atmosferdeki elementlerin farklı renkte ışık yaymasından kaynaklanır. Eğer parçacıklar enerjilerini oksijen atomlarına aktarırsa uzun dalga boylarındaki yeşil ve kırmızı ışık, azot atomlarına aktardıysa kısa dalga boylu mavi ışık oluşur. Yüksek parçacık miktarı içeren kutup ışıkları, izleyenlere etkileyici bir gösteri sunsa da radyo ve GPS sinyallerini engelleyebilir veya elektrik kesintilerine yol açabilir.

Kaynak: bilimveteknik.tubitak.gov.tr

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 169-170. Sayfa Cevapları Anka Kuşu Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.