16 Aralık 2023, 20:54 |
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-174-175-176-177-178. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176-177-178 Cevapları Anka Kuşu Yayıneviİçindekiler
6. Tema Doğa Ve Evren: Son Martı Metni Cevapları6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları Anka YayınlarıDüşünelim-Tartışalım1. Çevre kirliliği ne demektir? Çevre kirliliğinin sonuçları nelerdir? Cevap: Doğanın, doğal kaynakların ve yaşanılan çevrenin aşırı ölçüde ve yanlış kullanılması nedeniyle doğal dengenin bozulması anlamına gelmektedir. Çevre kirliliği sonucu insanların, bitkilerin ve hayvanların sağlığı tehlikeye girer. Bazı bitki ve hayvanların nesillerinin yok olması tehlikesi gösterir. İnsanlarda bir çok hastalıklar görülür. 2. Doğaya zarar vermemek için neler yapmalıyız? Cevap: Her şeyden önce bilinçli olmalıyız. Doğayı temiz tutmalı ve kirletmemeliyiz. Kimyasal atıkları derelere, denizlere ya da doğaya bırakmamalıyız. Fabrikaların bacalarına filtreler koyarak havanın temiz kalmasını sağlamalıyız. Ormanları yok etmemeliyiz. Araçların hızla elektrikli versiyonuna geçmemiz gerekir. 3. “İnsan tabiattan uzaklaştıkça kalbi katılaşır.” cümlesinin iletisi nedir? Cevap: İnsanların tabiattan uzaklaşması demek, tabiatı unutması demektir. Sürekli şehirde iş hayatı ile meşgul olması, daha çok para kazanma ile meşgul olması kalplerini katılaştırır. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları Anka Yayınları1. ETKİNLİKa. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıdaki kutucuklara yazınız. Cevap: Çelimsiz, Solgun, Yosun. b. Bu kelimelerin anlamlarını metinde kullanıldıkları cümlelerden tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını sözlükten öğreniniz. Daha sonra bu kelimeleri birer cümlede kullanınız. Cevap: Çelimsiz: Tahminim: Güçsüz ve zayıf Cümlem: Kardeşim çok çelimsiz. Solgun: Tahminim: Teninin ve yüzünün bir hastalık, ya da başka sebeplerle olduğundan açık renge gelmesi. Cümlem: Ayşe bugün çok solgun görünüyor. Yosun: Tahminim: Suda ve denizde yaşayan otsu canlılar. Cümlem: Yüzerken yosunları gördüm. 2. ETKİNLİKOkuduğunuz metnin hikaye unsurlarını bulunuz. Cevap: Şahıs ve varlık kadrosu: Doktor, Akasya Ağacı, Martı, Deniz, Yosun Olay: Doktorun Akasya Ağacını yaşatmak istemesi, martı ile tanışması ve doğanın korunması ve eski güzel günlere geri getirmek için uğraşmaları. Yer: Park Zaman: Zaman belli değil. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları Anka Yayınları3. ETKİNLİKMetindeki kurgusal öğeleri bulup aşağıdaki boşluğa yazınız. Ardından arkadaşlarınıza okuyunuz. Cevap: Martının konuşması, Doktorun ağaç ve martıyla arkadaş olması, Denizin tek martısı olması Ağaçların sevilmediğini düşünmesi 4. ETKİNLİKAşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Yazarın akasya ağacının kurumasından korkmasının nedeni nedir? Cevap: Parktaki tek ağaç olması. O ağaç da kurusa başka ağcın kalmayacak olması. Yazar, martıyla karşılaşınca neden şaşırmıştır? Cevap: Kentte hiç martı kalmadığını sanması. Yazar, martıyla karşılaştığında neleri anımsamıştır? Cevap: Çocukluğundaki güzel günleri anımsamış. Daha temiz ve güzel bir doğayı anımsamış. Martı, okyanusun ötesine neden halkıyla gitmemiştir? Cevap: Çünkü bu denizi çok seviyormuş. Büsbütün yalnız kalmasına dayanamayacağını düşündüğü için gitmemiş. Martının yerinde olsaydınız halkınızla birlikte okyanusun ötesine gider miydiniz? Neden? Cevap: Evet giderdim. Yalnız kalmaktan korkardım. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları Anka Yayınları5. ETKİNLİKAşağıda renkli levhalardaki beş kelimeyi, cümle içinde altı çizili olan kelimeler ile değiştirmeniz gerekmektedir. Kelime numaralarını cümlelerin karşılarına yazınız. 1. havlular Cevap:
6. ETKİNLİKMetindeki hangi kelimeler adların yerine geçmiştir. Aşağıya yazınız. Cevap: Burası, kimse, onlara, onun, bendim, onu, ona, o, bu, beni, onun, sen, seni, şey, ben, onların, bendim, ben, onun, tümü, onunla, bu, ona, bundan, benim, bu, kim, seni, sen, beni, bundan, bana, seni, ben, sen, benim, şey, şeye, bunları, bana, ben, onlara, benim, bu, sen, bundan, sana, sen, bunları, ona. 7. ETKİNLİKAşağıdaki cümlelerde kullanılan zamirleri bulup cümlenin karşısındaki boşluğa yazınız. Cevap: Yarın ben de size geleceğim. — ben, size 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları Anka Yayınları8. ETKİNLİKa. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. b. Aşağıdaki soruları görsellerden hareketle cevaplayınız. 1. Bu görsellerin ortak özelliği nedir? Cevap: Çevre kirliliği nedeni ile hayatını kaybetmiş hayvanların olması. 2. Görsellerden çıkarabileceğiniz yargılar nelerdir? Cevap: Çevre kirliliği hayvanlara zarar verir. Hayvanların yaşamlarının kaybedilmesinden insanlar sorumludur. Çevremizi temiz tutmalıyız. 3. Çevre kirliliğinin insanlar üzerindeki olumsuz etkileri nelerdir? Cevap: İnsanların sağlıklarının bozulmasına ve doğal kaynakların yok olmasına neden olmaktadır. Havanın, denizin, suyun ve toprağın kirlenmesine ve yediğimiz besinlerden içtiğimiz suya kadar her şeyin zararlı hale gelmesine neden olmaktadır. 4. Dünyanın canlılar için daha yaşanabilir bir yer hâline gelmesi konusunda neler yapmalıyız? Cevap: Doğanın temiz tutulması gerekir. İnsanların bilinçlenmesi ve doğaya karşı işlenen suçların cezalarının çok ağır olması gerekir. Unutmamak gerekir ki doğayı kirleten ve yok olmasına neden olan insanlardır. Bu nedenle yaşanabilir bir dünya için hep birlikte yaşadığımız doğaya sahip çıkmalı, herkesin üstüne düşen görevleri yerine getirmesi gerekir. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları Anka Yayınları9. ETKİNLİKYandaki karikatürü inceleyiniz. Karikatürden hareketle aşağıdaki yönergeyi dikkate alarak defterinize çevre kirliliği hakkında bilgilendirici bir metin yazınız. Cevap: Bizim Elimizde Havanın içinde bulunan temiz hava, nefes almamıza yardımcı olur. Ancak bazen fabrikalardan çıkan dumanlar, araçların egzoz gazları ve yanlış kullanılan yakıtlar hava kalitesini kötüleştirebilir. Bu durumda çeşitli hastalıklara neden olabilir. Sularımızda balıklar ve diğer canlılar yaşar. Ancak bazen evsel atıklar ve sanayi atıkları sularımıza karışabilir. Bu durumda suyu kirletebiliriz. Kirli su içmek veya kirli sularda yüzmek sağlığımıza zarar verebilir. Toprağımızda bitkiler büyür ve hayvanlar yaşar. Ancak kimyasal gübreler ve zararlı kimyasal maddeler toprağı kirletebilir. Bu da bitkilerin ve hayvanların sağlığına zarar verebilir. Çöpleri doğru yerlere atmak çok önemlidir. Çünkü çöplerin yanlış yerlere atılması, çevremizi kirletir. Geri dönüşüme uygun atıkları ayırmak da önemlidir. Bu sayede atıkları tekrar kullanabiliriz. Unutmayın, doğayı sevmek ve korumak hepimizin sorumluluğundadır. Sağlıklı ve temiz bir çevrede yaşamak için birlikte çalışalım! 10. ETKİNLİKCevap: 11. ETKİNLİKArkadaşlarınızla bir grup oluşturup çevre kirliliğini anlatan bir karikatür hazırlayınız. Çalışmanız bittikten sonra karikatürünüzü okul panosunda sergileyiniz. Cevap:
Sonraki Metne Hazırlık“gov” ve “edu” uzantılı sitelerden ya da yakınınızdaki bir kütüphaneden “kutup ışıkları” hakkında araştırma yapınız. Cevap: Mağara resimlerinden anladığımız kadarıyla en az 32.000 yıldır insanlığın dikkatini cezbeden kutup ışıkları, adını Roma mitolojisindeki şafak tanrıçası Aurora’dan alıyor. Kuzey Yarım Küre’deki kutup ışıklarını 1619 yılında tarif eden Galileo Galilei’nin onlara verdiği isim olan “aurora borealis” yani kuzey ışıkları ifadesini hâlen kullanıyoruz. Galileo bu ışık gösterisine atmosferimizden yan- Kaynak: bilimveteknik.tubitak.gov.tr Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 169-170. Sayfa Cevapları Anka Kuşu Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |