20 Ocak 2024, 19:02
Mehmet Akif
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-234-235-236-237-238-239-240. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 230-231-232-233-234-235-236-237-238-239-240 Cevapları Anka Kuşu Yayınevi

8. Tema Sağlık Ve Spor: Esmeralda’nın Şarkısı Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları Anka Yayınları

Düşünelim-Tartışalım

1. Azim nedir?

Cevap: Azim, bir işteki engelleri yenme kararlılığı, bir işle ilgili başarıya ulaşmak için gösterilen çaba.

2. Hayal kuruyor musunuz? Peki hayallerinize ulaşmak için neler yapıyorsunuz?



Cevap: Evet hayal kuruyorum. Bunun için çok çalışıyorum.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları Anka Yayınları

1. ETKİNLİK

Metinde koyu renkte yazılmış olan kalıplaşmış söz gruplarının yani deyimlerin anlamlarını deyimler sözlüğünden öğreniniz ve birer cümlede kullanınız.

Cevap:



Kafasına koymak: Kararını önceden vermiş olmak, önceden şartlanmak, bir şey yapmaya kesin karar vererek zamanını beklemek

Cümle: Kardeşim basketbol oynamayı kafasına koymuş

Gözyaşlarına boğulmak: Çok ağlamak

Cümle: Uzun süredir görmediğim annemi görünce gözyaşlarına boğuldum.



Gözüne çarpmak: Görünür olmak, dikkati çekmek

Cümle: Sınıfa yeni gelen öğrenci hemen gözüme çarptı.


2. ETKİNLİK 

Aşağıda bazı metin türleri ve özellikleri verilmiştir. Okuduğunuz metin, aşağıda özellikleri verilmiş olan hangi metin türüne ait olabilir? İşaretleyiniz.

Cevap:



Mektup: Uzakta bulunan herhangi bir dosta, arkadaşa gönderilen ya da kamu kuruluşları arasında haberleşmeyi sağlayan yazı türüdür. ()

Anı: Kişilerin başından geçen olayları üzerinden belli bir zaman geçtikten sonra yazıya aktarmalarıyla oluşan metinlerdir. (✓)

Gezi Yazısı: Bir yazarın, çeşitli sebeplerle yurt içinde veya yurt dışında gezdiği ve gördüğü yerlerdeki gözlem, tespit, deneyim ve yorumlarını canlı ve etkileyici edebi bir dille aktardığı yazı türüne denir. ()

Tiyatro: Herhangi bir olayın, durumun sahnede canlandırılması amacı ile oluşturulmuş yazı türüdür. ()




3. ETKİNLİK 

Metindeki olayların sırasını belirleyerek olay örgüsünü oluşturunuz.

Cevap:

Esme’nin sanatsal performansından antrenörün etkilenmesi  (6)
Esme’nin kursun son gününe kadar sınıfın gerisinde kalması, B alarak kursu tamamlaması (2)
Esme’nin kursa başlaması (1)
Antrenörün gözüne bir afişin çarpması (5)
Esme’nin tekrar kursa katılmak istemesi (3)
Esme’nin amuda kalkmayı başarması, herkes tarafından alkışlanması (4)
Antrenörün kapıdaki notu bulması (7)


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları Anka Yayınları

4. ETKİNLİK 

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.



1. Jimnastik antrenörünün neden en sevdiği öğrenciler başlangıç seviyesinde olanlardır?

Cevap: Şanslarını denemek için cesaretli olmalarından dolayı.


2. Kurslara kimler kakabiliyordu?

Cevap: Her yaş grubundan insanlar katılabiliyordu.




3. Darwin ile Esme arasındaki fark nedir?

Cevap: Darwin gözleri görmemesine rağmen cesaretli ve azimli iken, Esme ise bir şeyleri başaramayacağını düşünüyordu.


4. Antrenör neyin gücüne inanmaktaydı?

Cevap: İnsanlardaki bir şeyi başarabilmeye olan inancın gücüne inanmaktaydı.




5. Kursu resimleyen bir fotoğrafçı olsaydınız okuduğunuz metinden kimi fotoğraflardınız? Neden?

Cevap: Darwin’i resimlerdim. Çünkü görme engelli olmasına rağmen başarmaya olan azmi beni etkiledi.


6. Antrenörün bir öğretmen olarak yaşadığı en büyük keyif nedir?

Cevap: Öğrencilerinin yapabileceklerine ihtimal bile vermedikleri şeyleri yapmalarına yardımcı olmaktı.




7. Bir dönem kursa katılan bir öğrenciyi bir sonraki dönem almak istememesinin nedeni antrenörün hangi kişilik özelliğine sahip olduğunu gösterir? Antrenörün bu davranışı doğru mudur? Siz aynı durumda olsaydınız nasıl davranırdınız?

Cevap: Adaletli olma özelliğini göstermektedir. Evet doğrudur. Çünkü sırada bekleyen bir çok öğrenci vardır.


8. Esmeralda içindeki ışığı azimle jimnastik yaparak keşfetti. Ancak herkes aynı olanaklara sahip olmayabilir. Böyle zorluklar yaşayan biri için alternatif öneriler neler olabilir?

Cevap: Önce içindeki ışığı fark etmek gerekir. Bundan sonra o konuya odaklanmak ve büyüklerden, ailemizden yardım alarak ilerlemek gerekir.


5. ETKİNLİK 

Cevaplarıyla birlikte metinle ilgili üç soru hazırlayınız.

Cevap:

Soru 1: Jimnastik öğretmeninin en büyük pişmanlığı nedir?

Cevap 1: Öğrencilerinin spor salonu dışındaki hayatlarına ilişkin daha pek çok şey öğrenmemiş olmak.

Soru 2: Esme’nin asıl yetenekli olduğu sanat dalı hangisidir?
Cevap 2: Müzik

Soru 3: Jimnastik öğretmenin evinin kapısına kim neden not bırakmıştır?

Cevap 3: Esmeralda bırakmıştır. Öğretmenin kendisine yol gösterdiği ve yardımcı olduğu için bir anlamda teşekkür etmek için bırakmıştır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları Anka Yayınları

6. ETKİNLİK 

Okuduğunuz metin hikâye edici mi yoksa bilgilendirici bir metin midir? Cevabınızı gerekçesi ile birlikte uygun boşluğa yazınız.

Cevap:

Bilgilendiricidir. Çünkü geçmişte yaşanan bir olay hakkında bilgi vermektedir.


7. ETKİNLİK 

Azim ve kararlılıkla çözülemeyecek sorun, aşılamayacak engel yoktur. Bu düşünceden hareketle çözümünün zor olduğunu düşündüğünüz sorunların listesini yapınız. Her sorun için çözüm yolları düşününüz.

Cevap:

Başarmak İstediklerim:

1. Temiz bir çevre için insanlara öncü olmak.
2. İnsanların birbirine hoşgörü içinde olması için farkındalık yaratmak.
3. Doktor olabilmek.

Çözüm Yollarım:

1. Çevre faaliyetlerine katılmak, insanları bilinçlendirmek.
2. Sosyal medyada hoşgörü kültürünün yayılması için içerikler üretmek.
3. Derslerime çok çalışmak.


8. ETKİNLİK 

Araştırdığınız başarı hikâyelerinden birini sınıfta arkadaşlarınız ile canlandırınız. Hikâyeleri canlandırırken beden dilinizi etkili bir şekilde kullanmaya dikkat ediniz.

Cevap: Bu etkinliği sınıfta yapmalısınız.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları Anka Yayınları

9. ETKİNLİK 

Aşağıda “Esmeralda’nın Şarkısı” metninden alınan cümleler bulunmaktadır. Farklı yazı karakteri ile belirginleştirilmiş olan kelimelerin cümlede hangi isimlerin yerine kullanıldıklarını işaretleyiniz.

Cevap:

6. Sınıf Türkçe 237. Sayfa Cevapları Anka

 

Bu zamirleri kullanarak birer cümle kurunuz.

Cevap:

1. Arkadaşımın defteri benimkinden kalın.
2. Erken gelmesine rağmen onu bekletmedim.
3. Her zaman beni ilk olarak takıma seçer.
4. Bunu yapabileceğini ona söyleyince mutlu oldu.
5. Mahalleden birisi için ambulans gelmiş.
6. Kendini hafife alma.
7. Onları topladım ve sert bir şekilde uyardım.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları Anka Yayınları

10. ETKİNLİK 

Metindeki Darwin’in engeli neydi? Çevrenizde engelli insanlar var mı? … adresinden ya da dinleme-izleme cd’nizden “Görme Engelliler Kamu Spotu”nu izleyiniz. Resimde gördüğünüz insanlar ne gibi sorunlar yaşıyor olabilirler? Yaşadıkları sıkıntıları nasıl azaltabiliriz?

Cevap:

Darwin’in görme engelliydi. Evet, benim de kardeşim yürüme engelli.

6. Sınıf Türkçe 238. Sayfa Cevapları Anka


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları Anka Yayınları

11. ETKİNLİK

Spor yapmak hem keyifli hem de dikkat edilmesi son derece gerekli bir faaliyettir. Aşağıdaki soruları verilen kullanım kılavuzuna göre cevaplayınız.

ŞİMŞEK PATEN KULLANIM KILAVUZU

Şimşek Patenler kilosu 45 ile 65 arasındaki 11-15 yaş arası çocuklar için tasarlanmıştır. Kaymadan önce Şimşek Pateniniz’in sizin yaşınıza ve kilonuza uygun olup olmadığını kontrol ediniz. Ayağınıza giydikten sonra tokalarını sıklaştırmayı unutmayınız. Kendi güvenliğiniz için kaskınızı, koruma dizlik ve kolluklarınızı takınız. Bunlar sizi yüzde yüz korumasa da çok yardımcı olacaktır. Şimşek Pateniniz’in tekerleklerini ve iç botunu temiz tutmayı unutmayın. Her seferinde kullanmadan önce eksik ya da bozuk parçası olup olmadığına dikkat ediniz. Pateninizle kayarken yüksek sesle müzik dinlemeyiniz ve mutlaka trafik kurallarına uyunuz.

1. Pateniniz var mı? Kaymayı seviyor musunuz? Açıklayınız.

Cevap: Hayır patenim yok.


2. Paten kaç yaş ve kilo aralığı için tasarlanmıştır? Kullanım kılavuzunda bu bilgiye gerek var mıdır? Açıklayınız.

Cevap: Paten 45 ile 65 arasındaki 11-15 yaş arası çocuklar için tasarlanmıştır. Evet kullanma kılavuzunda bu bilgiler olmazsa herkes kullanabilir ve bu da güvenlik sorunlarına yol açar.


3. “Büyüklerden yardım alınız.” denmesinin sebebi ne olabilir? Büyüklerinizden yardım alıyor musunuz? Açıklayınız.

Cevap: Güvenlik açısından büyüklerden yardım almak gerekir. Aksi halde düşme ve yaralanmalar olabilir.


4. Kaskın, koruma dizlik ve kollukların işlevleri neler olabilir? Bunlar kullanılmadığı takdirde neler yaşanabilir?

Cevap: Düşme ve kazalarda bizleri korumak ve sakatlanmaların önüne geçmek için gereklidir.


5. Yüksek sesle müzik dinlemenin paten kullanımına sakıncası ne olabilir?

Cevap: Başka araçların uyarılarını, kornalarını duyabilmemiz gerekmektedir. Bu nedenle kazaya sebebiyet vermemek için kulaklık takılmamalıdır.


6. Trafik kurallarına sadece paten yapanlar mı uymalıdır? Açıklayınız.

Cevap: Trafik kurallarına herkesin uyması gerekir. Yaylar, sürücüler, bisiklet kullananlar, paten kullananlar. Kısaca trafiğe çıkan herkesin trafik kurallarına uymaları gerekmektedir.


7. Eğer bir pateniniz yoksa bir paten hayal ediniz ve resmini aşağıdaki boşluğa çiziniz. Unutmayalım, her şey hayal etmekle başlar.

Cevap:


 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları Anka Yayınları

12. ETKİNLİK

Aşağıdaki metinleri okuyunuz. Metinlerle ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bilgilendirici bir metin yazınız. Yazarken anlatımı bozan ifadeler kullanmamaya dikkat ediniz.

Beethoven (Beiovın) (Besteci)

1770 ve 1827 yılları arasında yaşayan Ludvving Van Beethoven (Ludvig Van Betovın) gittikçe artan işitme engeline rağmen müzikte bugün bile dinlenen meşhur eserler vermiştir. İşitme engeli olmasına rağmen 9. Senfoni’sini yazar ve bu eseri seslendirirken bile orkestrayı yönetmeye kalkar ama orkestra aslında onun yanında bulunan şefe göre 9. Senfoni’yi çalar ve konseri dinleyenler Beethoven’i ayakta alkışlar. Beethoven’in hayatı bize insan isterse işitme engelli olmasına rağmen besteler yapabileceğini ve bu alanda dünyaca tanınan eserler verebileceğini göstermektedir.

Louis Braille (Lifiz BREYL) (Kâşif)

1809-1852 yılları arasında yaşamış olan Louis Braille, günümüzde bile kullanılan kabartma harflerden oluşan Braille Alfabesi’ni keşfetmiş ve üç yaşından bu yana görmeyen bir insan olarak tarihe derin izler bırakmıştır. Görme engelliler okullarında öğretmenlik yapan Braille, aynı zamanda kitaplar da yazarak karanlık dünyasından kendisi gibi görme engellilere ışık olmuştur. Braille, adı verilen alfabe ile de ismini tarihe altın harflerle yazdırmıştır.

Cevap:

İnsanlar azimli olduktan ve çok çalıştıktan sonra mutlaka emeklerinin karşılığını alırlar. İnsanlar her şeyi yapabilirler. Tarih boyunca baktığımız zaman bugün kullanılan bir çok ürün ve ihtiyaç insanlar tarafından ya keşfedilmiş, ya da geliştirilmiştir. İleride nelerin bulunacağını, nelerin hayatımıza gireceğini bilemeyiz. Ancak şunu biliyoruz ki her geçen gün insanlar kendi ihtiyaç ve isteklerine göre çalışmalarına devam etmektedir.


Sonraki Metne Hazırlık

“Sağlıklı beslenme” konulu araştırma yapınız.

Cevap

Sağlıklı beslenme, genel sağlığı korumak ve geliştirmek amacıyla dengeli ve çeşitli besinleri içeren bir diyeti benimsemeyi ifade eder. Sağlıklı bir beslenme düzeni, vücudun ihtiyaç duyduğu temel besin öğelerini almayı ve aynı zamanda zararlı maddelerden kaçınmayı içerir. İşte sağlıklı beslenme ile ilgili bazı önemli noktalar:

Dengeli Beslenme: Her besin grubundan yeterli miktarda alım sağlamak önemlidir. Protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral dengeli bir şekilde alınmalıdır. Farklı renklerdeki meyve ve sebzeler, tam tahıllar, yağlı tohumlar gibi çeşitli kaynaklardan beslenmek önemlidir.

Yeterli Su Tüketimi: Su, vücudun normal işlevlerini sürdürebilmesi için hayati bir öneme sahiptir. Günlük su ihtiyacını karşılamak için yeterli miktarda su içmek sağlıklı bir beslenme alışkanlığıdır.

Rafine Edilmiş Gıdalardan Kaçınma: İşlenmiş ve rafine edilmiş gıdalardan uzak durmak, sağlıklı beslenmenin temelidir. Rafine şeker, beyaz un ve işlenmiş yağlar gibi maddelerden kaçınarak doğal ve tam gıdaları tercih etmek sağlıklı bir diyetin anahtarıdır.

Ölçülü Porsiyon Kontrolü: Porsiyon kontrolü, aşırı yemeyi önlemek ve enerji alımını dengelemek açısından önemlidir. Doğru porsiyonlara dikkat etmek, kilo kontrolüne yardımcı olur.

Taze ve Organik Gıdaları Tercih Etme: Mümkünse, taze ve organik gıdaları tercih etmek, besin değerlerini korumaya ve zararlı kimyasallardan kaçınmaya yardımcı olabilir.

Azaltılmış Tuz ve Şeker Tüketimi: Yüksek miktarda tuz ve şeker tüketimi sağlık sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle, işlenmiş gıdalardaki aşırı tuz ve şeker içeriğine dikkat etmek, tuz ve şeker eklemelerini azaltmak önemlidir.

Yavaşça Yemek: Yemekleri yavaşça ve sindirim sürecine dikkat ederek tüketmek, sindirim sağlığını artırabilir ve tokluk hissini artırabilir.

Sağlıklı beslenme alışkanlıkları, uzun vadeli sağlık avantajları sağlar. Her bireyin beslenme ihtiyaçları farklıdır, bu nedenle kişiselleştirilmiş bir yaklaşım benimsemek önemlidir. Ayrıca, herhangi bir sağlık durumu veya özel ihtiyaçlarınız varsa, bir sağlık profesyoneli veya beslenme uzmanından destek almak faydalı olabilir.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 226-227-228. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.