21 Ocak 2024, 13:13
Mehmet Akif
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 246-248-249-250. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 246-247-248-249-250 Cevapları Anka Kuşu Yayınevi

8. Tema Sağlık Ve Spor: Hem Spor Hem Dans Jimnastik Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları Anka Yayınları

Düşünelim-Tartışalım

1. Hangi spor dalları ile uğraşıyorsunuz? Niçin?

Cevap: Voleybolu çok seviyorum. Çünkü arkadaşlarımla birlikte takım olmak ve birlikte vakit geçirmek hoşuma gidiyor. Filenin Sultanları da voleybola ilgimi arttırdı.


2. Sporun hayatınıza olumlu katkıları nelerdir?



Cevap: Spor arkadaşlarımla eğlenceli vakit geçirmeme neden oluyor. Ayrıca kendimi daha iyi ve mutlu hissediyorum.


 3. Jimnastik hakkında neler biliyorsunuz?

Cevap: Jimnastik sporunu sadece televizyonda görüyorum. Küçük yaşlarda bu spora başladıklarını, denge, çeviklik, esneklik gibi özellikler gerektirmektedir. 




6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 248 Cevapları Anka Yayınları

1. ETKİNLİK

Önemli görüp çizdiğiniz bölümleri anlamlı bir paragraf şeklinde yazınız.

Cevap: Jimnastik hem vücudu ısıtmak için yapılan hareketlere verilen isim hem de ayrı bir spor dalı. Jimnastiğin en yaygın çeşitleri artistik, ritmik ve trambolin jimnastiktir. Jimnastikte yapılabilecek birçok hareket var. Takla, ters takla, amuda kalkmak, köprü ve çember; bunlardan en bilinenleridir. Jimnastik sporuna erken yaşta başlamak önemlidir. 


2. ETKİNLİK 

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Jimnastiğin en bilinen türleri nelerdir?



Cevap: Artistik, ritmik ve trambolin 


2. Ritmik jimnastik ne tür aletlerle yapılmaktadır?

Cevap: Top çember, lobut, kurdele gibi farklı aletlerle yapılıyor.


3. Jimnastik sporuna kaç yaşında başlanması önerilmektedir? Bunun sebebi ne olabilir?



Cevap: 3 yaşında başlanması önerilmektedir. Bunun sebebi küçük yaşta başlamanın başarı ihtimalini yükseltmesidir.


4. Jimnastik gösterilerini izlemek neden bir dans gösterisine benzetilmektedir?

Cevap: Hareketlerin güzel ve düzgün yapılması göze güzel görünmesine ve yapılan hareketlerin dans figürlerine benzemesinden dolayı benzetilmektedir.


5. Jimnastik yapan bireylerin hangi yönleri gelişir?



Cevap: Vücudunu daha esnek ve kuvvetli yapar, odaklanmayı ve refleksleri kuvvetlendirir, sürat ve beceri kazandırır.


6. Ayşe Begüm Onbaşı kimdir? Bu alanda ne tür başarılar kazanmıştır?

Cevap: Ayşe Begüm Onbaşı, 2016 senesinde Güney Kore’de düzenlenen Aerobik Dünya Şampiyonası’nda on beş, on yedi yaş kategorisinde altın madalya kazanmıştır. 2017 senesinde İtalya’da düzenlenen Avrupa Aerobik Jimnastik Şampiyonası’nda da altın madalya kazanmıştır.


7. Herhangi bir spor dalında elde ettiğiniz başarılarınız var mı? Arkadaşlarınızla paylaşınız.



Cevap: Spor yapmama rağmen herhangi bir yarışmada başarım olmadı.


8. Düzenli spor yapmak insana neler kazandırır? Hangi spor dalları çocuklara daha uygundur?

Cevap: Sağlıklı kalmamızı sağlar. Vücudumuz dinç  olur. Hem ruhsal hem fiziksel sağlığımızı korur. Çocuklar için jimnastik uygundur.


3. ETKİNLİK 

Atatürk’ün aşağıdaki özdeyişini sınıfta tartışınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız (Ama, fakat, ancak, lâkin, bununla birlikte, buna rağmen). “Ben sporcunun zeki, çevik aynı zamanda ahlâklısını severim.”



Cevap:

Atatürk’ün bu sözü, bir sporcu idealinin sadece fiziksel yeteneklere değil, aynı zamanda zihinsel kapasiteye, çevikliğe ve ahlaki değerlere de önem verilmesini savunuyor. Böyle bir yaklaşım, sporun sadece kazanma ve kaybetme üzerine değil, aynı zamanda karakter gelişimi ve sosyal değerlere dayalı bir deneyim olarak görülmesini vurgular.

Ahlak, sporcuların etik kurallara ve fair play prensiplerine bağlılığı anlamına gelir. Sporun sadece rekabet olmadığını, aynı zamanda saygı, dürüstlük ve centilmenlik içeren bir etik anlayışa sahip olmayı ifade eder. Ahlaklı bir sporcu, sadece kendi başarılarına odaklanmanın ötesine geçer ve etik kurallara uygun davranır.

Sporcunun zeki olması, sadece fiziksel yeteneklere değil, aynı zamanda stratejik düşünme, problem çözme ve oyunun mantığını anlama yeteneğine sahip olmayı ifade edebilir. Zeka, sporun sadece bedensel bir aktivite olmadığını, aynı zamanda zihinsel bir uğraş olduğunu vurgular.




6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 249 Cevapları Anka Yayınları

4. ETKİNLİK 

Aşağıdaki metinde yapılmış olan yazım yanlışlarını ve noktalama eksiklerini belirleyiniz. Yazım yanlışlarını düzelterek ve noktalama eksikliklerini gidererek metni yeniden yazınız.

ÖNEMLİ OLAN MÜCADELE EDİP DOST KALABİLMEK

Spor da asıl amaç illede kazanmak değil spor yapmaktır () Önemli olan spor yapmak mücadele eden taraflardan biri olabilmektir () Karşılaşma sonucunda elde edilen kupalar () madalyalar seneler akıp geçtikçe unutulur () anlamını () değerini yitirir. Bu müsabakalarda edinilen dostluklar ise ömür boyu devam eder () Sağlık ise ömür boyu sizinle olursa dünyanında en şanslı insanısınızdır ( ) Ayrıca kaybetmekde kazanmakda dünyanın sonu değildir () Bugün kaybetmişsiniz ama bir gün bir bakmışsınız kazanmışsınız () Bu yüzden tarafların birbirlerini hor görmeleri yanlış bir tutumdur () Ne ekerseniz onu biçersiniz () Dostluksa tarlanıza ektiğiniz, biçtiğinizde dostluk olur.

Cevap:



Sporda asıl amaç ille de kazanmak değil spor yapmaktır(.) Önemli olan spor yapmak mücadele eden taraflardan biri olabilmektir (.) Karşılaşma sonucunda elde edilen kupalar (,) madalyalar seneler akıp geçtikçe unutulur (,) anlamını (,) değerini yitirir. Bu müsabakalarda edinilen dostluklar ise ömür boyu devam eder (.) Sağlık ise ömür boyu sizinle olursa dünyanın da en şanslı insanısınızdır (.) Ayrıca kaybetmek de kazanmak da dünyanın sonu değildir (.) Bugün kaybetmişsiniz ama bir gün bir bakmışsınız kazanmışsınız (.) Bu yüzden tarafların birbirlerini hor görmeleri yanlış bir tutumdur (.) Ne ekerseniz onu biçersiniz (.) Dostluksa tarlanıza ektiğiniz, biçtiğiniz de dostluk olur.


5. ETKİNLİK 

Aşağıdaki cümlelerde bulunan ek hâlindeki zamirlerin bulunduğu kelimeleri belirleyip yazınız.

Cevap:

Evin önündeki, henüz yeni çiçek açmış. (Buradaki –ki eki sıfat yapan –ki ekidir.)
Sağlığım, her geçen gün daha iyiye gidiyor. (Sağlık- ım: iyelik zamiri)
Korfbol, kadın erkek birlikte oynanabilen tek spor dalıdır. (dal- ı – dır: iyelik zamiri)
Spor yaparken ruhumu dinlendiriyorum. (ruh – um – u : iyelik zamiri)


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları Anka Yayınları

6. ETKİNLİK 

Aşağıdaki cümlelerde hangi anlam ilişkilerinin olduğunu belirleyiniz ve gerekli işaretlemeleri yapınız.

Cevap:


 

7. ETKİNLİK 

Aşağıdaki kavram kutusundan yararlanarak “sporda dostluk” konulu bir öykü yazınız. Öykünüze uygun bir başlık koyunuz.

dostluk, saygı, spor yapmak, sporcu, futbol, maç, taraftar, skor, yenilmek

Cevap:

DOSTLUK MAÇI

Bir zamanlar küçük bir kasabada, dostluk ve saygının ön planda olduğu bir futbol maçı düzenleniyordu. Kasabanın iki mahallesi arasında geleneksel olarak düzenlenen bu maç, sadece bir galibiyet arayışı değil, aynı zamanda birbirine saygı duyan komşular arasında bir dayanışma vesilesiydi.

Mahalleler arasındaki rekabet her zaman yüksek olsa da, dostluk her zaman öncelikliydi. Bu sene düzenlenen futbol turnuvasında, mahallelerin takımları büyük bir çekişmeye hazırlanıyordu. Ancak maç öncesi, her iki takımın kaptanları olan Ali ve Mehmet, sahada bir dostluk mesajı vermek için bir plan yaptılar.

Maç günü geldiğinde, saha tıklım tıklım dolup taşarken taraftarlar, rekabetin yanı sıra dostluğun da önemini hissediyorlardı. İki takımın oyuncuları birbirlerine gülümsüyor, sıcak selamlaşıyor ve maçın başlama düdüğüyle birlikte birbirleriyle kıyasıya rekabet ediyorlardı.

İlk yarıda skor eşit giderken, taraftarlar coşkulu bir şekilde her iki takımı da destekliyordu. Ancak, maçın gerçek kahramanları Ali ve Mehmet, dostluk mesajını sahaya taşımak için ellerinden gelenin en iyisini yapıyorlardı. Rakip takımın kalesine yaptıkları ataklarda birbirlerine saygı gösteriyor, birlikte güzel oyunlar sergiliyorlardı.

Maçın sonlarına doğru durum 1-1’di ve her iki takım da birbirlerine saygı göstererek mücadeleyi sürdürüyordu. Tam o sırada, Ali ve Mehmet’in ortak bir gol anlaşması olduğunu gören seyirciler büyük bir alkışla onları övdüler. İki kaptanın birbirine sarılıp tebrik etmeleri, dostluğun ve saygının kazandığı bir an oldu.

Sonuçta, maç berabere bitti. Ancak kazanan aslında dostluktu. Taraftarlar, maçtan çıkarken birbirlerine el sıkarak, futbolun sadece skorlardan ibaret olmadığını, birlikte eğlenceli ve centilmen bir rekabetin tadını çıkardıklarını göstermiş oldular. Kasabanın o günkü futbol maçı, sadece bir skor belirleme çabası değil, aynı zamanda birbirine saygı ve dostluk duygularını pekiştiren unutulmaz bir anı olarak tarihe geçti.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 241-243-244-245. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.