15 Ocak 2024, 18:39
Mehmet Akif
Yönetici

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 192-198-199-200-201-202. Sayfa Cevapları Dörtel Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192-193-194-195-196-197-198-199-200-201-202 Cevapları Dörtel Yayınları

7. Tema Sanat: En İyi Arkadaş Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları Dörtel Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Arkadaş kelimesi sizde neleri çağrıştırıyor? Açıklayınız.

Cevap: Arkadaş bende iyi bir dost, destekçi, yardımcı, paylaşımcı, iyi ve kötü zamanlarımda yanımda olan bana doğru yolu gösteren, iyi vakit geçirdiğim ve kendimi iyi hissettiğim yoldaş kelimelerini çağrıştırıyor.

2. Kitap okumak insanlara ne tür yararlar sağlar? Tartışınız.



Cevap: Kitap okumak hayal gücünü arttırır. Kelime haznesini geliştirir. İnsanlara başka açılardan bakma imkanı sağlar. Düşünme ve analiz etme yeteneğini kazandırır.

3. Okuma alışkanlığınızı kimlere veya nelere borçlusunuz?

Cevap: Okuma alışkanlığımı öğretmenime, ablama ve meraklı olmama borçluyum.




7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları Dörtel Yayınları

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını metnin bağlamından yararlanarak tahmin edip yazınız.

Cevap:

Muhafız: Koruma

Garip yaratık: Değişik, korkunç varlık



Tavsiye: Bir iş için yapılan öneri

Gezip tozmak: Bir yerlere gidip görmek

Mizaç: Huy, karakter

Yaşam deneyimleri: Hayatta elde edilen tecrübeler



Fidan: Toprağa dikilen genç ağaç


2. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin içeriğine yönelik aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Okuduğunuz metnin konusu nedir?

Cevap: Kitaplar ve kitap okumanın önemi ve faydaları




2. Torunları, dedelerini niçin çağırıyorlar? Bu çağırma sonunda neler yaşanıyor? Açıklayınız.

Cevap: Torunları dedelerini yemeğe çağırıyorlar. Dede “Ama insanlar yemeği sevdikleri kadar okumayı öğrenmeyi de sevmiş olsalardı dünya daha güzel olurdu sanırım.” dedi.


3. Dede neden yakınıyor? Yorumlayınız.

Cevap: İnsanların yemeğe önem verdikleri kadar okumaya önem vermediklerinden yakınıyor.




4. Torunların, dedeleri hakkındaki düşünceleri nelerdir?

Cevap: Torunlar, dedelerinin yalnız bir insan olduğunu, yalnızlığı sevdiğini, hiç arkadaşının olmadığını düşünüyorlar. Onun neden diğer dedeler gibi sokağa, parka, kahveye gitmediğini merak ediyorlar.


5. Dede, torunlarına neler anlatıyor?

Cevap: Kitapların ve okumanın faydalarını ve güzelliğini anlatıyor. Kitapların en iyi arkadaşlar olduğunu , tüm bilgilere kitaplardan ulaşılabileceğini söylüyor.




6. Dedenin söylediklerine siz de katılıyor musunuz? Niçin?

Cevap: Evet katılıyorum. Çünkü kitaplarda tüm bilgilere ulaşmak mümkündür.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 199 Cevapları Dörtel Yayınları

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Metinde geçen olay nedir?



Cevap: Dedenin kitapları ve okumayı çok sevmesi, torunlarına kitap okumanın faydalarını ve güzelliklerini anlatması.


Metindeki kişiler kimlerdir? Özelliklerini yazınız.

Cevap:

Dede: Yaşlı, kitapları ve kitap okumayı çok seven, vaktinin çoğu zamanını kitap okumakla geçiren bilgili birisi.



Torunlar: Saygılı ve meraklı

Metindeki olay nerede yaşanıyor?

Cevap: Dedenin odasında geçiyor.

Metindeki olay hangi zaman diliminde gerçekleşiyor? Yazınız.

Cevap: Bir yemek vakti ama hangi yemek vakti olduğu belli değil.


4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden kişileştirmelerin ve benzetmelerin yapıldığı cümleleri bulup yazınız.

Cevap:

Kişileştirme:

Evet, kitaplar… Onlardan iyi arkadaş olur mu?

Yanılıyorsun… Hem konuşur hem de cevap verir. (Kitaplardan söz ediliyor.)

Öyleyse kitaplar kadar iyi bir arkadaş yok demektir!

O hâlde insana en iyi arkadaşın verebileceğinden fazlasını veren kitap, neden iyi bir arkadaş olmasın?

Demek oluyor ki kitaplar da insanlar gibi bizimle konuşabiliyor.

Dostlarım, arkadaşlarım beni hiç yalnız bırakmıyorlar… İstediğim an onlarla gezip tozuyorum. Beni alıp bilmediğim ülkelere götürüyor. (Kitaplardan söz ediliyor.)

Kitapların konuşmasını anladım. Ama sorduklarımıza nasıl cevap verecek?

Hani demiştiniz ya kitap insanla konuşur, sırasında sorduklarına da cevap verir.

Benzetme:

Çocuk yeni yetişmekte olan bir fidan gibidir.

Uçaklar, otomobiller, dev gemilerle dünyayı bir uçtan bir uca gezebiliyor insan.

Kitaplığı olmayan bir ev ışıksız, karanlık bir odaya benzer.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları Dörtel Yayınları

5. ETKİNLİK

Okuduğunuz “En İyi Arkadaş” adlı metnin içeriğine yönelik sorular hazırlayınız.

Cevap:

Çocuklar dedelerinin neden yalnız olduğunu düşünüyorlar?

Kitap seçmek ile arkadaş seçmek arasında nasıl bir benzerlik var?

Kitap haftalarının amacı nedir?


6. ETKİNLİK

Sınıfta ikişer kişilik gruplar oluşturunuz. Grubunuzla belirlediğiniz bir konuda canlandırma yapmak için diyaloglar hazırlayınız. Konuşmaya başlamadan önce konuyla ilgili bilgiler veriniz. Canlandıracağınız varlık ve kahramanların özelliklerini ve sesini çağrıştıracak şekilde konuşmaya çalışınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini (oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak, son olarak) kullanmaya çalışınız.

Cevap: Bu etkinliği sınıfta yapmalısınız.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları Dörtel Yayınları

7. ETKİNLİK

Okuduğunuz bir kitabı tanıtan konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı sınıfta sunarken katılımlı, tartışmacı ve eleştirel konuşma yöntemlerinden yararlanınız. Tanıtımınızı aşağıdaki kitap tanıtım formuna uygun olarak yapınız.

Cevap:

 

“Şeker Portakalı,” ünlü Brezilyalı yazar José Mauro de Vasconcelos’un 1968 yılında yazdığı ve dünya genelinde bir klasik haline gelmiş olan etkileyici bir romanıdır. Kitap, hayatın acı gerçekleri ile umut dolu anıları bir araya getirerek okuyucularını derin bir duygusal yolculuğa çıkarır.

Roman, küçük Zezé’nin gözünden hayatı anlatır. Zezé, zorlu bir çocukluk geçiren ve dünyaya karşı derin duygular besleyen bir çocuktur. Ailesinin ekonomik zorlukları ve toplumun ona yönelik önyargılarına rağmen, Zezé’nin iç dünyası, hayal gücü ve hayattan beklentileri oldukça zengindir. Hayatın acı gerçekleriyle yüzleşen Zezé, içsel bir güç bulur ve dünyasını renklendiren, ona umut ve sevgi aşılayan şeker portakal ağacı ile güçlenir.

Kitap, sadece bir çocuğun gözünden değil, aynı zamanda aile, dostluk, sevgi ve insanın içsel gücü gibi evrensel temaları işleyerek geniş bir okuyucu kitlesine hitap eder. José Mauro de Vasconcelos’un akıcı dili ve duygusal derinliği, okuyucuyu Zezé’nin dünyasına derinlemesine çekerek ona duygu dolu bir yolculuk yaşatır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları Dörtel Yayınları

8. ETKİNLİK

Okuduğunuz “En İyi Arkadaş” adlı metni kendi cümlelerinizle özetleyiniz.

Cevap:

Gülseren ve Murat yemeğe çağırmak için dedelerinin odasına girerler. Dede, insanların keşke yemek kadar kitap okumaya da önem vermemelerinden yakınır. Bunun üzerine çocuklar ve dedeleri arasında kitaplar ve kitap okuma ile ilgili sohbet başlar.

Dede en iyi arkadaşın kitaplar olduğunu söyler. Kitaplarda her türlü bilgiyi bulabileceklerini, kitapların konuştuğunu, eğlendirdiğini ve düşünmeye sevk ettiğini söyler.

Her yaş grubuna göre kitaplar olduğunu ve çocukların yetişkinlerin okuduğu kitaplardan sıkılabileceğini ve kavrayamayacağını, bu nedenle de çocuklara okuyacakları kitapları öğretmenleri ya da aile büyüklerinin tavsiye etmesi gerektiğini söyler.

Kitaplar her an elimizin altında olduğu için istediğimiz zaman okuyabileceğimizi ve bize dünyayı gezdirebileceğini söyler.

Dünyanın güzelleşmesi ise bilgili insanların artması sonucu oluşacağını dede anlatır.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Çevrenizde geleneksel sanatlarla ilgili üretim yapan bir yer var mı? Varsa bu üretim atölyesine bir gezi düzenleyiniz.

Cevap: Köyümüzde halıcılık yapılmaktadır.

Camdan üretilmiş hediyelik eşyalardan birini sınıfa getiriniz.

Cevap: Ben nazar boncuğu getireceğim.

Cam sanatı üzerine televizyondan bir program izleyiniz.

 

Bir önceki yazımız olan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 187-188-189-190-191. Sayfa Cevapları Dörtel Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.