05 Ağustos 2021, 21:46
Bushra
Yönetici

4. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 109-110-111-112-113-114-115-116. Sayfa Cevapları



4. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 “4. TEMA BİLİM VE TEKNOLOJİ” “İcat Nasıl Yapılır?” Etkinlik Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 109. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. İcat nedir?



CEVAP: İnsanların gereksinimlerini karşılamak için ortaya koydukları tüm yeni gelişimler icattır.

2. İcat etmeyi düşündüğünüz neler var?

CEVAP: İnsan gibi düşünüp konuşabilen, uzaya gönderilmesi mümkün olan robotlar icat etmek isterdim.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 111. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

1.ETKİNLİK



Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.

NESNE

Tahminim: Tüm cansız varlıklar.

Anlamı: Belli bir ağırlığı ve hacmi, rengi olan her türlü cansız varlık, şey, obje.



Cümlem: Bugün okulda nesnelerin ağırlığı üzerine konuştuk.

İCAT

Tahminim: İnsanların ihtiyaçlarını karşılamak için ürettikleri her şey.

Anlamı: Buluş.



Cümlem: Edison’un icatlarını araştırmam gerekiyor.

BİLİM

Tahminim: İnsanları gerçek bilgiye ulaştıran alan.

Anlamı: Evrenin veya olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneye dayanan yöntemler ve gerçeklikten yararlanarak sonuç çıkarmaya çalışan düzenli bilgi.



Cümlem: Tüm bilimler insanlığa hizmet eder.

İLHAM

Tahminim: Parlak fikir.

Anlamı: Esin.



Cümlem: İlham gelince birkaç şiir yazdım.

2. ETKİNLİK

Soruları metne göre cevaplayınız.

1. İcat yapmak için gerekli olan en önemli şey nedir?



CEVAP: İcat yapmak için gerekli olan en önemli şey bir sorununun olması.

2. İcat yaparken nelerden ilham alınabilir?

CEVAP: İcat yaparken doğadan ilham alınabilir.

3. İcat yaparken hata yapıldığında ne yapılmalıdır?



CEVAP: Hata yapıldığında nerede hata yapıldığını bulmak, sonraki sefere o hatayı yapmamaya çalışmak gerekir.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 112. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

3. ETKİNLİK

Metinle ilgili iki soru yazıp cevaplayınız.

Soru: Yapılan icatlara ne gibi örnekler verilmiştir?



Cevap: Ocak, tava, tost makinesi, ütü, ütü masası, kaşık, çatal, kalem, kâğıt gibi örnekler verilmiştir.

Soru: Uçakların kanatları icat edilirken neyden ilham alınmış?

Cevap: Kuşların kanadından ilham alınmış.

4. ETKİNLİK

Metni ana hatlarıyla anlatınız.

CEVAP: Etrafımızda gördüğümüz her şey bir icattır. İcat bir sorunu gidermek adına yapılır. İcat yapmak için öncelikle bir soruna sahip olmak gerekir. Daha sonra bu sorunu gidermek için neler yapılabileceği düşünülür. Ardından düşünceler yapılmaya çalışılır. Bir hata yapıldığında ise bu hata tekrar edilmemelidir. Birkaç deneme başarısız olsa bile eninde sonunda başarılı olunur. İcat tamamlandığında onu son kez kontrol etmek, işe yarayıp yaramadığını görmek gerekir. Bu şekilde o icat sorunumuzu gidermiş olur.

5. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.

KONU: İcadın yapılışı

ANA FİKİR: İcat yapmak sorunlarımız üzerinde çözüme ulaşmaktır.

6. ETKİNLİK

Metindeki terim anlamlı kelimeleri bularak cümle içinde kullanınız.

Örnek: Kalp pili (Tıp terimi)

Cümle: Dedem kalp pili kullanmaya başladı.

Terim: Deney (Fen bilimleri)

Cümle: Bugün sınıfta farklı bir deney yapacağız.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 113. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

7. ETKİNLİK

a. Örneği inceleyerek “ki” bağlacını kuralına uygun cümlelerde kullanınız.

Örnek: Yeter ki istekli ve sabırlı ol.

CEVAP:

  • Görüyorsun ki burada henüz işim bitmedi.
  • Kaldı ki onunla konuşmadım bile.
  • Sanma ki bugünü unutacağım.

b. Örneği inceleyerek “de” bağlacını kuralına uygun cümlelerde kullanınız.

Örnek: Biz de bu sayede tıpkı kuşlar gibi uçabiliyoruz.

CEVAP:

  • Sen de toplantıya gelmelisin.
  • Gelsen de gelmesen de burada olacağım.
  • Onunla da bu durumu görüşmeliyim.

8. ETKİNLİK

Çevrenizdeki hangi soruna çözüm bulmak için nasıl bir icat yapardınız? Anlatınız. Konuşmalarınızda yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanmaya özen gösteriniz.

CEVAP: Aynalı bir ütü masası yapmak isterdim. Ütü masasının alt tarafında bir ayna olacak. Ütü masasını kullanmadığımız zamanlarda aynalı tarafını görebileceğimiz şekilde ayakta bırakacağız. Böylece bir boy aynasına dönüşecek. Kullanacağım zaman açarak ütü masası haline getireceğiz. Böylece aynı anda bir ütü masasına ve boy aynasına sahip olacağız. Ayrıca nerede saklamamız gerektiğini de düşünmeyeceğiz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 114. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

9. ETKİNLİK

Bir aletin kullanım kılavuzunu inceleyiniz. Siz de bir alet tasarlayınız ve bu aletin kullanım aşamalarını anlatan bir broşür hazırlayınız. Buna göre boşlukları doldurunuz.

KULLANMA KILAVUZU

CİHAZIN TANITIMI

Kalem taşıyan robot kalemlik görevi görür. Kollarında mekanizma sayesinde kalemleri kucaklar. Az veya çok kaleme sahip olsa bile bu kalemleri sıkıca tutar.

alet tasarımı

CİHAZIN BÖLÜMLERİ

Robotun Gövdesi: Tasarımıyla görüntü güzelliği sağlar ve cihazın ayakta durmasını sağlar.

Robotun Kolları: Mekanizması sayesinde kalemleri kavrama özelliğine sahiptir.

Robotun Sırtı: Açılıp kapanabilir bölmedir. Pil yerleştirmekte kullanılır.

ÖNEMLİ GÜVENLİK UYARILARI

  • Suyla temas ettirmekten kaçınınız.
  • Pillerin bittiğinden emin olmadan pil bölmesini açmayınız.
  • Kolları kendiniz hareket ettirmeye çalışmayınız.

BAKIM ONARIM VE KULLANIMDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR

Kalem tutan robot çalışır vaziyette iken gözlerindeki yeşil ışık yanar. Bu süreden itibaren kendi kendine çalışır. Pili bitmek üzereyken uyarı verir. Bu durumda gözlerindeki kırmızı ışık yanıp söner. Sırtındaki bölmeden pilleri değiştirmek mümkündür.

10. ETKİNLİK

Cümleleri anlam özellikleriyle eşleştiriniz.

Cümleleri anlam özellikleri

 

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Şerife Bacı Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.