22 Temmuz 2021, 19:16
Bushra
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 138-139-140-141-142-143-144-145. Sayfa Cevapları MEB Yayınları



4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142-143-144-145 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kaybolan Cennet Metni Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 138. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Nesli tükenen hayvanlar hakkında neler biliyorsunuz?



Cevap: Hayvanların neslinin tükenmesi çoğunlukla doğanın dengesinin bozulması ile oluyor. Doğanın dengesinin bozulmasına insanlar neden olmaktadır.

2. Hangi kuş türlerini tanıyorsunuz?

Cevap: Papağan, serçe, martı, güvercin kuşlarını biliyorum.

1.ETKİNLİK



Metnin başlığını ve görsellerini inceleyerek okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.

Cevap: Metnin konusu nesli tükenen kuşlar olabilir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 140. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

2. ETKİNLİK

Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.

Cevap:



NESİL
Tahminim: Birbirinden farklı yaşta insanlar.
Anlamı: Kuşak.
Cümlem: Yeni nesil eski dansları nereden bilecek?

MÜSAİT
Tahminim: Uygun.
Anlamı: Uygun, elverişli.
Cümlem: Şoför bizleri müsait bir yerde indirdi.

MUKADDES
Tahminim: Büyük.
Anlamı: Kutsal
Cümlem: Böyle mukaddes bir yerde olmaktan dolayı mutluyum.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 141. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

ÂLEM
Tahminim: Tüm dünya.
Anlamı: Evren.
Cümlem: Başka bir âlemdeymiş gibi davranıyor.



BOZKIR
Tahminim: Turuncu ot.
Anlamı: Kurakçıl otsu bitkilerden oluşan, sıcak ve ılıman iklimlerdeki ağaçsız doğal alan.
Cümlem: Oranın bitkisi bozkırdır.

3. ETKİNLİK

Soruları metne göre cevaplayınız.

1. Bilge Dede, çocuklara nelerden bahsediyor?



Cevap: Bilge Dede, çocuklara yok olan güzelliklerden, nesli, tükenen kuşlardan ve hayvanlardan bahsediyor.

2. Salih Acar ve ekibi, hangi kuş yuvalarını keşfediyorlar?

Cevap: Salih Acar ve ekibi balıkçıl, karabatak ve ibişlerin yuvalarını keşfediyorlar.

3. Salih Acar ve ekibi, kuşları bulunca ne yapıyorlar?



Cevap: Kuşları bulunca ayaklarına “Türkiye” markası takıyorlar

4. İnsanlar, topraklarına sahip çıkmazlarsa ne olur?

Cevap: İnsanlar topraklarına sahip çıkmazsa her yer bozkıra döner.

4. ETKİNLİK



Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.

Cevap:

KONU: Yok olan güzellikler

ANA FİKİR: Sahip olduğumuz doğal güzelleri korumazsak onları kaybederiz.




4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 142. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

5. ETKİNLİK

Metni koyu yazılı kelimeleri dikkate alarak tekrar okuyunuz. Bu kelimeler, anlatılanların daha iyi anlaşılmasını sağlamış mı? Açıklayınız. Bu kelimeleri ikisini birer cümlede kullanınız.

Cevap:

Bu kelimeler anlamı pekiştirmek, neden-sonuç ilişkisi kurmak gibi sebeplerle kullanılmıştır. Anlatılanların daha iyi anlaşılmasını sağlamıştır.

Cümlelerim:



  • Yanına gidecektim, meğer o buraya gelmiş.
  • İşte, bahsettiğim ev bu.

6. ETKİNLİK

Metinde geçen bir neden-sonuç cümlesi yazınız.

Cevap:

Neden-Sonuç: Belki de anne, yılanları gördüğü için yavrularını kanadının altına almıştı.

7. ETKİNLİK

Metindeki görseller dünyamız ve kuşlarla ilgili neler düşündürüyor?

Cevap: Görseller kuşların da bu dünyanın bir parçası olduğunu düşünüyor. Doğada her canlı olduğu gibi kuşlar da vardır. Faydalı ve güzel canlılardır.

8. ETKİNLİK

Metinde Dünyamızla ilgili sorunları tespit ederek bunlara farklı çözüm yolları öneriniz.

Cevap:

Sorun: Hayvanların neslinin tükenmesi

Çözüm: Sayısı azalan hayvanların doğal ortamlarına benzer yerlerde yetiştirilmesi gerekir. Ayrıca insanlar doğayı koruyucu önlemler almalıdır. Böylece doğanın dengesi korunur ve hayvanlar yaşama devam eder.

9. ETKİNLİK

Çevre kirliliğinin yol açtığı zararları sınıfça konuşunuz.

Cevap: Çevre kirliliği doğanın dengesini bozmaktadır. Kirlilik arttıkça insanlar daha çok hasta olur. Ayrıca hayvanların nesli tükenir. Kirli yerlerde bitkiler yetişmez. Bitkiler hava koşullarını etkiler. Bu durumda çevre kirliliği doğrudan yaşam koşullarımızı etkiler. Bu olumsuzluklardan korunmak için çevremizi temiz tutmalıyız.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 143. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

10. ETKİNLİK

a. İki nokta işaretinin ( : ) kullanım alanlarını örnekleriyle eşleştiriniz.

Cevap:

İki nokta işareti

b. Siz de iki nokta işaretinin kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.

Cevap:

  1. Kırtasiyeden alması gerekenler var: cetvel, silgi ve defter.
  2. Öğretmen doğru cevabı verdi:
    – 45 olacak.
  3. Notlarımı görebileceği adres “https://eokulyd.meb.gov.tr/”
  4. Tahtadaki işleme baktı. 45:8=5 yazıyordu.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 144. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

11. ETKİNLİK

Görselle ilgili soruları cevaplayınız.

1. Görseldeki çocuk yangını görünce ne yapmıştır?

Cevap: Yangın ihbar hattını aramıştır.

2. Görselde yangına karşı ne tür güvenlik tedbirleri alınmıştır?

Cevap: Bir telefon ve yangın ihbar hattının numarasını yazan bir tabela vardır.

3. Görseldeki logoların anlamlarını yazınız.

Cevap: Telefon logosu acil durumlarda kullanılacak telefonu simgeler. Alev logosu ise yangını ifade etmektedir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 145. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

12. ETKİNLİK

Şiiri kendi yazı stilinize göre yazınız. Şiirinizi görsellerle zenginleştirebilirsiniz.

Cevap:

(Bu etkinliği kendiniz yapmalısınız.)

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Şerife Bacı Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

01 Kasım 2022, 19:10

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2694

Siteniz çok güzel bazen bakıyorum ve yazılıya çalışırken de iyi oluyor ödevlerimi yaparken zorlanmıyorum çok teşekkürler

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.