22 Temmuz 2021, 20:11
Bushra
Yönetici

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 146-147-148-149-150-151. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 146-147-148-149-150-151 Cevapları MEB Yayınları 

4. Sınıf Türkçe Dağdaki Kaynak Metni Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 146. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Yakın çevrenizde doğal güzelliğe sahip nereleri gezdiniz?

Cevap: Yakın çevremde doğal güzelliğe sahip olan İstanbul Boğazını gezdim.



2. Ülkemizde doğal güzelliğiyle tanınan nereler var?

Cevap: Ülkemizde Ürgüp-Göreme yöresi doğal güzelliğiyle tanınan bir yerdir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 148. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

1.ETKİNLİK

Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.



Cevap:

MAYHOŞ
Tahminim: Ağızda kötü tat bırakan.
Anlamı: Tadı şekerli ve az ekşi olan.
Cümlem: Bu sene zeytinler mayhoştu.

KAYNAK
Tahminim: Su birikintisi.
Anlamı: Bir suyun çıktığı yer.
Cümlem: Suyun kaynağını bulmalıyız.

GAYRİ
Tahminim: Bundan başka.
Anlamı: Başka, diğer.
Cümlem: Sık sık görüşürüz gayri.



2. ETKİNLİK

Soruları metne göre cevaplayınız.

1. Hüsam ve arkadaşları nerede geziniyorlarmış?

Cevap: Köyde bir akarsuyun etrafında geziniyorlarmış.



2. Çocuklar, birlikte ne bulmuşlardır?

Cevap: Çocuklar birlikte acı su bulmuşlardır.

3. Babası, Aydın’a köye giderken ne öğütlemiştir?

Cevap: Babası Aydın’a dikkatli olmalarını, gördükleri her şeyi anlamaya çalışmalarını ve köylülere yararlı bir şeyler yapmalarını öğütlemiştir.



3. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.

Cevap:

KONU: Doğanın verdikleri



ANA FİKİR: Etrafı keşfetmek yeni bilgiler bulma şansı verir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 149. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

4. ETKİNLİK

a. Konuşma çizgisi (—) işaretinin kullanım alanlarını örnekleriyle eşleştiriniz.

Cevap:



konuşma çizgisi

b. Siz de konuşma çizgisi işaretinin kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.

Cevap:

  1. —Neredeysin?
    —Kütüphanedeydim.
  2. Tuncay — (Elini kaldırarak) oradasın işte!

5. ETKİNLİK



Kayalık bir tepenin altından dupduru sular köpürerek kaynıyordu.” cümlesinde koyu yazılmış pekiştirmeli kelimedir. Siz de pekiştirmeli kelimeye örnekler veriniz.

Cevap:

  • masmavi
  • tertemiz
  • karmakarışık
  • bambaşka

6. ETKİNLİK

Doğayla ilgili yapılan sosyal projelerin doğaya katkısı üzerine sınıfça konuşunuz.



Cevap: Doğayla ilgili projeler insanların bilinçlenmesini sağlamaktadır. Bu projelere katılan insanlar doğanın değerini anlamaya başlarlar. Projelerin sayısı artarsa doğayı koruyan insan sayısı da artar. Çünkü pek çok insan doğaya zarar verdiğinin farkında değildir. Bu projelerden haberdar olan kişiler bunun farkına varıp çalışmaya başlar.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 150. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

7. ETKİNLİK

Broşüre göre soruları cevaplayınız.

1. Broşür kimler için hazırlanmıştır?

Cevap: Broşür turistler için hazırlanmıştır.

2. Broşür hangi amaçla hazırlanmıştır?

Cevap: Broşür Türkiye’nin doğal güzelliklerini tanıtmak amacıyla hazırlanmıştır.

8. ETKİNLİK

Bir okulda düzenlenen “Geri Dönüşüm Kampanyası” sonuçları tabloda verilmiştir. Soruları tabloya göre cevaplayınız.

Cevap:

Geri Dönüşüm Kampanyası

1. 4-D sınıfı kaç kilogram kâğıt toplamıştır?

Cevap: 789 kilogram kağıt toplamıştır.

2. En az pil toplayan sınıf hangisidir?

Cevap: En az pili 4-C sınıfı toplamıştır.

3. 4-A ve 4-B sınıfı toplam kaç mavi kapak toplamışlardır?

Cevap: Toplam 1580 mavi kapak toplamışlardır.

4. Geri dönüşüm kampanyasına en fazla desteği hangi sınıf vermiştir?

Cevap: 4-D sınıfı vermiştir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 151. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

9. ETKİNLİK

Hikâye unsurlarını kullanarak defterinize bir hikâye yazınız. Yazınızda olayları oluş sırasına uygun yazmaya dikkat ediniz.
Yazdıklarınızın içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Yazdıklarınızı dil bilgisi ve anlatım bozukluğu yönünden kontrol ediniz.

Cevap:

Olay: Havaların serinlemesiyle kuşların sıcak memlekete gitme hazırlıkları ve yolda yaşadıkları ilginç olaylar.
Konu: Kuşların göç etmesi
Kişiler: Anne kuş, Baba kuş ve yavruları.
Yer: Orman
Zaman: Sonbahar

GÖÇ MEVSİMİ

Sonbahar geldiğinde kuşlar sıcak memleketlere göç etme vaktinin geldiğinde karar verdiler. Baba kuş gidilecek yolları hesapladı. Anne kuş ise bu yollarda nerelerde mola vereceklerini düşündü. Bir süre hazırlık yaptılar. Sonunda da yola çıktılar. Yolculuk her zamanki gibiydi. Ancak ormanın üzerinden geçerken bir ses duydular. Bu bir kuşun ağlama sesiydi. Anne kuş “Gidip baksak mı?” diye sordu. Yavrular hep bir ağızdan “Evet! Evet!” dediler. Baba kuş başını sallayınca hep birlikte ormana indiler. Ayağı bir taşın altında kalan minik bir kuş gördüler. Kuş onları görünce “Yardın edin, lütfen.” diye ağlamaya başladı. Yavru kuşlar hemen yanına giderek birlik içinde taşı gagalarıyla ittirip kuşu kurtardılar. Minik kuş onlara teşekkür etti ve “Sıcak bir yere göç ediyordum. Yemek bulmak için buraya indim. Ufak bir çocuk bana doğru bu taşı fırlattı ve gitti.” dedi. Anne kuş “Biz de göç ediyoruz. Bizimle gelmeye ne dersin? dedi. Minik kuş buna çok sevindi. Birlikte yolculuğa devam ettiler.

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı Şerife Bacı Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


12 Ocak 2022, 22:13

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2757

Çok beğendim bu siteyi kim kurduysa ellerine sağlık?????

15 Şubat 2022, 17:08

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2757

Çok güzel bence yapamadığınızda bu siteye girin

17 Mart 2022, 18:05

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 2757

çok teşekür ederim ıyıkı bu siteyi kurmuşsunuz çok beğendim

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.