16 Eylül 2022, 13:52 |
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 85-86-87-88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 85-86-87-88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Deprem Metni Cevapları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 85. Sayfa CevaplarıHAZIRLIK ÇALIŞMALARI1. Aşağıdaki görsellerden doğal afetler sonucu oluşanları belirleyip işaretleyiniz. Cevap: 2. Araştırmanızda deprem sırasında yapılması gerekenler ile ilgili neler öğrendiniz? Cevap: Sabitlenmemiş dolap, raf, pencere vb. eşyalardan uzak durulmalıdır. Varsa sağlam sandalyelerle desteklenmiş masa altına veya dolgun ve hacimli koltuk, kanepe, içi dolu sandık gibi koruma sağlayabilecek eşya yanına çömelerek hayat üçgeni oluşturulmalıdır. Baş iki el arasına alınarak veya bir koruyucu (yastık, kitap vb) malzeme ile korunmalıdır. Sarsıntı geçene kadar bu pozisyonda beklenmelidir. 3. Kobe ile ilgili edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Cevap: Denize bakan bir tepenin üstünde konumlanan Kobe, Japonya’nın en cazip ve kozmopolit şehirlerinden biridir. Japonya’nın Çin ile ticaret yapmaya başladığı dönemlerden beri de önemli bir liman kentidir. Japonya’nın dünyaya açılmasından sonra yabancı uyruklu insanların gelip yerleşmeyi tercih ettiği ilk yerdir. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 88. Sayfa Cevapları1. ETKİNLİKAnlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını yazınız. Bu kelime ve kelime gruplarının anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz. Bunları öğrendiğiniz anlamıyla birer cümlede kullanınız. Öğrendiğiniz kelimeleri kendi oluşturduğunuz sözlüğünüze de yazınız. Cevap: TATBİKAT Sözlük Anlamı: Uygulama. FELAKET Sözlük Anlamı: Büyük zarar, üzüntü ve sıkıntılara yol açan olay veya durum, yıkım, bela. YERLE BİR OLMAK Sözlük Anlamı: Bir yerin tahrip olması, temeline kadar dağılması. DEV Sözlük Anlamı: Korkunç, çok iri ve olağanüstü güçlü masal yaratığı. GÖÇÜK Sözlük Anlamı: Çökmüş, kaymış toprak, çöküntü, yıkıntı. 2. ETKİNLİKAşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 1) Yazarın babası deprem sırasında ne yapmıştır? Cevap: Yazarın babası el feneriyle gelerek onları mutfak masasının yanına götürmüştür. 2) Yazarın babasıyla gurur duymasını sağlayan olay nedir? Cevap: Babası göçük altında kalan yan komşusunun çıkmasına yardım etmiştir. 3) Deprem sonrasında yazar ve ailesi nerede kalmıştır? Cevap: Şehrin öbür yanında bulunan, babasının çalıştığı çelik fabrikasına ait bir binada kalmıştır. 4) Yazarın babasının böyle bir felaket sonrasında diğer insanların yardımına gitmesini nasıl değerlendirirsiniz? Arkadaşlarınızla tartışınız. Cevap: Bu durumu çok fedakarca buldum. Çünkü böyle bir felaket sonrası herkes ailesinin yanında kalmak ve çok korktuğu için dinlenmek ister. Ancak yazarın babası ailesinin güvenliğini sağladıktan sonra zor durumda kalan insanlara yardım etmeye giderek örnek bir davranış sergiliyor. Böyle afetlerden sonra herkesin yardıma ihtiyacı oluyor ve o insanlara yardım el birliğiyle yardım edilmesi gerekiyor. 3. ETKİNLİKOkuduğunuz metni aşağıdaki unsurlara göre inceleyiniz. Cevap: Metindeki kahramanlar: Yazar, yazarın annesi, babası ve kız kardeşi, sokaktakiler, binadaki görevliler. Olay: Kobe’deki bir deprem sırasında ve sonrasında yazarın yaşadıkları ve gördükleri Yer: Japonya’nın Kobe kenti Zaman: Geçmiş zaman Anlatıcı: 1. tekil şahıs (Kahraman anlatıcı / yazar) 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 89. Sayfa Cevapları4. ETKİNLİKAşağıdaki cümleleri okuyarak soruları cevaplayınız. Alelacele evden çıkarken üzerimize bir şeyler almamıştık ama en azından güvende olduğumuz için mutluydum. a) Altı çizili kelimeler cümleye nasıl bir anlam katmıştır, cümlenin anlamında bir değişikliğe sebep olmuş mudur? Yazınız. Cevap: Altı çizili kelimeleri cümleye karşıtlık anlamı katmıştır. Cümlenin anlamında değişiklik vardır. Kelimenin öncesindeki cümle ile sonrasındaki cümle arasında birbirinden farklı görüşleri ifade etmektedir. b) Okuduğunuz metinde yönlendirici ifadelerin olduğu cümleleri yazınız. Bu cümlelerdeki yönlendirici ifadeleri işaretleyiniz. Cevap: Yalnız bunlar bana hep sıkıcı gelirdi. Aslında ben de korkmuştum ama bunu belli etmek istemiyordum. Onunla çok gurur duydum fakat binaların altında daha çok insan kalmıştı. Gerçi yemekte sadece pilav vardı ama çok aç olduğumdan hiç umurumda değildi. 5. ETKİNLİKAşağıdaki grafiği inceleyiniz ve soruları cevaplayınız. 1) Grafik ne hakkında bilgi vermektedir? Cevap: Grafik 2017 yılında Türkiye ve yakın çevresinde yaşanan depremler ve bu depremlerin aylara göre sayısı hakkında bilgi vermektedir. 2) Grafiğe göre deprem en çok hangi ayda olmuştur? Cevap: Deprem en çok Temmuz ayında olmuştur. 3) Grafiğe göre deprem en az hangi ayda olmuştur? Cevap: Deprem en az Ekim ayında olmuştur. 4) Depremin en çok olduğu ay ile en az olduğu ay arasındaki aylar hangileridir? Cevap: Ağustos ve Eylül aylarıdır. 5) Temmuz ayında kaç deprem olmuştur? Cevap: Temmuz ayında 55 deprem olmuştur. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 90. Sayfa Cevaplarıb) Grafiği örnek alarak siz de okuduğunuz kitapların sayısını aylara göre gösteren bir grafik çiziniz. Cevap: 6. ETKİNLİKAşağıdaki cümleler neden–sonuç bildirmektedir. Cümlelerin neden ve sonuç bölümlerini yazınız. Cevap: • Japonya’da çok fazla deprem oluyor bunun için sık sık deprem tatbikatları yapardık. Neden: Japonya’da çok fazla deprem oluyor. Sonuç: Sık sık deprem tatbikatları yapardık. • Bu tatbikatlar bana hep sıkıcı gelirdi çünkü Kobe çok sağlam ve güzel bir şehir. Neden: Kobe çok sağlam ve güzel bir şehir. Sonuç: Bu tatbikatlar bana hep sıkıcı gelir. • Daha beş yaşında olduğu için çok korkmuştu. Neden: Daha beş yaşında. Sonuç: Çok korkmuştu. • Çok aç olduğumdan yemeğin ne olduğu umrumda değildi. Neden: Çok açtım. Sonuç: Yemeğin ne olduğu umurumda değildi. • Evimize gitmemiştik çünkü ne elektriğimiz vardı ne de suyumuz. Neden: Ne elektriğimiz vardı ne de suyumuz. Sonuç: Evimize gitmemiştik. 7. ETKİNLİKa) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Konuşma sırasında bu ifadeleri, hangi duygularınızı anlatmak için kullanırsınız? Açıklayınız. Cevap: Cevap: Bu ifadeleri düşündüğümüzü, üzüldüğümüzü, bir konuda fikrimizin olmadığını, sevindiğimizi ve bir bilgiyi onayladığımızı belli etmek için kullanırız. b) Yukarıdaki görsellerden istediğiniz birini seçiniz. Beden dilinizi kullanarak bu ifadeye uygun kısa bir konuşma yapınız. Cevap: Gülümseme İnsan sadece bir duruma sevindiğinde mi gülümser? O zaman oldukça az gülümsemiş oluruz. Halbuki gülümseme en fazla yaptığımız mimik olmalıdır. Sevdiğimiz birini gördüğümüzde, biriyle selamlaşırken, insanlara seslenirken de gülümsemeliyiz. Gülümseme insandan insana geçer. Karşımızdaki sohbet ederken tebessüm ederse biz de farkında olmadan ona katılırız. Yüzünüzden tebessüm eksik olmasın. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 91. Sayfa Cevapları8. ETKİNLİKAşağıdaki köklere, verilen ekleri getiriniz. Oluşan kelimeyi tekrar yazınız ve bu ek sayesinde yeni kelime türeyip türemediğini işaretleyiniz. Cevap: 9. ETKİNLİKMetinden alınan aşağıdaki cümleyi okuyunuz. Soruları cevaplayınız. Japonya’da çok fazla deprem olduğunu biliyordum. a) Bu cümlede kesme işareti niçin kullanılmıştır? Cevap: Devlet adları özel isim olduğu için gelen ekler kesme işareti ile ayrılır. b) Aşağıdaki kesme işaretinin kullanım alanları ile bunlara verilen örnek cümleleri eşleştiriniz. Cevap: 1) Türkiye’mizin güzellikleri anlatmakla bitmez. 2) Konuyla ilgili ayrıntılı bilgiyi Eren Bey’den alabilirsiniz. 3) Yazı dili ile konuşma dilinin aynı olmasını sağlamak TDK’nin görevlerindendir. 4) Başvurular 24 Mart’a kadar uzatıldı. 5) 1915’te düşman orduları kapıya dayanmıştı. 6) A’dan z’ye tüm masrafları karşılayacağına söz vermişti. 7) Güzelliğin on par’etmez Bu bendeki aşk olmasa [ 6 ] Bir ek veya harften sonra gelen ekleri ayırmak için konur. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 92. Sayfa Cevapları10. ETKİNLİKAşağıdaki cümlelerde uygun yerlere kesme işareti koyunuz. Cümleleri yeniden yazınız. Cevap: Denilir ki Karacaoğlanın bazı türkülerinde başka başka yer adları vardır. Denilir ki Karacaoğlan’ın bazı türkülerinde başka başka yer adları vardır. Bursaya yapılacak gezimiz 27 Nisana ertelendi. Bursa’ya yapılacak gezimiz 27 Nisana ertelendi. Çocuklar bugün TBMMyi ziyaret etti. Çocuklar bugün TBMM’yi ziyaret etti. Okulumuz yarışmada 2nci oldu. Okulumuz yarışmada 2’nci oldu. 11. ETKİNLİKAşağıdaki giriş bölümünün bir kısmı verilen hikâyeyi siz tamamlayınız. Yazınızda yabancı dillerden alınmış dilimize henüz yerleşmemiş kelimeler yerine Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz. Yazınıza bir başlık koymayı unutmayınız. Cevap: KARDELENİN ÖYKÜSÜ Karla kaplı dağlarda, yaylalarda kar üstünü delerek çıkan bu çicek ne kadar da güzeldir. Zor şartlarda yetişen, dirençli ve bir o kadar da narin olan kardelenin hikâyesini öğrenince ona hayran kalacaksınız. Bir zamanlar genç bir adam genç bir kadına aşıkmış. Ona olan aşkını ilan ettiğinde kadın “Seninle evlenmemi istiyorsan bana bir gelincik çiçeği getir.” demiş. Adam da ona “Bu karlı kışta nasıl gelincik bulmamı beklersin?” demiş. Ancak kadın düşüncesinden vazgeçmemiş. Adam ümitsizce gelincik aramaya koyulmuş. Ancak bulduğu çiçek beyaz ve narin kardelen çiçeğiymiş. Güzel çiçeği koparmış ve eve gitmiş. Hikâyenin Tamamı5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayınları 93. Sayfa CevaplarıBİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK1. Ağaçların önemi ile ilgili atasözü ve özdeyişler bulunuz. Bunların anlamlarını öğreniniz. Cevap: Yaş kesen baş keser: Ağacın pek çok yararları vardır, yalnızca odun sağlamak için ağaç kesen kimse, insan canına kıymış gibi büyük suç işlemiş olur. 2. “Tohumlar Fidana” şarkısını dinleyiniz. Şarkının sözlerini ezberleyiniz. Cevap: Tohumlar fidana Yuvadır kuşlara Bir tek dal kırmadan Yuvadır kuşlara 3. Orman Bakanlığının internet sitesinden 2017 yılında dikilen ağaç sayısını ve bu ağaçların hangi bölgeye dikildiğini araştırınız. Bakanlığın internet sitesinin adresini defterinize not alınız. Cevap: Orman Bakanlığı İnternet Sitesi: www.ogm.gov.tr Orman Bakanlığı bir yılda 350 milyon fidan üretmekte ve dikmektedir. Orman Bakanlığı ağaçları genel olarak üniversite ve okul bahçeleri, ibadethane bahçeleri, mezarlıklar, hastane ve sağlık ocağı bahçeleri, çeşitli köyler ve karayolu kenarlarına dikmiştir. 4. İstediğiniz bir ağaçla ilgili kitap ya da dergiden bilgi toplayınız. Araştırmanızda kaynak olarak kullandığınız yayının künyesini (kitabın yazarının soyadı, adı, kitabın adı, yayınevi, yayın yeri, yayın yılı) defterinize not alınız. Cevap: MEŞE AĞACI Meşe, üstün kalitesi nedeniyle bütün tarih boyunca çok kullanılan ve bu sebeple çok tahrip edilen bir ağaç cinsidir. Dünya üzerinde geniş bir yayılım bölgesi vardır. Mobilya ve yakacak olarak en sağlam ve en çok tercih edilen ağaçtır. Meşenin yakma odunu ve odun kömürü olarak büyük bir değeri vardır. Meşenin bazı türlerinin kabuklarında mantar oluşur. Bu oluşumlar özellikle boya endüstrisi için çok önemlidir. Büyük ve küçük baş olan neredeyse tüm hayvanlar meşe yaprağından hoşlanırlar. Hatta ülkemizin bazı yörelerinde bazı meşe türlerinin yaprağı toplanıp yemeği bile yapılmaktadır. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 85-86-87-88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz. Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-69-70-71-72-73-74-75-76-77-78. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
05 Kasım 2022, 14:03 |
Abone Mesaj Sayısı: Konu Sayısı: 2776 |
Süper bir konu olmuş öykülerinize bayılıyorum burdan ne zaman ödev yapsam öğretmen çok beğeniyor çok teşekkür ederim |
HIZLI CEVAP YAZ |
Yasal Uyarı | |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |