08 Eylül 2023, 13:34
Donatello
Yönetici

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 117-119-120-121-122 Koza Yayınları


4. Tema Millî Kültürümüz: Padişaha Su Hediye Eden Adam Metni Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 117-118-119-120-121-122. Sayfa Cevapları Koza Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 117. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

HAZIRLIK

1. İnsanlara yardım ettiğinizde hissettiklerinizi açıklayınız.

Cevap: İnsanlara yardım etmek bana mutlu ve huzurlu hissettirir.

2. Hangi konularda cömert davranırsınız?



Cevap: Paramı, yemeğimi veya eşyalarımı insanlarla paylaşırken cömert olmaya özen gösteririm.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 119. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

1. ETKİNLİK

Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyip defterinize yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi, kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlük defterinize yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanınız.

Cevap:



HALİFE: Din koruyuculuğunu yapmakla görevli, çok iyi eğitilmiş kimse.

TESTİ: Toprak, cam, metal vb. maddelerden yapılan, geniş gövdeli, dar boğazlı, emzikli veya emziksiz su kabı.

2. ETKİNLİK

a. Gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcüklerle ilgili verilen aşağıdaki bilgileri okuyunuz.

b. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Bu cümlelerde altı çizili kelimelerden hangisi gerçek, hangisi mecaz, hangisi terim anlamıyla kullanılmıştır? Yazınız.



Cevap:

Bir zamanlar Bağdat’ta çok cömert bir halife vardı.
“cömert” kelimesi bu cümlede ––––––gerçek–––––– anlamıyla kullanılmıştır.

Bu cömert topraklarda her şey yetişirdi.
“cömert” kelimesi bu cümlede –––––––mecaz–––––– anlamıyla kullanılmıştır.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 120. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

Cevap:



— Bu testiyi altınla doldurun.
Bu cümlede “doldurmak” kelimesi –––––gerçek–––––– anlamıyla kullanılmıştır.

Seni iyice doldurmuşlar yoksa sen bu sözleri söylemezdin.
Bu cümlede “doldurmak” kelimesi ––––––mecaz––––––– anlamda kullanılmıştır.

“Çöl, nehir, dağ” kelimeleri coğrafya bilimine özgü kelimelerdir.
“Çöl, nehir, dağ” kelimeleri bu cümlede ––––––terim–––––––– anlamıyla kullanılmıştır.

Roman, günümüzde çok okunan edebî bir türdür.
“Roman” kelimesi bu cümlede –––––––terim––––––– anlamıyla kullanılmıştır.



3. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.

Cevap:

Metnin konusu: Cömertlik ve yardımseverlik

Metnin ana fikri: İnsanlara yardım etmek onların hayatını değiştirebilir.



4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Cömert halife nerede yaşarmış?

Cevap: Cömert Halife Bağdat’ta yaşarmış.

Yoksul adamın karısı, yoksulluktan kurtulmak için kocasına ne önermiş?



Cevap: Yoksul adamın karısı, halifeye gitmesini önermiş.

Halife, su dolu testiyi görünce yoksul adam hakkında ne düşünmüş?

Cevap: Halife, yoksul adamın samimi davranışından çok etkilenmiş.

Halifenin kişilik özellikleri nelerdir?



Cevap: Halife; cömert, yardımsever, güler yüzlü ve anlayışlı biridir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 121. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

5. ETKİNLİK

Metni tür ve biçim yönünden daha önce ezberlediğiniz “Bayrağımın Türküsü” metniyle karşılaştırınız.

Cevap:

PADİŞAHA SU HEDİYE EDEN ADAM
Tür: Hikaye
Biçim: Düz yazı



BAYRAĞIMIN TÜRKÜSÜ
Tür: Şiir
Biçim: Dizelerle yazılmıştır

6. ETKİNLİK

a. Ünlü düşmesi ve ünlü daralmasıyla ilgili aşağıda verilen bilgileri okuyunuz.

b. Okuduğunuz metinde geçen ünlü düşmesine ve ünlü daralmasına uğramış kelimeleri bularak altlarını çiziniz. Ardından bu ses olaylarına aşağıdaki gibi ikişer örnek yazınız.

Cevap:

Ünlü düşmesi örnekleri: 

  • sabır etmesini 🠖 sabretmesini
  • akıl-ına 🠖 aklına

Ünlü daralması örnekleri:

  • yaşa-yor 🠖 yaşıyor
  • bilme-yor 🠖 bilmiyor

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 122. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

7. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz, verilen bilgileri okuyunuz.

Turistik Yerler

b. Tarihî ve turistik bakımdan oldukça zengin bir ülkede yaşamaktayız. Yukarıda görselleri verilen Diyarbakır Kalesi, Kapadokya Peribacaları ve Süleymaniye Camisi bu yerlerden bazılarıdır. Yıl içinde birçok yerli ve yabancı turist ağırlayan bu yerler; bize tarihimiz ve doğamız hakkında bilgi vermekte, diğer ülkelere bizi tanıtan bir kimlik özelliği taşımaktadır. Bu nedenle tarihî ve turistik yerlerimizi özenle korumalıyız. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak sınıfınıza getirdiğiniz görselleri ve görsellere ait bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu yerleri korumak için neler yapılması gerektiği hakkında bir konuşma yapınız.

Cevap:

Tarihi ve turistik yerleri korumak için öncelikle bu konuda bilinçlenmeliyiz. Bu da bilen insanların bilmeyenlere anlatmasıyla mümkündür. Tarihi bir yere gittiğimizde oradaki nesnelere dokunmamalı, zarar vermemeliyiz. Doğal güzellikleri korumak konusunda hassas davranmalıyız. Ormanlarda ateş yakmamalı ve denizlere çöp atmamalıyız. Ziyaret ettiğimiz mekanlarda kurallara uygun davranmaya çalışmalıyız.

8. ETKİNLİK

Ülkemizdeki tarihî zenginlikleri ve doğal güzellikleri diğer ülkelerde yaşayan insanlara duyurmak için yapılması gerekenler hakkında defterinize bilgilendirici bir metin yazınız. Yazmaya başlamadan önce metnin konusunu ve ana fikrini belirleyerek giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşan bir taslak oluşturunuz. Metninizde anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanmaya özen gösteriniz. Metninizi desteklemek için “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayıp sınıfa getirdiğiniz görsellerden de faydalanınız. Metninize başlık koymayı unutmayınız. Metninizi bitirdikten sonra gözden geçirerek varsa yazım ya da noktalama hatalarınızı düzeltiniz. Eğer isterseniz metninizi öğretmeninizin kontrolünde tahtaya çıkarak okuyabilirsiniz.

Cevap:

ÜLKEMİZİN GÜZELLİKLERİ

Ülkemizde çok sayıda tarihi ve doğal güzellik vardır. Bunları ziyaret etmeli, ülkemizdeki değerini bilmeliyiz. Aynı zamanda bunları başka ülkelere de tanıtmalıyız.

Ülkemizdeki tarihi ve doğal güzellikleri öncelikle kendimiz tanımalıyız. Fırsat buldukça böyle yerleri ziyaret etmeli, özeliklerini bilmeliyiz. Bu durum hem bize faydalı olur, hem de başka ülkelerden gelen turistlere bu mekanlara gitmesini önerme şansı buluruz. Tarihi ve doğal güzellikleri tanıtan reklam panoları, broşürleri hazırlamak faydalı olacaktır. Aynı zamanda bu mekanlarda dükkanı bulunan esnafların yabancı dil bilmesi, ülkemizi iyi temsil etmesi çok önemlidir.

Böyle çalışmalar bakanlıklar ve sosyal çalışmalar yoluyla yapılabilir. Unutmamak gerekir ki çok zengin ülkemizi iyi tanıtmak hep birlikte çalışarak yapabileceğimiz bir iştir.

SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Yaşadığınız yöreye ait bir türkü ezberleyiniz.

Cevap:

BURSA’NIN UFAK TEFEK TAŞLARI

Bursa’nın ufak tefek taşları
Keman olmuş o yarimin kaşları
Bir omuzdan bir omuza saçları

A benim esmer güzelim
Yarimle kol kola gezelim

Meşeli dağlar meşeli
İçinde halı döşeli
Kül oldum aşka düşeli

A benim esmer güzelim
Yarimle kol kola gezelim

Hamamın üçtür kurnası
İçinde üç Kız yunası
Üç kızın biri benim olası

A benim esmer güzelim
Yarimle kol kola gezelim

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 110-112-113-114-115-116 Koza Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


07 Ocak 2024, 17:02

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3647

Sizi cok tesekkur ederim guzel cevaplar tebrikler diliyorum

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.