08 Eylül 2023, 19:04
Donatello
Yönetici

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 123-124-125-126-127 Koza Yayınları


4. Tema Millî Kültürümüz: Benden Selam Olsun Bolu Beyi’ne Dinleme Metni Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları Koza Yayınları



5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 123. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

HAZIRLIK

1. Ne tür müzikler dinliyorsunuz?

Cevap: Genellikle pop şarkılar dinlemeyi severim.

2. Türkü dinlemekten hoşlanıyor musunuz? Bildiğiniz türküler nelerdir?



Cevap: Bazı türküleri seviyorum. Örneğin; Deniz Üstü Köpürür, Allı Turnam, Elif Dedim Be Dedim, Sarı Gelin sevdiğim türkülerdir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 124. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

1. ETKİNLİK

Dinlediğiniz türküden alınan aşağıdaki kelimeler bulmacanın harfleri arasına gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup örnekteki gibi belirginleştiriniz. Ardından kelimelerin anlamını tahmin ederek ifadelerin başına yazınız.

Cevap:



Kelime Bulmaca

KİŞNEMEK: Atın bağırır gibi yüksek ses çıkarması.
KARAYAZI: Kötü yazıldığına inanılan alın yazısı.
EFE: Yiğit, özellikle Batı Anadolu köy yiğidi, zeybek.
TABUR: Dört bölükten kurulan, bir binbaşının komutasındaki asker birliği.
KIN: Bıçak, kılıç vb. kesici araçların kabı.
SEDA: Kulağın duyabildiği titreşim, ses, ün.
BEY: Küçük bir toplumun veya küçük bir devletin başkanı.
TÜFEK: Savaş veya avda kullanılan, uzun namlulu ateşli silah.
KALKAN: Ok, kılıç vb.nden korunmak için savaşçıların kullandığı korunmalık.
KIZAN: Erkek çocuk.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 125. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

2. ETKİNLİK

“Benden Selam Olsun Bolu Beyi’ne” metnine farklı iki başlık belirleyerek bu başlıkları ve başlıkları seçme nedenlerinizi yazınız.

Cevap:



Birinci başlık: Kahramanlık Türküsü
Bu başlığı seçme nedenim: Şiir, bir kahraman tarafından dile getirilmiştir.

İkinci başlık: Yiğitlik Makamı
Bu başlığı seçme nedenim: Şiirde yiğit ve mert olmaktan bahsedilmektedir.

3. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana duygusunu yazınız.

Metnin konusu: Meydan okuma



Metnin ana duygusu: Bir yiğit kendisinden daha yüksek makamda olan birine meydan okumaktan korkmaz.

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Bolu Beyi’ne seslenen kimdir?



Cevap: Bolu Beyi’ne seslenen Köroğlu’dur.

Bolu Beyi nasıl bir insandır?

Cevap: Bolu Beyi’nin askerleri ve silahları vardır.

Bu türküden hareketle Köroğlu’nun kişiliği hakkında neler söyleyebilirsiniz?



Cevap: Köroğlu; cesur ve mücadeleci biridir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 126. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

5. ETKİNLİK

“Benden Selam Olsun Bolu Beyi’ne” türküsünü daha önce dinlediniz mi? Metni dinlerken ritim tutarak ya da mırıldanarak eşlik ettiniz mi? Metni beğendiniz mi? Nedenleriyle açıklayınız.

Cevap: Metni beğendim. Bu metin güzel ve akılda kalıcı bir kahramanlık şiiridir. Köroğlu’nun cesur tavrı ve kendini ifade etme biçimi çok hoşuma gitti.

6. ETKİNLİK

Köşeli ayraç ( [ ] ) ve uzun çizgi (konuşma çizgisi) (—) hakkında aşağıda verilen bilgileri okuyunuz. Köşeli ayracın ve uzun çizginin görevleriyle bu görevlere ait örnekleri eşleştiriniz.



Cevap:

Köşeli Ayraç Kullanılan Yerler

Uzun Çizgi Kullanılan Yerler


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 127. Sayfa Cevapları Koza  Yayınları

7. ETKİNLİK

Türküler, Türk toplumunun tarihini, gelenek ve göreneklerini, alışkanlıklarını en iyi şekilde yansıtan unsurlardır. Türkülerimiz, dilden dile, kuşaktan kuşağa yaşamaya devam etmektedir. Geçmişten günümüze yaşadığımız olayları, yaşam tarzımızı, kültürümüzü anlatırlar bizlere. Sadece anlatmakla kalmaz onları yazanların, söyleyenlerin duygularıyla yaşatırlar da. “Benden Selam Olsun Bolu Beyi’ne” türküsünü bir kez daha dinleyiniz. Türkünün yazıldığı döneme ait ne tür bilgiler verdiğini belirleyiniz. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında ezberlediğiniz türküleri arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu türkülerin gelenek, görenek ve yaşam tarzımıza dair ne tür bilgiler içerdiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.



Cevap: Türküler, yazıldığı dönemin tarihi, sosyal, kültürel özellikleri hakkında bilgiler içerir. Tarihi bir olay, toplumun yaşam biçimi, gelenek ve görenekler, yöresel yemekler, dönemin insanlarının konuştuğu ve hissettiği her şey hakkında ipucu verir. Türküler, çoğunlukla yaşanmış bir olayın ardından yazılır. Bu da dönemin yaşanmışlıkları hakkında bilgi edinmemizi sağlar.

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerde verilen müzik aletlerinden hangileri geleneksel çalgılarımıza aittir? İşaretleyiniz. Kültürümüze ait müzik aletlerinden çalabildikleriniz var mı? Hangi geleneksel müzik aletini çalmak isterdiniz? Açıklayarak yazınız. Yazınıza başlık koymayı unutmayınız. Yazılarınızda dilimize yabancı dillerden geçmiş ancak henüz yerleşmemiş kelimelerin yerine Türkçelerini kullanınız.

Kültürümüzdeki Müzik Aletleri



Cevap: Kültürümüze ait müzik aletlerinden bağlama ve kopuz çalmak isterdim. Özellikle telli çalgılar çok hoşuma gidiyor. Henüz herhangi bir müzik aletini çalamasam da dinlemeyi çok seviyorum. Umarım bir gün ben de bir müzik aleti çalmayı öğrenirim.

SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Ormanların korunması için yapılması gerekenleri araştırınız.

Cevap: Ormanların korunması için;

  • Orman ağaçları düzenli ve planlı kesilmelidir.
  • Orman yangınlarını kontrol altına alabilmek için organize olunmalıdır.
  • Yangın nedeniyle tahrip olan yerler ağaçlandırılmalıdır.
  • Ormanlık alanlara bina yapılmamalı, bu alanlar korunmalıdır.
  • Orman ürünleri doğru kullanılmalıdır.
  • Bu konuda çalışan kurum ve kuruluşlara yardım edilmelidir.

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 117-119-120-121-122 Koza Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


09 Ocak 2024, 19:50

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3712

Çok güzel bir yayın 👍🏅🏆🎖

17 Şubat 2024, 16:43

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3712

Bence çok güzel olmuş ellerinize sağlık

23 Şubat 2024, 20:55

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3712

Bence de çok güzel olmuş diğerlerinin dinleme metni yok ama buranın vs ellerinize sağlık

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.