29 Şubat 2024, 10:26
can
Yönetici

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 194-199-203. Sayfa Cevapları


6. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 194-195-196-197-198-199-200-201-202-203 Cevapları MEB Yayınları

6.ÜNİTE Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı: Duyu Organları Cevapları


6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları

Okuldan eve gelen Cenk, kapı zilini çaldı. Zilin sesini duyan annesi kapıyı açtı. Annesi ile selamlaşıp içeri giren Cenk, odasına geçerken mutfaktan gelen kek kokusunu algıladı ve “Anne, bir dilim kek yiyebilir miyim?” diye sordu. Annesi de “Önce elini ve yüzünü yıka, okul kıyafetlerini değiştir. Ben de o sırada keki dilimler, tabağını hazırlarım.” dedi. Cenk, elini yıkarken musluktan önce soğuk sonra sıcak su geldiğini hissetti. Üzerindeki kıyafetleri değiştiren Cenk, mutfağa gitti. Annesinin tabağa koyduğu kek dilimini yemeye başladı. Kekin tadını çok beğenen Cenk “Tam bir kek ustasısın anne! Çok lezzetli olmuş, ellerine sağlık!” diyerek annesini gülümsetti.

Yukarıdaki metinde başkahraman Cenk, hangi duyu organlarını kullanmıştır?

Cevap:



İşitme: zil sesi

Koku alma: kek kokusu

Deri: Soğuk ve sıcak suyun hissedilmesi



Tat alma: Kekin tadını alma


6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 199 Cevapları

YAPALIM ÖĞRENELİM

Koku Alma ve Tat Alma Duyuları Arasındaki İlişki

NELER LAZIM?

Bıçak, iki adet göz bandı veya kumaş parçası, maydanoz, nane, elma, armut, patates.



HAYDİ BAŞLAYALIM

• Üçer kişilik gruplar oluşturalım.
• Patates, elma ve armudu bıçak yardımıyla küp küp dilimleyelim, maydanoz ve nanenin yapraklarını koparalım. Bıçak kullanırken dikkatli olmaya özen gösterelim.

• Her gruptan iki arkadaşımızın gözünü etraflarını göremeyecekleri şekilde kumaş veya göz bandıyla kapatalım. Gözü kapalı arkadaşlarımızın birinden burnunu elleriyle ve hava almayacak şekilde sıkıca kapatmasını isteyelim.

• Sadece gözleri kapalı olan arkadaşımıza sırasıyla patates, elma ve armut dilimlerini, maydanoz ve nane yapraklarını tattıralım. Arkadaşımıza tattığı besinlerin neler olduğunu soralım.



• Hem gözü hem de burnu kapalı arkadaşımıza sırasıyla patates, elma ve armut dilimlerini, nane ve maydanoz yapraklarını tattıralım. Arkadaşımıza tattığı besinlerin neler olduğunu soralım.

DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM

1. Sadece gözü bağlı olan arkadaşınız, tadından yola çıkarak hangi besinleri tanıyabildi?

Cevap: Besinlerin hepsini tadından tanıdı.




2. Gözü bağlı ve burnu kapalı olan arkadaşınız, tadından yola çıkarak hangi besinleri tanıyabildi?

Cevap: Bazılarını tanıdı, bazılarını tanıyamadı.


3. Her iki arkadaşınızın tanıyabildiği besinler aynı mı? Farklıysa sebebini açıklayınız.

Cevap: Tanıyabildiği besinlerden aynı ve farklı olanlar var.




6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları

KENDİNİ DEĞERLENDİR

1. Duyu organları ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a. Gözü oluşturan katmanları dıştan içe doğru sırasıyla yazınız.

Cevap: Sert Tabaka – Damar Tabaka – Ağ Tabaka


1,56b. “K, sert tabakanın gözün ön kısmında saydamlaşmasıyla oluşturduğu yapıdır. L ise irisin ortasında bulunan ve gözün iç kısımlarına ışık girmesini sağlayan açıklıktır.” ifadesinde K ve L yerine neler yazılmalıdır?



Cevap: K yapısı saydam tabaka (kornea), L yapısı ise göz bebeğidir.


c. Ceyda, arkadaşı Ali’ye “Topu bana atar mısın?” diye seslenmiştir. Ali de topu Ceyda’ya atmıştır. Ceyda’nın sesinin Ali tarafından işitilmesinde görev alan yapılar nelerdir? Sırasıyla yazınız.

Cevap: Kulak Kepçesi – Kulak Yolu – Kulak Zarı – Çekiç – örs – Üzengi – Oval Pencere – Salyangoz – Duyu Almaçları – İşitme Sinirleri – Beyindeki işitme Merkezi


2. Aşağıdaki açıklamaların ait olduğu kavramları belirleyiniz. Açıklama başındaki harf ile ilgili kavramı eşleştirerek noktalı yerlere yazınız.



a. Kulak ile yutağı birbirine bağlar.
b. Burundaki koku almaçlarının yoğun olarak bulunduğu bölgedir.
c. Gözün ön kısmındaki saydam tabakadır.
ç. İnsan vücudundaki en büyük duyu organıdır.
d. Vücudun dengesinin sağlanmasında beyinciğe yardım eden duyu organıdır.
e. Besinlerin tadının algılanmasını sağlayan duyu almaçlarını bulundurur.

Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 203 Cevapları MEB

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 184-193. Sayfa Cevapları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.




HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.