21 Ocak 2024, 14:16
Mehmet Akif
Yönetici

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 251-252-253-254. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 251-252-253-254 Cevapları Anka Kuşu Yayınevi

8. Tema Sağlık Ve Spor: Çocuklarda Diyabet Dinleme/İzleme Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları Anka Yayınları

Düşünelim-Tartışalım

1. Nasıl ve nelere dikkat ederek besleniyorsunuz?

Cevap: Doğal olan besinleri tercih ediyorum. Dengeli ve yeterli besleniyorum. Hazır yiyeceklerden uzak duruyorum. Annemin yaptığı yemekleri yiyor, abur cubur tüketmiyorum.


2. Ailenizde ya da çevrenizde diyabet hastası var mı? Bu insanlar nelere dikkat etmek zorunda kalıyorlar?



Cevap: Evet var. Bu insanlar diyet yapıyorlar. Şekerli ürünleri, karbonhidratlı besinleri tüketmiyorlar. Sürekli ilaç kullanıyorlar. Egzersiz yapmaya çalışıyorlar.


İzleyeceğiniz filmin konusu ne olabilir?

Cevap: Diyabet hastalığındaki artış ve nedenleri olabilir.




6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları Anka Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıda harf gruplarının oluşturduğu kelimelerin anlamları yer almaktadır. Anlamlardan hareketle her harf grubunun hangi kelimeyi oluşturduğunu bulunuz.

Cevap:

6. Sınıf Türkçe Sayfa 252 Cevapları Anka


2. ETKİNLİK 

Aşağıdaki soruları izlediğiniz filme göre cevaplayınız.



1. Duygu kaç yaşında ve hastalığının adı nedir?

Cevap: Hastalığının adı diyabettir. Duygu 13 yaşındadır.


2. İnsülin nedir ve ne işe yarar?

Cevap: Kan dolaşımındaki şekerin hücreler tarafından alınmasını ve enerji üretimi amacıyla kullanılmasını sağlar.




3. Diyabetin belirtileri nelerdir?

Cevap:

Bol su içme, kilo kaybı, sık idrara çıkma, uyku hali, ağız kuruluğu


4. Duygu’nun okulda karşılaştığı sorunlar nelerdir?



Cevap:

İnsülin iğnesinin yapabileceği uygun bir yer bulamamak

Okulda revir ve hemşirenin olmaması.

Tuvalete sık gitme



Beden eğitimi öğretmeninin onu derse almak istememesi


5. Duygu’nun beden eğitimi öğretmeni onun derse katılmasını istemedi ve Duygu çok üzüldü. Duygu’nun yerinde olsaydınız ne hissederdiniz?

Cevap: Ben de çok üzülürdüm ve hastalığım hakkında öğretmene bilgi verirdim.


6. Beden eğitimi öğretmeni siz olsaydınız ona nasıl davranırdınız?



Cevap: İlk önce Duygu’nun ailesi ile görüşür, okul idaresi ile görüşür ve doktorundan bilgi alırdım.


7. Duygu’nun arkadaşı olsaydınız onu nasıl teselli ederdiniz?

Cevap: Empati yapardım ve kendimi onun yerine koyarak teselli ederdim. Ona, bunun herkesin başına gelebilecek bir durum olduğunu, önemli olanın hastalığı ile bilinçli şekilde hareket etmesini, barışık olması gerektiğini söylerdim.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları Anka Yayınları

3. ETKİNLİK 

Aşağıda filmden alınan ifadelerden nesnel yargı bildirenlerin başına “N”, öznel yargı bildiren ifadelerin başına “Ö” harfini koyunuz.



Cevap:

6. Sınıf Türkçe Sayfa 253 Cevapları Anka Yayın


4. ETKİNLİK 

Diyabet

En büyük varlık sağlık,
Diyabet zor bir hastalık,
Umutsuzluğa kapılma,
Mücadeleyi asla bırakma.



Sebebi, kanındaki insülinin kullanılmaması.
Belirtisi, vücudunun dermansız kalması.
Kandaki şekerinin artması,
Vücudun için zehir gibi zararlı.

Sağlıklı beslen, yediklerine dikkat et.
Egzersiz yap, bunu hep akıl et.
Güç her zaman sende, fark et.
Yok olur gider o zaman diyabet.

Doğa KAHRAMAN


Yukarıdaki şiirle ilgili verilen bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” getiriniz.

Cevap:

(D) Şiirin konusu diyabettir.
(D) Şiirin 1. bölümünde tezat vardır.
(Y) Şiirin 2. bölümünde abartma vardır.
(Y) Şiirin 3. bölümünde tezat vardır.
(D) Mısra sonlarındaki ses benzerliği şiire ahenk katmaktadır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları Anka Yayınları

5. ETKİNLİK 

“Diyabet” kelimesinin çağrıştırdığı kavramları boş yerlere yazıp bu kelimelerin de kullanıldığı öyküleyici bir metin yazınız.

Cevap:

 

6. Sınıf Türkçe Sayfa 254 Cevapları Anka


MEHMET’İN AZMİ

Bir zamanlar küçük bir kasabada, Mehmet adında sevimli bir genç yaşarmış. Mehmet, herkes tarafından sevilen, enerjik ve neşeli bir gençti. Ancak bir gün, sağlık sorunları yaşamaya başladı. Sürekli susuzluk hissi, sık sık tuvalete gitme ihtiyacı ve yorgunluk, Mehmet’i endişelendiriyordu.

Ailesi, Mehmet’i hemen bir doktora götürdü. Yapılan testlerin ardından, doktor Mehmet’e tip 1 diyabet teşhisi koydu. Mehmet ve ailesi, bu yeni gerçekle yüzleşmek zorunda kaldılar. Ancak Mehmet’in pozitif ruhu ve ailesinin destekleriyle, diyabetle başa çıkma yolunda birlikte adım atmaya karar verdiler.

Mehmet, diyabet yönetimi için insülin kullanmayı öğrendi. Her gün düzenli olarak kan şekerini kontrol etmek, sağlıklı bir diyet uygulamak ve düzenli egzersiz yapmak için çaba sarf etti. Ancak en önemlisi, Mehmet, yaşadığı bu deneyimi diğer insanlarla paylaşarak farkındalık yaratmaya karar verdi.

Kasabada bir gün, Mehmet, diyabetle yaşamak ve başa çıkmak konusunda bir topluluk etkinliği düzenledi. Etkinliğe kasaba sakinleri ve sağlık profesyonelleri katıldı. Mehmet, kendi deneyimlerini paylaşarak diyabetin nasıl yönetilebileceği konusunda bilgi verdi. Ayrıca, diyabetin sadece bir engel olmadığını, doğru yönetildiğinde insanların sağlıklı ve mutlu bir yaşam sürmeye devam edebileceğini vurguladı.

Mehmet’in özverili çabaları ve topluluğa sağladığı bilgilerle, kasaba sakinleri diyabet hakkında daha bilinçli hale geldi. Diyabetle yaşayanlar, Mehmet’in deneyiminden ilham alarak hayatlarını daha etkili bir şekilde yönetmeye başladılar.

Mehmet’in diyabetle başa çıkma süreci, kasabanın bir araya gelmesine ve dayanışma içinde olmasına neden oldu. Diyabet, Mehmet için bir zorluk olabilirken, aynı zamanda onun ve kasaba halkının birbirine daha da yakınlaşmasına sebep oldu. Mehmet’in hikayesi, sadece bir sağlık sorununun üstesinden gelmekle kalmayıp aynı zamanda toplumu bir araya getirerek güçlenmesini sağlayan bir öyküydü.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 246-248-249-250. Sayfa Cevapları ANKA Kuşu Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.