01 Ocak 2022, 19:21
Donatello
Yönetici

9. Sınıf Coğrafya 36-37-38-39-40-41-42-43-44. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


9. Sınıf MEB Yayınları Coğrafya Ders Kitabı 1. Ünite DOĞAL SİSTEMLER Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 “Dünya’nın Hareketleri ve Sonuçları” Cevapları

9. Sınıf Coğrafya MEB Yayınları 36. Sayfa Cevapları

Konuya Başlarken

Üzerinde yaşadığımız Dünya, insanlar doğrudan hissedemese de hem kendi ekseni etrafında hem de Güneş çevresinde sürekli hareket etmektedir. Dünya’nın bu hareketleri gece ve gündüz oluşumu,gece ve gündüz sürelerinin değişimi, mevsimlerin oluşumu gibi sonuçlar doğurmaktadır.

1. Gün içinde yaşanan durumlardan hangileri dünyanın hareket ettiğine kanıt gösterilebilir?

CEVAP: Gece ve gündüzün birbirini takip etmesi, günlük sıcaklık farklarının oluşması, fiziksel çözülme, gölge boyunun değişmesi, rüzgarların oluşması, okyanuslarda halkaların oluşması, güneşin doğudan doğuğ batıdan batması gibi durumlar dünyanın hareket ettiğinin kanıtları arasındadır.



2. Mevsimler oluşmasaydı gündelik faaliyetler bu durumdan nasıl etkilenirdi?

CEVAP: Mevsimler olmasaydı her zaman aynı mevsimi yaşardık. Bu durum tüm hayatımızı etkilerdi. Örneğin; kış gelmeyen bir yerde kış turizmi olmaz, yağışın olmadığı yerlerde ağaçlar büyümezdi. Belirli yerlerde belirli tarım ürünleri yetişirdi, çeşitlilik olmazdı. Ayrıca hava durumuna göre giyindiğimiz için hep aynı mevsimlik kıyafetlerimizi giyerdik.

9. Sınıf Coğrafya MEB Yayınları 37. Sayfa Cevapları

Ders İçi Çalışma

Dünya üzerindeki bir noktanın Güneş’in karşısından geçme hızı iki katına çıkmış olsaydı, tabloda verilen olgularda ne gibi değişimler yaşanırdı? Olgulardaki bu değişimleri tablodaki ilgili alanlara işaretleyiniz.



Dünya Hızı İki Katı Olması

Ders İçi Çalışma

Yozgat’ta bir grup öğrenci, gün içinde Güneş’in ufuk düzlemindeki konumuna göre gölge boyu ve gölge yönü değişimi üzerinde grup çalışması yapmak ister.

Öğrenci grubu, havanın bulutsuz olduğu bir günde açık bir alana dik konumda bir çubuk yerleştirir. Sabahtan itibaren çubuğun gölge boyunun ve gölge yönünün değişimini gözlemleyip notlar alır. Güneş, çubuğun tam üzerine geldiği anda çubuğun gölge boyu en kısa ve gölge yönü kuzeydir.

Sizce aynı anda Ankara ve Sivas’ta güneşin ufuk düzlemindeki konumu ile yatay düzleme dik olarak yerleştirilmiş çubukların gölge yönü nasıl olmalıdır?



Gölge Boyu

9. Sınıf Coğrafya MEB Yayınları 41. Sayfa Cevapları

Ders İçi Çalışma

Aşağıdaki olguların hangi durumlarda gerçekleşebileceğini tablodaki ilgili alana işaretleyiniz.

Kutup Daireleri ve Eksen

9. Sınıf Coğrafya MEB Yayınları 43. Sayfa Cevapları

Ders Dışı Çalışma

İzmir’den bir grup öğrenci, araştırma gezisi için Trabzon’a gitmek üzere yola çıkmış ve 17 Haziran’da Trabzon’a ulaşmışlardır.



Türkiye Haritası

Gezi grubundaki öğrenciler 17 Haziran’dan itibaren, 10 günlük araştırma gezisi boyunca elde ettikleri gözlem sonuçlarını aşağıdaki değerlendirme ölçeğinde belirtmiştir.

Gölge Boyu Çalışması

Gezi değerlendirme ölçeğinden hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız.



1. Gezi grubu gezinin 5. gününde niçin en uzun gündüz süresini yaşamıştır?

CEVAP: Gezinin 5. günü 21 Haziran günüdür. 21 Haziran Kuzey Yarım Küre için en uzun gündüzdür.

2. Gezi grubunun ilk gün yaşadığı gündüz süresi ile gezinin 9. gününde yaşadığı gündüz süresi niçin birbirine eşittir?

CEVAP: 21 Haziran gününden en uzun gündüz yaşanır. Bu günden sonra ise gündüzler kısalmaya başlar. Bu nedenle ilk gün ile 9. gün yaşadıkları gündüz süresi birbirine eşittir.



3. Gezinin 5. gününde öğle vaktindeki gölge boyları bir önceki güne göre niçin daha kısadır?

CEVAP: Gezinin 5. günü 21 Hazirandır. 21 Haziranda Güneş ışınları en büyük açıyla gelir ve bu gölge boyunun en kısa halinde olması demektir. Güneş açısı büyüdükçe gölge boyu kısalır.

4. Gezi grubunun gezi boyunca Trabzon’da yaşadığı gündüz süresi İzmir’e göre niçin daha uzundur?

CEVAP: Gündüz süresi kuzeye gidildikçe artar. Trabzon İzmir’den kuzeyde olduğu için günsüz süresi daha uzundur.



5. Gölge yönlerinin Trabzon’da da öğle vakti İzmir’deki gibi kuzeye düşmesinin nedeni nedir?

CEVAP: Türkiye Kuzey Yarım Küre’de yer alır. Bu nedenle gölge yönü kuzeydir.

Bir önceki yazımız olan 9. Sınıf Coğrafya 34-35. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


14 Ekim 2022, 11:16

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3712

Coğrafyada en zorlandığım konulardan birisi bu ama siz oldukça güzel anlatmışsınız. Artık buradan bakacağım, teşekkür ederim.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.