07 Aralık 2023, 11:51
Mehmet Akif
Yönetici

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 158-159-160-161-162. Sayfa Cevapları Sözcü Yayınları


6. Ünite İnsan Ve Çevre: Bilinçli Tüketici Cevapları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 158-159-160-161-162 Cevapları Sözcü Yayıncılık


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları Sözcü Yayınları

Hazırlanalım

Yaşamak için hangi kaynakları kullanıyoruz? Bir günümüzü gözden geçirelim. Hayatımızı devam ettirmek için hangi kaynaklara ihtiyacımız var? Düşüncelerimizi defterimize yazalım.

Cevap: Yaşamak için su, gıda, ve barınma mutlaka olması gerekir. Bunun yanında elektrik, ulaşım gibi ihtiyaçlarımız da yaşamak için gereklidir. Hayatımızı devam ettirmek için su, gıda ve barınmaya ihtiyaç duyarız. Su ve gıda kaynakları en önemlileridir.



Ecenaz barajlardaki suyun azaldığını öğrenince çok korktu. Siz aynı haberleri izleseniz ne düşünürdünüz? Ecenaz gibi susuz bir hayattan korkar mıydınız?

Cevap: Ben de endişe ederdim. Çünkü su olmadan hiç bir canlı yaşayamaz. Hem insanlar, hem bitki ve hayvanların suya ihtiyaçları vardır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları Sözcü Yayınları

Kaynaklarımızı kullanırken yalnızca bugünü düşünmemeliyiz. Gelecekte de bu kaynaklara ihtiyacımız olacak değil mi? Kaynaklarımızı tutumlu kullanabilmek için nelere dikkat etmeliyiz?



Cevap: Kaynaklarımızı tutumlu kullanmak için bilinçli olmamız gerekir. Bizden sonraki nesilleri de düşünüp öyle davranmak gerekir. Suları idareli kullanmalı, işimiz bitince kapatmalıyız. Arızalı muslukları tamir ettirmeliyiz. Elektrik lamalarını boşa yakmamalı, düğmesinden kapatmayı unutmamalıyız. Gıda israfını önlemeli ihtiyacımız kadarını tüketmeliyiz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları Sözcü Yayınları

1. Etkinlik

Etkinliğin Amacı

Kaynakları tasarruflu kullanmanın önemini fark etmek.



Neler Kullanacağız?

Farklı renklerde fon kartonu, boya kalemleri.

Nasıl Yapacağız?

1. Dört gruba ayrılalım.
1. Grup: Suyun insanlar ve doğa için önemini anlatan bir resim, şiir, afiş ya da canlandırma hazırlayalım.
2. Grup: Elektriğin insanlar için önemini anlatan bir resim, şiir, afiş ya da canlandırma hazırlayalım.
3. Grup: Besinlerin insanlar için önemini anlatan bir resim, şiir, afiş ya da canlandırma hazırlayalım.
4. Grup: Su, elektrik, ve besinlerden herhangi birinin olmadığı bir yaşamın nasıl olacağını anlatan bir resim, afiş ya da canlandırma hazırlayalım.
2. Grubumuzla birlikte verilen görevleri yerine getirelim.
3. Yaptığımız çalışmaları grubumuzla birlikte sınıfımızda sunalım.
4. Arkadaşlarımızla birlikte suyun, elektriğin ve besinlerin yaşam için önemini tartışalım.



Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Suyu tasarruflu kullanmak için neler yapabiliriz?

Cevap: Muslukları kapatmayı unutmamalıyız. Arızalı olanları tamir ettirmeliyiz. Araba, halı gibi eşyaları evde yıkamak yerine yıkamacıya vermeliyiz. Duş alırken, dişlerimizi fırçalarken suyu idareli kullanmalıyız.

2. Elektriği tasarruflu kullanmak için neler yapabiliriz?



Cevap: Işıkları gereksiz yakmamalıyız, uygun ve tasarruflu aydınlatma ürünleri kullanmalıyız, evimizde gereksiz yanan ışıkları kapatmalıyız, ışıklı reklam tabelalarını gece belli bir saatten sonra kapanması için ilgilerle görüşmeler yapmalıyız.

3. Besinlerimizi tutumlu kullanmak için neler yapabiliriz?

Cevap: Tabağımıza tüketeceğimizden fazla yemek almamalıyız. Bayat ekmekleri değerlendirmeliyiz. Alış veriş yaparken çabuk bozulabilecek ürünleri fazla almamalıyız. Sebze ve meyve alırken en fazla haftalık almalıyız.

Etkinliğimizle birlikte su, elektrik ve besinin yaşamımız için önemini daha iyi kavradık. Öğrendiklerimizden sonra kaynaklarımızı daha tasarruflu kullanmalı ve tasarruflu kullanmayan yakınlarımızı bu konuda uyarmalıyız.




Neler Öğrendik?

Gülsün, yaşamımız için gerekli kaynakları kullanırken tasarruflu davranmıyor. Üstelik “Tasarruflu davranmaya gerek yok, zaten çok fazla kaynak diye düşünüyor.

Aşağıda verilen boşluğa Gülsün’ü kaynakları tasarruflu kullanma konusunda ikna etmek için birkaç cümle yazalım.

Cevap: “Gülsün, biz sadece bizden sorumlu değiliz. Bizden sonraki nesilleri de düşünüp kaynakları ona göre tüketmeliyiz.”




 

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 152-153-154-155-156. Sayfa Cevapları Sözcü Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.


HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
DMCA.com Protection Status
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.