05 Ekim 2023, 14:55 |
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 66-67-68-69-70-71. Sayfa Cevapları Sözcü Yayınları4.Ünite Maddenin Özellikleri: Maddeyi Niteleyen Özellikler Cevapları4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 Cevapları Sözcü Yayıncılık4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları Sözcü YayınlarıHazırlanalım Deniz kenarında oynarken topumuzu denize düşürdüğümüzü hayal edelim. Sizce topumuz batar mı yoksa denizin üstünde mi kalır? Düşünelim ve düşündüklerimizi defterimize yazalım. Cevap: Top batmaz ve suyun yüzeyinde kalır. Çünkü içinde hava vardır. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları Sözcü YayınlarıEtkinlik Etkinliğin Amacı Maddeleri suda yüzme-suda batma durumuna göre sınıflandırmak. Neler Kullanacağız? Plastik leğen, mantar tıpa, taş, kâğıt, tahta parçası, cam bardak, balon, çay kaşığı, su, toplu iğne, plastik şişe kapağı. Nasıl Yapacağız? 1. Plastik leğen içine suyu dolduralım. Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım. 1. Aşağıdaki tabloyu defterimize çizelim ve gözlem sonuçlarımıza göre örnekte verildiği gibi dolduralım. Cevap:
2. Çevremizdeki suda yüzen ve suda batan maddeleri defterimize listeleyelim. Cevap: Suda Batmayanlar: Tahta parçası, plastik malzemeler. Suda Batanlar: Taş, metal ürünler, cam ürünler. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları Sözcü YayınlarıEtkinlik Etkinliğin Amacı Maddeleri suyu emme ve emmeme durumuna göre sınıflandırmak. Neler Kullanacağız? Temizlik bezi, kâğıt mendil, pamuklu kumaş, metal kaşık, tahta kaşık, plastik poşet, tabak, su. Nasıl Yapacağız? 1. Tabağı su ile dolduralım. Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım. 1. Aşağıdaki tabloyu defterimize çizelim ve gözlem sonuçlarımıza göre örnekte verildiği gibi dolduralım. Cevap:
2. Çevremizdeki suyu emen ve emmeyen maddeleri defterimize listeleyelim. Cevap: Suyu emen maddeler: Kağıt, bez parçası, sünger, pamuk, havlu, kağıt mendil. Suyu emmeyen maddeler: Taş, plastik, cam, seramik. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları Sözcü YayınlarıEtkinlik Etkinliğin Amacı Maddelerin mıknatısla çekilebilme özelliklerini fark etmek. Neler Kullanacağız? Çay kaşığı, ataş, kurşun kalem, cam çay tabağı, plastik şişe kapağı, silgi, gümüş yüzük, kâğıt parçası, poşet, mıknatıs. Nasıl Yapacağız? 1. Bütün malzemeleri poşetin içine koyalım. Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım. 1. Aşağıdaki tabloyu defterimize çizelim ve gözlem sonuçlarımıza göre örnekte verildiği gibi dolduralım. Cevap:
2. Çevremizdeki mıknatıs tarafında çekilen ve çekilmeyen maddeleri defterimize listeleyelim. Cevap: Mıknatıs tarafında çekilen maddeler: Çivi, toplu iğne, demir parçaları. Mıknatıs tarafında çekilmeyen maddeler: Cam, tahta, bakır, altın, plastik. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları Sözcü YayınlarıNeler Öğrendik? 1. Mıknatıs tarafından çekilen maddeleri örnekteki gibi mıknatısa ulaştıralım. 2. Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Suda yüzen cisimleri “Suda yüzer.” yazısıyla, suda batan cisimleri ise “Suda batar.” yazısıyla eşleştirelim. Cevap: 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları Sözcü Yayınları3. Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Suyu emen maddeleri şemsiyenin altına, suyu emmeyen maddeleri İse şemsiyenin üstüne yerleştirelim. Cevap: Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz. |
HIZLI CEVAP YAZ |
Forum Diriliş | Yasal Uyarı |
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. |