27 Kasım 2021, 12:25
murat
Yönetici

5. Sınıf Fen Bilimleri 217-218-219-220-221. Sayfa Cevapları MEB Yayınları



2021-2022 Eğitim ve Öğretim Yılı 5. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 217, 218, 219, 220, 221 Etkinlik Cevapları

Biyoçeşitliliğin Korunması İçin Alınması Gereken Önlemler

5. Sınıf Fen Bilimleri 217. Sayfa Cevapları

Kelaynaklar Uydudan Takip Edilecek

Nesli tükenme tehlikesiyle karşı karşıya kalan kelaynaklara, günlük hareketlerinin takip edilebilmesi için Şanlıurfa’nın Birecik ilçesindeki Kelaynak Üretme İstasyonu’nda çip yerleştirildi. Kelaynaklar bu çipler sayesinde uydudan takip ediliyor. 1977 yılında Birecik’te kurulan Kelaynak Üretme İstasyonu, kuşların yaşamını sürdürmesi ve çoğalması amacıyla çalışmalarını sürdürüyor.
Üreme döneminin başladığı bahar aylarında Fırat Nehri kıyısındaki doğal yaşam alanlarına salınan kelaynaklar, göç mevsimi olan ağustos ayında yeniden kafeslere alınıyor. Kelaynaklar, istasyonda yağsız kıyma, haşlanmış yumurta, rendelenmiş havuç, tavuk yemi ve tuzsuz peynir gibi özel menüyle besleniyor. Dünyada sadece Birecik ve Fas’ta koruma altında bulunan kelaynaklar, çıplak kafaları ve enselerindeki tüyleriyle dikkati çekiyor. Birecik Kelaynak Üretme İstasyonu’nda gerçekleştirilen çalışmayla bu yıl dünyaya gelen 52 yavru kelaynağa halkalama yapılarak kimlik oluşturuldu. Koruma programı sayesinde sayıları her geçen yıl artarak 200’ü aşan kelaynaklar, artık uydudan da takip ediliyor.



Yukarıdaki haberde görüldüğü gibi Kelaynak kuşlarının sayıca artırılması için çok ciddi çalışmalar yapılmaktadır.

Kelaynak kuşları için bu kadar kapsamlı çalışma yapılmasının sebebi ne olabilir?

Cevap: Kelaynak kuşlarının nesli tükenme tehlikesi gösterdiği için onları korumak ve nesillerini arttırmak için çalışmalar yapılmaktadır.

Kelaynakların nesillerinin tükenmesinin ne gibi sonuçları olabilir? Kelaynakların doğal yaşam için önemi nedir?



Cevap: Doğanın eko sisteminde bozulmalara neden olur.

5. Sınıf Fen Bilimleri 218. Sayfa Cevapları

A- Aşağıda verilen ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar verip ilgili ok yönünde ilerlediğinizde ulaştığınız çıkışı ‘işaretleyiniz.

Cevap:



biyoçeşitlilik

5. Sınıf Fen Bilimleri 219. Sayfa Cevapları

B- Aşağıda verilen soruları cevaplandırınız.

1- Türkiye’ye özgü nesli devam eden canlı türlerini yazınız. (4 örnek)



Cevap: Ankara Tavşanı, Ankara Keçisi, Van Kedisi, Kangal Köpeği.

2- Türkiye’de nesli tükenme tehlikesi ile karşı karşıya kalan canlı türlerini yazınız. (4 örnek)

Cevap: Kelaynak Kuşları, Alageyik, Vaşak, Yaban Kedisi

3- Türkiye’de nesli tükenmiş canlı türlerini yazınız. (4 örnek)



Cevap: Anadolu Parsı, Çizgili Sırtlan, Asya Çitası, Asya Fili

4- Nesli tükenme tehlikesi altında olan canlı türlerini koruma amaçlı alınacak önlemleri yazınız.

Cevap:

Avlanmalar yasaklanmalı, cezalar arttırılmalı.
Doğal yaşam alanları genişletilmeli ve insanların girişleri yasaklanmalı.
Daha fazla eğitime ve sosyal medyada dikkat çekilmeli.



5- Bugün ülkemizde nesli tükenmiş canlıların yok olma sebepleri neler olabilir?

Cevap:

İklimin etkileri, kuraklık

Avlanmalar



Yaşam alanlarının imara açılması

Orman yangınları

Seller, doğal afetler

Bilinçsizlik.



5. Sınıf Fen Bilimleri 220. Sayfa Cevapları

C- Aşağıda iki farklı yaşam alanı ve buralarda bulunabilecek canlı türleri verilmiştir. Tabloyu inceleyip soruları yanıtlayınız.

a- Yukarıdaki yasam alanlarından hangisinde biyoçeşitlilik daha fazladır? Neden? Açıklayınız.

Cevap: Ormanlarda fazladır. Çünkü ormanda yaşayan hayvan çeşitliliği daha fazladır.Ormanlar bir çok hayvana ev sahipliği yapmaktadır.



b- Biyoçeşitliliğin fazla olmasını sağlayan ne olabilir? Açıklayınız.

Cevap: Besin kaynakları, yuva yapma imkanları, iklim, su kaynakları.

c- Biyoçeşitliliği nasıl tanımlarsınız? Açıklayınız.

Cevap: Bir yerde, bölgede yaşayan canlıların çeşitliliği ve sayısı.

d- Bir ülke için biyoçeşitlilik neden önemlidir? Açıklayınız.

Cevap: Doğanın dengesi, eko sistem, doğanın temizliği, havanın temizliği, turizm gibi nedenlerden dolayı önemlidir.

5. Sınıf Fen Bilimleri 221. Sayfa Cevapları

Bilim insanları, ülkemizdeki bitki ve hayvan türlerinin yasam alanlarını gösteren bir harita hazırlamaktadırlar. Siz de onlara aşağıdaki çalışmayı yaparak yardım ediniz. Aşağıda ülkemize özgü bitki ve hayvan türleri verilmiştir. Bu canlı türlerinin yaşadıkları bölgeleri araştırarak yukarıdaki Türkiye haritası üzerine işaretleyiniz.

biyoçeşitlilik haritası

Siz de yaşadığınız bölgeye özgü canlıları araştırıp aşağıdaki boşluklara yazınız.

Cevap: Kedi, kırlangıç, kumru, güvercin, martı, balıklar, deniz kaplumbağası, turunçgiller, nergis.

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Fen Bilimleri 208-209-210-211-212-213-214-215-216. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

zvr
BU İÇERİĞİ EMOJİYLE DEĞERLENDİR
22 Mart 2022, 13:28

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3611

bana arkadaşım söyleyince hemen buraya baktım ve tek kelime ile mükemmel

06 Nisan 2022, 20:43

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3611

Anlama dığım konular hakkında bilgi çok güzel

06 Nisan 2022, 21:58

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3611

Cok iyi bir site anlamadigim ve yapamadigim sorulari burdan bakarak anlamaya ve yapmaya calisiyorum.

10 Nisan 2022, 20:01

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3611

Çok iyi bir site yapamadığım ödevlerime bakabiliyorum (vb)
???

17 Nisan 2022, 12:33

Abone
Mesaj Sayısı:
Konu Sayısı: 3611

Müq anlamadığım kısımlar vardı deftere not geçirdim çok iyi

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.