04 Kasım 2022, 15:13
Donatello
Yönetici

6. Sınıf Fen Bilimleri 123-124-125-126. Sayfa Cevapları MEB Yayınları



6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 123-124-125-126 Cevapları

Yoğunluk Cevapları 


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları

SIRA SİZDE

Hangisi Batar? Hangisi Yüzer?



Amaç: Farklı maddelerin su içinde yüzme batma durumunu gözlemlemek

ARAÇ GEREÇLER
1- Plastik bir cisim
2- Tahta parçası
3- Madeni para
4- Taş parçası
5- Su
6- Geniş bir kap
7- Mum
8- Silgi

Yapılışı:
1. Geniş kabı yarısına kadar su ile doldurunuz.
2. Farklı kütlelerdeki mum, silgi, plastik cisim, madeni para, tahta ve taş parçalarını suya atınız.
3. Yüzen ve batan cisimleri gözlemleyiniz.

Değerlendirme:



1. Suya atılan her madde yüzer mi?

Cevap: Bazı maddeler yüzer, bazıları batar.

2. Suya atılan maddelerden hangileri yüzdü, hangileri battı?

Cevap: Mum, plastik cisim ve tahta yüzdü, silgi, madeni para ve taş battı.




6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları

SIRA SİZDE

Suyun Yoğunluğu

Amaç: Suyun yoğunluğunu hesaplamak

ARAÇ GEREÇLER
1- Elektronik terazi
2- Desimetreküp malzeme
3- Su



Yapılışı
1. Laboratuvarınızda bulunan desimetreküp içindeki 1 cm3 hacimli malzemeye su koyunuz.
2. Elektronik terazi yardımıyla 1 cm3 hacimli malzemedeki suyun kütlesini ölçünüz.
3. Sonucu aşağıdaki tabloya yazınız.

Değerlendirme:

1) Suyun yoğunluğunu hesaplayınız. Sonucu tabloya yazınız.

6. Sınıf Fen Bilimleri 124. Sayfa Cevapları



ARAŞTIRALIM

“Zeytinyağı gibi üste çıkmak” deyimi ne amaçla söylenmiş olabilir? Araştırınız, araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Zeytinyağı suyun içine eklendiğinde suya karışmaz ve suyun yüzeyine çıkar. Bu deyim haksız insanların kendisini haklı çıkardığını, zeytinyağı gibi üste çıktığını ifade eder.

Zeytinyağı gibi üste çıkmak Deyiminin Anlamı: Bir sorunda haksız olduğunu kabul etmemek, ustalıkla kendini haklı çıkarmaya çalışmak.




6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları

SIRA SİZDE

Farklı Sıvıların Yoğunluklarını Bulalım

Amaç: Birbirine karışmayan sıvıların yoğunluklarını hesaplayarak aynı kapta dizilimi ile ilişkilendirmek

ARAÇ GEREÇLER
1- 100 ml beherglas (2 adet)
2- Elektronik terazi
3- Su (100 cm3)
4- Zeytinyağı (100 cm3)



Yapılışı:
1. Beherglasın birini boş olarak tartıp elde ettiğiniz sonucu dara olarak not alınız.
2. Beherglasın birine 100 cm3 su, diğerine 100 cm3 zeytinyağı koyunuz.
3. Ayrı ayrı tarttığınız iki beherglasa ait değerleri tabloya yazınız.
4. Tartarak bulduğunuz değerlerden daranın değerini çıkartınız. Net kütle değerlerini tabloya yazınız.
5. Suyun ve zeytinyağının yoğunluklarını hesaplayınız.
6. Su bulunan beherglasın içine zeytinyağının bir miktarını dökünüz. İki sıvının durumlarını gözlemleyiniz.

Değerlendirme:

1. Su ve zeytinyağının yoğunluklarını karşılaştırınız.

Cevap: Zeytinyağı sudan daha yoğundur.



2. Suyun içine zeytinyağı döküldüğünde sıvıların birbirine göre durumları nasıl olur?

Cevap: Zeytinyağı daha yoğundur ve üste çıkar. Su altta kalır. Sıvılar birbirine karışmaz, çünkü yoğunlukları farklıdır.

3. İki sıvının yoğunlukları ile kaptaki konumları arasındaki ilişkiyi açıklayınız.

Cevap: Zeytinyağı daha yoğun olduğu için suyun üstüne çıkmıştır ve su altta kalmıştır.




6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları

SIRA SİZDE

Farklı Madde Farklı Yoğunluk

Amaç: Farklı maddelerin yoğunluklarını hesaplamak

ARAÇ GEREÇLER
1- Taş
2- Dereceli silindir
3- Elektronik terazi
4- Su
5- Demirden yapılmış cisim
6- Mum

Yapılışı:
1. Dereceli silindire bir miktar su koyunuz. Koyduğunuz suyun hacmini kaydediniz.
2. Dereceli silindire önce taşı atınız. Dereceli silindirdeki ölçülen su seviyesinden ilk ölçümü çıkarınız. Böylece taşın hacmini bulunuz. Aynı işlemi, mum ve demir cisimleri için de yapınız. Ölçüm değerlerinizi aşağıdaki tabloya yazınız.
3. Tartı yardımıyla demirden yapılmış cismin, taşın ve mumun kütlelerini ölçünüz. Ölçüm değerlerinizi aşağıdaki tabloya yazınız.
4. Maddelerin yoğunluklarını hesaplayınız ve tabloya yazınız.

Değerlendirme:

1. Maddelerin yoğunluk değerleri neden farklıdır?

Cevap: Belli hacimdeki maddelerin kütleleri farklı olduğu için maddelerin yoğunlukları farklı olur. Hacimleri eşit olan iki maddeden sahip olduğu tanecik miktarı daha fazla olan madde daha yoğundur.


Ders Ve Çalışma Kitabı Cevapları

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları 123-124-125-126. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Fen Bilimleri 120-121. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.