11 Kasım 2022, 17:44
Donatello
Yönetici

6. Sınıf Fen Bilimleri 163-164-165. Sayfa Cevapları MEB Yayınları



6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 163-164-165 Cevapları

Sesin Farklı Ortamlardaki Sürati Cevapları 


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları

SIRA SİZDE

Sesin Farklı Ortamlardaki Şiddeti

Amaç: Sesin tüm ortamlarda aynı şiddette işitilip işitilmediğini kavramak



ARAÇ GEREÇLER
1- Okul sırası

Yapılışı:
1. Sınıfta 5-6 kişilik gruplar oluşturunuz.
2. Grubunuzdan bir kişi sıraya hafif şiddetle vursun. Siz de kulağınızı sıraya dayayıp çıkan sesi dinleyiniz.
3. Aynı kişi sıraya aynı şiddetle tekrar vursun. Çıkan sesi bu kez kulağınızı sıraya dayamadan dinleyiniz.

Değerlendirme:

1. Hangi durumda ses daha iyi işitildi? Neden?



Cevap: Kulağımı sıraya dayadığımda sesi daha iyi işittim. Çünkü ses kaynağına çok yakındım.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları

BUL BAKALIM

Birbirine karışmayan A, B ve C sıvıları aynı kaba konulduklarında şekildeki gibi dengede kaldığına göre A, B ve C sıvılarında sesin yayılma sürati arasındaki ilişkiyi açıklayınız.

6. Sınıf Fen Bilimleri 165. Sayfa Cevapları



Cevap: Tanecik sayısı arttıkça maddenin yoğunluğu da artar ve dolayısıyla ses daha süratli yayılır. Yoğunluğu en fazla olan C sıvısı en alttadır. Yani sesin yayılma sürati en fazla olandan en az olana doğru sırayla C, B ve A şeklindedir.


Ders Ve Çalışma Kitabı Cevapları

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları 163-164-165. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Fen Bilimleri 161. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.



HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.