02 Kasım 2022, 14:27
Donatello
Yönetici

6. Sınıf Fen Bilimleri 89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları MEB Yayınları



6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 89-90-91-92-93 Cevapları

Kuvvetin Özellikleri Cevapları 


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları

SIRA SİZDE

Kuvveti Keşfedelim



Amaç: Kuvvetin özelliklerini gözlemlemek

Yapılışı:
1. Sınıfınızda 5-6 kişilik gruplar oluşturunuz. Grup sözcüsü seçiniz.
2. İki bilyeyi aralarında yaklaşık 25 cm olacak şekilde sıranın üzerine diziniz.
3. Birinci bilyeyi parmağınızla iterek yatay olarak kuvvet uygulayınız ve ikinci bilyeye çarpmasını sağlayınız.
4. Bilyeleri tekrar sıranın üzerine diziniz. Bu defa ikinci bilyeyi parmağınızla iterek birinci duruma göre farklı yönden kuvvet uygulayınız ve birinci bilyeye çarpmasını sağlayınız.
5. Bilyelerin hareketlerini gözlemleyiniz.

ARAÇ GEREÇLER
1- Bilye (2 adet)

6. Sınıf Fen Bilimleri 89. Sayfa Cevapları



Değerlendirme:

1. Her iki durumda da duran bilyelere kuvvet uygulandığında bilyenin durumu nasıl değişti?

Cevap: Duran bilyeler hareket etmeye başladı.

2. Bilyelere uygulanan kuvvet ile hareket yönü arasında nasıl bir ilişki vardır?



Cevap: Bilyeler kuvvet uygulanan yöne doğru hareke etmişlerdir.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları

BUL BAKALIM

1) Aşağıda “A, B, C” harfleriyle gösterilen cisimlerden hangisine etki eden iki kuvvetin yönü ve doğrultusu aynıdır?

6. Sınıf Fen Bilimleri 90. Sayfa Cevapları



Cevap: A ve B cisimlerinin aynıdır. İkisinin doğrultusu doğu-batı iken C cisminin doğrultusu kuzey-güneydir.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları

SIRA SİZDE

Kuvvetin Özelliklerini Görelim

Amaç: Kuvvetin yönünü, doğrultusunu ve büyüklüğünü göstermek



Yapılışı:
1. Sınıfta 5-6 kişilik gruplara ayrılınız.
2. Tüm gruplar, kendinize birer karton kutu alınız. Kutunun kısa kenarlı yüzeyinin tam ortasına küçük delik açıp aşağıdaki şekilde olduğu gibi ip geçiriniz.
3. Kutunun içine bir tane kitap yerleştiriniz.
4. İpe dinamometreyi takarak kutuyu harekete geçirecek kadar kuvvet uygulayarak yatay doğrultuda kendinize doğru çekiniz ve dinamometredeki değeri okuyup not ediniz.
5. Kutuya bir kitap daha koyunuz ve kutuyu harekete geçirecek kadar yatay doğrultuda kendinize doğru çekiniz. Dinamometredeki değeri not ediniz.

ARAÇ GEREÇLER
1- Her bir grup için karton kutu
2- Kitap (2 adet)
3- Dinamometre
4- İp

6. Sınıf Fen Bilimleri 91. Sayfa Cevapları

Değerlendirme:



1. Uygulanan kuvvetlerden hangisi daha büyüktür? Neden?

Cevap: Kitap koyduğumuz kutuya uygulanan kuvvet daha büyüktür. Çünkü bu kutu daha ağırdır.

2. Karton kutuya etki eden kuvveti aşağıdaki boşluğa çiziniz. Kuvvetin şiddetini, doğrultusunu ve yönünü yazınız. (Her 1 N’luk kuvvet, 1 birim uzunlukta gösterilecektir.)

Cevap: Kutuya etki eden kuvvet 2 birim uzunlukta, doğu yönündedir.




6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları

BUL BAKALIM

1) Aşağıdaki görsellerde kuvvetin yönünü gösterip doğrultusunu yazınız.

6. Sınıf Fen Bilimleri 92. Sayfa Cevapları

  • Lamba kapatan çocuk ↑ ↓ Kuzey – Güney
  • Alışveriş arabasını iten anne → ← Doğu – Batı
  • Basket topunu sektiren çocuk ↑ ↓ Kuzey – Güney

2) Aşağıdaki tabloda cisimlere uygulanan kuvvetlerin yönü ve doğrultuları verilmiştir.



Buna göre özellikleri verilen kuvvetleri aşağıdaki kareli alana çiziniz. (Her 1 N’lık kuvvet, 1 birim uzunlukta gösterilecektir.)

6. Sınıf Fen bilimleri Kitabı 92. Sayfa Cevapları

6. Sınıf Fen Bilimleri 92. Sayfa Cevaplar

Not: İlk ok için 4 birim kare ikinci ok için 6 birim kare kullanınız.



3) Şekilde verilen F1, F2, F3, F4 kuvvetlerinin özelliklerini aşağıdaki tabloya yazınız.

Fen Bilimleri 6. Sınıf 92. Sayfa Cevapları

Fen Bilimleri MEB Yayınları 6. Sınıf 92. Sayfa

4) Arabaya etki eden kuvvetin doğrultusunu ve yönünü yazınız.

6. Sınıf Fen Bilimleri MEB 92. Sayfa

Cevap: Kuvveti doğrultusu doğu-batı; yönü batıdır.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları

SIRA SİZDE

Bileşke Kuvvet Uygulayalım

Amaç: Bir cisme etki eden birden fazla kuvveti çizerek göstermek

Yapılışı:
1. Kitabın ortasından ip bağlayınız. Görsel 1’deki gibi dinamometreyi ipe takınız ve kitabı harekete geçirecek kadar kuvvet
uygulayarak kendinize doğru çekiniz.  Dinamometredeki değeri okuyup tabloya kaydediniz.
2. Görsel 2’deki gibi ipe bir dinamometre daha takınız. Kitabı harekete geçirecek kadar kuvvet uygulayarak kendinize doğru çekiniz. Dinamometrelerdeki değerleri okuyup tabloya kaydediniz.
3. Dinamometrenin birini görsel 3’teki gibi zıt yönde takınız. Sıra arkadaşınızla hangi dinamometreye kimin kuvvet uygulayacağına karar veriniz. Farklı büyüklükteki kuvvetlerle dinamometreleri kendinize doğru çekiniz. Dinamometrelerdeki değerleri okuyup tabloya kaydediniz.
4. Zıt yönde uyguladığınız kuvvetleri, kitap hareket etmeyecek şekilde uygulayınız ve dinamometrelerdeki değerleri okuyup tabloya kaydediniz.

ARAÇ GEREÇLER
1- İp
2- Kitap
3- Dinamometre (2 adet)

6. Sınıf Fen Bilimleri Cevapları6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı CevaplarıFen Bilimleri 6. Sınıf 92. Sayfa

Değerlendirme:

1. Uygulanan kuvvetlerin büyüklüğü ile kitabın hareket yönü arasındaki ilişkiyi açıklayınız.

Cevap: Hangi kuvvet büyükse kitap o kuvvetin yönüne doğru hareket eder.

2. Kitaba etki eden kuvvetleri aşağıdaki kareli alana çiziniz. (Her 1 N’lık kuvvet, 1 birim uzunlukta gösterilecektir.)

Cevap: Bunu kendiniz çizmelisiniz.


Ders Ve Çalışma Kitabı Cevapları

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları 89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları ile ilgili fikir, düşünce ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından yazabilirsiniz. Dilerseniz sosyal medyada paylaşım yapıp bize katkı verebilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Fen Bilimleri 83-84-85. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

HIZLI CEVAP YAZ

Yazıyla İlgili Fikirleriniz:

Yasal Uyarı
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.